اپل واچ او اس 3.0 را معرفی کرد؛ سرعت بیشتر در اجرای اپلیکیشن ها و بهینه‌ سازی‌ های بیشتر

دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
همانطور که می‌دانید هم اکنون رویداد سالانه توسعه دهندگان اپل موسوم به WWDC 2016 در حال برگزاری است و همین حالا این شرکت از نسخه سوم سیستم عامل WatchOS رونمایی کرد. در ادامه مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

امشب طی کنفرانس 2016 WWDC اپل رسما نسخه جدید سیستم‌عامل WatchOS را برای ساعت هوشمند اپل‌واچ معرفی کرد. این سیستم‌عامل جدید توسط کوین لینچ، مدیر اجرایی اپل رونمایی شد که در آن تغییرات و بهبودهای مختلفی اعمال شده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های watchOS 3 را می‌توان افزایش سرعت باز شدن اپلیکیشن‌ها دانست. Lynch توضیح داده که اپلیکیشن‌های این سیستم‌عامل باید بلافاصله اجرا شوند و watchOS 3 نهایتا به شما امکان می‌دهد تا در صورت نیاز به هر اپلیکیشنی، بدون هیچ مکثی آن را اجرا کنید.

علاوه بر این در واچ او‌اس ۳ دکمه اپل‌واچ عملکرد جدیدی خواهد داشت و با فشردن آن یک داک نمایش می‌یابد که در آن می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که بیشتر استفاده کرده‌اید را مشاهده کنید. ازین دیگر لیست مخاطبین که از زمان معرفی نسخه اول سیستم‌عامل یاد شده تا کنون با فشرده شدن این دکمه نمایش می‌یافت، را نخواهید دید.

تغییر دیگر این نسخه از واچ او‌اس امکان پیام‌رسانی جدیدی به نام Scribble است. این قابلیت برای کاربران امکان نوشتن یک پیام‌متنی سریع را از طریق انگشتان آن‌ها فراهم می‌کند. در watchOS جدید تغییراتی هم در بخش نوشتن متون و تشخیص دست‌خط اعمال شده است.

watchOS 3 ویژگی جدیدی به نام SOS دارد که به کاربر اجازه می‌دهد به راحتی بتواند با سرویس‌های خدمات اضطراری ارتباط برقرار کند. پایین نگه داشتن دکمه کناری باعث می‌شود صفحه مربوط به خاموش شدن دستگاه نمایش یابد، اما گزینه جدید SOS نیز حالا در این بخش نمایش خواهد یافت. یک شمارشگر عددی معکوس پس از فشردن طولانی دکمه اپل‌واچ نمایان می‌شود و لیستی از سرویس‌های خدمات اضطراری در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.

کنترل سنتر نیز با بروزرسانی watchOS 3 به ساعت‌هوشمند اپل‌واچ اضافه خواهد شد. درست مثل iOS، کاربران اپل‌واچ نیز حالا می‌توانند به سرعت به تنظیمات دسترسی داشته باشند. نسخه سوم سیستم‌عامل ساعت هوشمند اپل، همچنین یکسری قالب جدید برای نمایش زمان در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از جمله می‌توان به قالب میکی‌ماوس، حلقه فعالیت و چند تم دیگر اشاره کرد.

اپل همچنین بر تلاش کرده تا با watch OS 3، ساعت هوشمند اپل‌واچ را برای کاربرانی که از ویلچر استفاده می‌کنند بهبود بخشد. در نسخه جدید واچ‌ او‌اس حالا ساعت هوشمند اپل می‌تواند حرکات مربوط به ویلچر افراد را بهتر تشخیص داده و آن‌ها را به عنوان حرکات ورزشی ثبت کند.

علاوه بر اینکه در نسخه چدید سیستم‌عامل ساعت هوشمند اپل‌واچ حرکات بخوبی ردیابی می‌شوند، اپل یک اپلیکیشن جدید به نام Breathe را نیز برای این ساعت معرفی کرده که به کاربران در طول هر روز زمان استراحت را یادآوری می‌کند. این اپلیکیشن همچنین تمرینات بسیاری را برای کسب آرامش ارائه می‌دهد.

سال گذشته نسخه دوم سیستم‌عامل واچ‌ او‌اس معرفی شد که یکسری ویژگی‌های درخواست شده توسط کاربران به آن اضافه شده بود. از جمله قابلیت‌های watchOS 2.0 می‌توان به پشتیبانی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث، پخش ویدیو، زمان سفر، قالب‌های جدید برای نمایش زمان و موارد دیگر اشاره کرد.

watchOS 3 نیز به زودی برای توسعه‌دهندگان در دسترس قرار خواهد گرفت و از اواخر سال میلادی جاری اپل این سیستم‌عامل را به صورت یک بروزرسانی نرم‌افزاری و در کنار iOS 10 و macOS 12 برای تمامی کاربران در دسترس قرار خواهد داد.

این مطلب در حال بروزرسانی است...

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات