ساندار پیچای: نظرات گوگل در خصوص طراحی محصولات نکسوس پررنگ‌ تر می‌شود

پنج‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در نظر دارد تا کنترل بیشتری روی گجت‌های سری نکسوس داشته باشد. ساندار پیچای در جریان سخنان خود به این موضوع اشاره کرده که کنترل بیشتری روی محصولات سری نکسوس هم از جنبه‌ی سخت‌افزاری و هم از جنبه‌ی نرم‌افزاری خواهد بود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ساندار پیچای طی گفتگویی که در جریان Code Conferance انجام داده، به این موضوع اشاره کرده که گوگل در نظر دارد تا کنترل بیشتری روی محصولات سری نکسوس داشته و نظرات خود را بیشتر در فرآیند توسعه‌ی این محصولات اعمال کند. این موضوع زمانی پررنگ‌تر می‌شود که گوگل در نظر داشته باشد تا گوشی‌هوشمند خود را به سمت جلو پیش ببرد.

گفته‌های ساندار پیچای را می‌توان این چنین توجیه کرد که این کمپانی در نظر دارد تا فناوری‌های جدیدی را در محصولات سری نکسوس به کار گیرد. برای مثال سال گذشته گوگل از سنسور اثر انگشت در گوشی‌های هوشمند سری نکسوس استفاده کرد، بطوریکه تغییرات صورت گرفته در اندروید نیز استفاده از این قابلیت سخت‌افزاری را به یک ویژگی استاندارد در اندروید تبدیل کرد.

یکی دیگر از مواردی که پیچای در جریان گفتگوی خود به آن اشاره کرد، استفاده از اندروید خالص در گوشی‌های هوشمند این کمپانی است که البته پیچای به این نکته اشاره کرد که شاید این موضوع در آینده‌ی نزدیک تغییر کند. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

شما خواهید دید که ویژگی‌های جدیدی فراتر از قابلیت‌های اندروید در گجت‌های نکسوس به کاربران عرضه خواهد شد. ما نوآوری‌های نرم‌افزاری زیادی را برای عرضه به کاربران در اختیار داریم.

پیچای در پاسخ به سوالی مبنی بر طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند توسط گوگل از پایه، به این نکته اشاره کرد که غول جستجو تمایلی برای تولید گوشی‌های نکسوس بصورت مستقل نداشته و ترجیح می‌دهد تا در این حوزه با تولیدکنندگان همکاری کرده و تنها فرآیند تولید و طراحی را کنترل کند.

البته در این بین شایعاتی نیز مطرح شده که نشان از تصمیم گوگل برای حذف برند تولیدکننده‌ی محصولات سری نکسوس از روی این گجت‌ها دارد. در واقع زمانی که یک محصول جدید از سری نکسوس راهی بازار شود، خبری از نام تولیدکننده نخواهد بود و تنها نام و نشان و گوگل و نکسوس روی محصول مورد نظر خودنمایی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات