با همه ویژگی های جدید iOS 10 آشنا شوید

سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
اپل در مراسم مخصوص توسعه دهندگان شب گذشته آخرین ویژگی‌‌ها و امکاناتی که قرار است به نسخه جدید iOS اضافه شوند را معرفی کرد. در ادامه سعی می‌کنیم تمام تغییراتی که اپل قرار است با iOS 10 همین پاییز به آیفون، آیپد یا آیپاد شما بیاورد را ذکر کنیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اپل دیشب از iOS 10 به عنوان بزرگترین بروزرسانی که تاکنون برای دستگاه‌های iOS ساخته یاد کرد. حالا اپلیکیشن Messages قابلیت‌های بسیار بیشتری را از انواع پیام‌رسان‌های دیگر قرض گرفته، اپلیکیشن نقشه اپل به دست توسعه دهندگان رسید، خاطرات را می‌توان همیشه در اپلیکیشن Photos زنده نگه داشت و موارد دیگری که تا پایان این مقاله آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

پیام‌رسان Messages

اپل با iOS 10 می‌خواهد تغییرات ظاهری کوچک اما موثری را به سیستم عامل دستگاه‌های همراه خود بیاورد. در اپلیکیشن پیام‌رسان Messages می‌توانید پیام‌ها را بزرگ‌تر، کوچک‌تر و همراه با شخصی‌ سازی‌های بیشتر ارسال کنید.

  • در این پیام‌رسان می‌توانید پیام‌هایی را با دست خط خود بفرستید و دوستان شما می‌توانند انیمیشن نوشتن دست خط شما را ببینیند.
  • پیام‌رسان اپل حالا در زمانی که پیام‌های تبریک ارسال می‌کنید، انیمیشن مخصوصی را برای طرف مقابل نمایش می‌دهند‌ (برای مثال به پرواز درآمدن بادکنک‌ها).
  • پیام‌ها یا تصویر‌هایی بفرستید که همچنان مخفی می‌مانند، اما ناگهان دست خود را سوایپ کنید تا پیام نمایش داده شود.
  • در این پیام‌رسان حالا می‌توانید پاسخ‌های سریع بفرستید که در مواقع عجله یا دادن پاسخ‌های کوتاه می‌تواند بسیار کاربردی باشد.
  • پیام‌رسان اپل که حالا بیشتر از همیشه کامل شده به شما اجازه می‌دهد تا تصویر‌ها، استیکر‌ها یا آیکون‌هایی را به تصاویر یا حتی ویدیو‌های خود اضافه کنید و سپس دکمه ارسال را فشار دهید.
  • استیکر‌ها بخش جدیدی از پیام‌رسان اپل هستند که می‌توانند در شکل‌های مختلف از فروشگاه مخصوص خود دانلود شوند.
  • پیام‌های متنی‌ را هم در صورت دلخواه می‌توانید با یک تپ به ایموجی‌ها تبدیل کنید.
  • در این پیام‌رسان حالا بدون اینکه از برنامه بیرون بیایید می‌توانید به اپلیکیشن‌های دیگر از همان جا دسترسی داشته باشید.
پیام رسان اپل
پیام رسان اپل
پیام رسان اپل
پیام رسان اپل
پیام رسان اپل
پیام رسان اپل

سیری

بزرگترین خبر درباره دستیار صوتی اپل اجازه دسترسی توسعه دهندگان به این دستیار شخصی است که اکنون باید منتظر باشیم تا بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌ها با استفاده از آن بتوانند دستیار صوتی اپل را به مرحله جدیدی وارد کنند. برای مثال می‌توان با فرمان صوتی به اوبر درخواست ماشین داد، از Square تقاضای ارسال پول برای شخص خاصی کرد یا از واتس‌اپ بخواهید پیام دلخواهی را به فرد مورد نظر شما ارسال کند.

siri

نقشه اپل

اپل اکنون نقشه خود را از همیشه بهتر کرده تا بتوانید با استفاده از آن میز غذایی را در رستوران خاصی سفارش دهید، سریع‌ترین محل و زمان برای رسیدن به محل مورد نظر شما را مشخص کند. همه موارد حول و اطراف محلی که قرار دارید را شناسایی کند تا بهترین و نزدیک‌ترین محل نوشیدن قهوه، خوردن غذا یا بنزین زدن را به شما معرفی کند.

apple maps

اپل در خانه‌ها

apple home

اپل از اپلیکیشن جدید Home پرده برداشت که با دسترسی به اجرای هوشمند درون خانه به شما اجازه می‌دهد تا مواردی مانند روشن/خاموش کردن چراغ‌ها و باز کردن در خانه را با دستگاه اپلی خود انجام دهید.

موزیک

apple music

طراحی جدید، ساده و مینیمال را در نسخه جدید اپلیکیشن موزیک اپل شاهد خواهید بود. در این اپلیکیشن اکنون می‌توانید موسیقی‌های دلخواه و شاید مورد علاقه‌تان را در تب For You مشاهده کنید یا لیریک موسیقی‌های مختلف را مشاهده کنید.

بیدار شدن با بلند کردن دستگاه

اپل اکنون به صورت پیش‌فرض قابلیتی را فراهم کرده که بتوانید همین که آیفون خود را از زمین بلند می‌کنید، صفحه نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کنید. با این ویژگی احتمالا نوتیفیکیشن‌ها بیشتر در معرض دید شما قرار خواهند گرفت.

iphone

لمس 3D Touch

3d-touch

در iOS 10 حالا لمس سه بعدی فقط شبیه به کلیک راست برای دسترسی سریع‌تر به بخشی از اپلیکیشن‌ها نیست و علاوه بر آن می‌تواند اطلاعات مفید و مهمی را شبیه به ویجت‌ها به شما نمایش دهد. برای مثال می‌توانید از برنامه‌های تقویم، آب و هوا و سهام با 3D Touch استفاده کنید و اطلاعات مهم آن برنامه‌ را در یک لحظه مشاهده کنید.

علاوه بر این مورد حالا نوتیفیکیشن‌ها نیز قابلیت بیشتری دارند. شما می‌توانید از همان نوتیفیکیشن دریافتی خلاصه‌ای از مکالمه خود در یک پیام‌رسان را مشاهده کنید و در همان صفحه قفل نیز جواب دلخواه خود را ارسال کنید.

اخبار ( اپلیکیشن News)

اپل پس از گذشت یک سال از عمر اپلیکیشن News حالا آن را با طراحی کاملا متفاوت رونمایی کرده است. برنامه اخبار اپل اکنون می‌تواند اخبار مورد علاقه شما را پیدا کند و در ظاهری که طراحی جذاب‌تری پیدا کرده اخبار را در اختیار شما قرار دهد.

apple news

تصاویر (اپلیکیشن Photos)

apple photos

کمپانی مستقر در کوپرتینو امسال فهمید که تصاویر بخش مهمی از زندگی کاربران با دستگاه‌های هوشمند را تشکیل می‌دهد. همانطور که پیش از این، گوگل دیگر غول دنیای فناوری با برنامه Google Photos قابلیت‌های مختلف و هوشمندانه‌ای را به کاربران داده بود. 

اکنون با Photos اپل نیز می‌توانید جستجوی هوشمندانه‌ای را وابسته به افراد و مواردی مانند بازی فوتبال، ساحل و دیگر موارد مشاهده کنید.

در این برنامه آلبوم‌های مختلفی که ساخته می‌شوند، می‌توانند از تصاویر یک شهر تاریخی که دیدن کرده‌اید باشد یا یک تفریح خاص که آن‌ها را در بخشی به نام Memories مشاهده خواهید کرد. حتی می‌توانید از این تصاویر استفاده کنید، روی آن‌ها موسیقی دلخواه خود را قرار دهید و یک آلبوم را تبدیل به ویدیو کنید.

اپل پی و تایپ دو زبانه

در iOS 10 اپل پی به وب می‌آید تا بتوانید سریع‌تر و امن‌تر موارد اینترنتی را سفارش دهید. هر موردی که خواستید را می‌توانید در مرورگر با اپل پی پرداخت کنید (هر چند این مورد چندان در ایران کاربردی ندارد).

iOS -10

مورد دیگری که به iOS 10 اضافه شده تایپ همزمان دو زبان مختلف با یکدیگر است. بنابراین بدون اینکه لازم باشد کیبورد را به زبان دیگری تغییر دهید می‌توانید از دو زبان مختلف برای تایپ کردن استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات