آیا شیفتر تعویض دنده معیوب جیپ عامل مرگ یلچین است؟

سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آنتوان یلچین بازیگر جوان سری فیلم‌های پیشتازان فضا اخیرا در حادثه‌‌ای جان خود را از دست داد. خودروی جیپ گرند چروکی ۲۰۱۵ وی شامل فراخوان جهت رفع عیب شیفتر دنده بود. آیا این نقص فنی موجب تصادف و مرگ این بازیگر شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یکی از بزرگترین فراخوان‌های سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به شیفترهای (اهرم تعویض دنده) معیوب خودروهای فیات کرایسلر مربوط بوده است. گروه فیات کرایسلر نیز بلافاصله پس از تشخیص نقص فنی، ۸۱۱٬۵۸۶ دستگاه انواع جیپ، کرایسلر و دوج را جهت رفع عیب فراخون کرده است. مشکل خودروهای فراخوان شده خروج خودرو از حالت پارک بود.

مرگ آنتوان یلچین

طراحی شیفتر تعویض دنده محصولات فیات کرایسلر با انواع مشابه سایر خودروها تفاوت زیادی دارد. فاصله‌ی مورد نیاز جهت تغییر وضعیت گیربکس در این خودروها بسیار اندک است و این موضوع گاهی موجب اشتباه راننده‌ می‌شود. طبق اخبار منتشر شده توسط NHTSA تعداد ۴۱ حادثه‌ی منجر به مصدومیت در خودروهای گروه فیات کرایسلر گزارش شده که دلیل آن‌ها نبود خودرو در حالت پارک و حرکت آن‌ها بوده است. این مشکل می‌تواند اشتباه راننده در قرار دادن صحیح دسته‌دنده در موقعیت پارک یا تغییر حالت خودرو از پارک به خلاص به صورت خودکار توسط ماژول کنترل بوده باشد. گروه فیات کرایسلر نیز برای حل این مشکل با تغییر فواصل مورد نیاز برای تغییر وضعیت گیربکس و هم‌چنین برنامه‌ریزی مجدد ماژول کنترل، فراخوان گسترده‌ای اعلام کرده و از مالکان برای مراجعه‌ی به نمایندگی برند خود دعوت به عمل آورده است.

بازیگر ۲۷ ساله‌ی هالیوود یکشنبه طی حادثه‌ی مشابهی جان خود را از دست داد. آنتوان یلچین که به خاطر بازی در سری فیلم‌های پیشتازان فضا (Star Trek) شناخته می‌شد، با برخورد خودروی جیپ گرند چروکی ۲۰۱۵ شخصی با وی، به دلیل جراحات زیاد وارده، جان خود را از دست داد. یلچین که از پارکینگ منزل خارج شده بود، به دلیل خاصی از خودرو خارج شده و به سمت درب پارکینگ بازگشته بود که ناگهان خودرو حرکت کرده و با وی برخورد می‌کند. شدت برخورد به حدی بود که درب فلزی منزل یلچین دچار تغییر شکل زیادی شده بود. پلیس لس‌آنجلس نیز این موضوع را عنوان کرده که جیپ گرند چروکی ۲۰۱۵ یلچین که شامل فراخوان بود، در حالت خلاص بوده است.

مرگ آنتوان یلچین

سخنگوی حیپ در خصوص حادثه‌ی آنتوان یلچین اعلام کرد که این موضوع را بررسی خواهند کرد اما بروزرسانی جدید ماژول کنترل جعبه‌دنده‌ی خودروهای این شرکت حتی در صورت اشتباه راننده در قرار دادن دسته‌دنده در موقعیت صحیح، مانع از حرکت خودرو خواهد شد.

باید تا انتهای بررسی‌های پلیس و فیات کرایسلر در انتظار ماند و دید آیا سریال ادامه‌دار نقص فنی خودروهای فیات کرایسلر باز هم حادثه آفریده است یا خیر.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات