مدیرعامل آسیاتک: فیبر نوری و LTE دو تحول بزرگ است

یک‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
مدیرعامل آسیاتک، اجازه تهیه ساختار فیبر نوری و راه‌اندازی LTE را دو تحول بزرگ برای ارائه سرویس و خدمات دانست و اعلام کرد که کیفیت تضمین شده‌ برای مشترکان است که در تکالیف ما آمده و قرار است این کار با مشاوره‌ی ایرانیان مقیم خارج انجام شود. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

محمدعلی یوسفی زاده مدیرعامل شرکت آسیاتک در نشست خبری این شرکت در مورد تحولاتی که باعث شده فناوری‌های جدید در اختیار مردم قرار بگیرد اعلام کرد: «شرایط وزارت ارتباطات، نهادهای تصمیم گیرنده و شرکت‌های بالادستی همچون زیرساخت بسیار تغییر پیدا کرده و سرعت پیشرفت در آنها بالا رفته است. این همان چیزی‌ است که به خاطر آن سال‌ها انتقاد کرده، جلسه رفته، تلاش کرده و در راستای آن گام برداشته‌ایم. وزیر ارتباطات با دقت کافی پروژه‌هایی تعریف کرده‌اند که به زودی خبرهایش را خواهید شنید اما مهم این است که جلسات ساختار یافته و منظمی برگزار می‌شود و این راهکارها برای کشور ما زیرساختی و کاربردی است. این برای ما انرژی و دلگرمی مضاعفی دارد.»

آسیاتک

یوسفی زاده افزود: «این تغییراتی که رخ می‌دهد نویدبخش سرویس‌دهی خوب و امکانات خیلی جدید برای مردم ما هست. سال‌هاست که حرف‌های زیادی از شبکه ملی اطلاعات می‌شنویم و مباحث زیادی پیرامون این شبکه مطرح شده است اما در طی این سال‌ها اقدامات موثر در اجرای این شبکه را ندیدیم که با تغییرات و عزم تازه در زیرساخت، اجرای این شبکه به زودی محقق می‌شود.»

مدیرعامل آسیاتک در مورد تعرفه‌های جدید گفت:‌ «ما در این چند روز جلسات فشرده‌ای داشتیم و پیرامون تعرفه‌های اینترنت و شبکه‌‌ی ملی اطلاعات، مذاکرات و جلساتی با وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران انجام داده‌ایم؛ زیرا تعرفه‌ها و قیمت‌های مناسب برای کاربران از اجرای این شبکه بسیار مهم‌تر است.»

او با بیان اینکه که نکته مهم کیفیت تضمین شده‌ برای مشترکان است که در تکالیف ما آمده، اضافه کرد:«برای این کار از ایرانیان متخصص حاضر در خارج نیز مشاوره گرفته شده و طرح‌ها و پروژه‌های اولیه‌ای برای این کار تعریف شده است. این طرح باعث خواهد شد که ارتباطات مشترکان در سراسر کشور از کیفیت یکسان برخوردار باشد. به عنوان مثال دیگر اینطور نخواهد بود که مشترکان البرز و قم ارتباطات ۲۰ میلی‌ثانیه‌ای داشته ولی مشترکان خوزستان و سیستان و بلوچستان ارتباطات ۱۰۰ میلی ثانیه‌ای داشته باشند.» 

یوسفی زاده ادامه داد: «با اجرای این پروژه‌ها ازاین پس ارتباطات بین‌المللی ۱۲۰ میلی‌ثانیه‌ای را با همان کیفیت و سرعت به کاربر ارسال می‌شود و دیگر نیاز نیست به تهران بیاوریم و خودمان ۱۰۰ میلی‌ثانیه به آن اضافه می‌کند. نسل جدیدی از تعاملات و فعالیت‌هایی که از سال ۹۲ شروع شده، در حال شکل گیری است و امیدواریم که این روند تغییرات ادامه دار بوده و برای مشترکان و ذی‌نفعان منفعت داشته باشد.»

یوسفی زاده مدیرعامل آسیاتک

مدیرعامل آسیاتک اشاره کرد: «ما در آسیاتک مدل‌های مختلفی برای اجرای فناوری‌های جدیدی که قرار است اجرا شود برنامه‌ریزی کرده‌ایم که برخی از این برنامه‌های اجرا شده و برخی از آنها در آینده به تدریج انجام می‌شود.»

او در مورد تحول خدمات در آسیاتک توضیح داد: :«دو موضوع می‌تواند تحول در ارائه خدمات را برای ما فراهم آورد. یکی از این تغییرات اجازه عملیاتی سازه و ساختن شبکه‌ی FTTx از انواع مختلف FTTB یا FTTC است. اجازه‌ی شبکه‌‌سازی شبکه فیبر نوری یا FTTx را از معاون رگولاتوری گرفتیم و سرویس‌دهی به کاربران در شبکه فیبر نوری را به بعد از اتمام انحصار شرکت ایرانیان‌نت موکول می‌کنیم.»

یوسفی زاده اضافه کرد: «موضوع دیگر بحث ارائه خدمات LTE است.  این مسأله نیز مزایده‌اش برای تعیین شرکت ارائه دهنده زیرساخت به دیگر شرکت‌های ارتباطات ثابت (FCP) برگزارشد. در این مزایده کنسرسیوم‌هایی از شرکت‌های FCP شکل گرفت و برای دو فرکانس ۲۳۰۰ و ۲۶۰۰ گیگاهرتز، پاکت‌های مزایده ارائه شد. پس از تعیین برنده مزایده، ۶ ماه تا یک‌ سال طول می‌کشد تا تجهیزات نصب شده و خدمات‌دهی برای شرکت‌های FCP آماده شود. پس از آن نیز زمان می‌برد تا شرکت‌های FCP به مردم خدمات ارائه کنند.»

مدیرعامل آسیاتک در مورد خدمات وایرلس این شرکت گفت: «ما پیش از این در مورد دو سرویس وایرلس صحبت کردیم که وایرلس ثابت و وا‌ی‌فای عمومی بود. از ابتدای امسال سرویس‌دهی تجاری وای‌فای عمومی را آغاز کردیم. این سرویس به خاطر فراهم بودن زیرساخت‌ها در دو شهر تهران و شیراز بهره‌برداری کردیم. نوروز امسال افرادی که به شیراز و مکان‌هایی چون سعیدیه، حافظیه و ارگ کریم‌خانی را بازدید کردند از سرویس وای‌فای عمومی آسیاتک در این شهر برخوردار شدند.»

او افزود: «در تهران نیز از جشنواره فجر مجتمع تجاری کوروش را تحت پوشش قرار دادیم و فرودگاه مهرآباد نیز که سه‌سال به صورت آزمایشی در اختیار ما بود به صورت رسمی وای‌فای عمومی را بهره‌برداری کردیم. البته قرارداد شهرک فرودگاهی امام خمینی و پایانه‌های مسافربری نیز بسته شده است. در سراسر کشور نیز قراردادهایی داریم و در حال آماده سازی زیرساخت‌ها و تجهیزات هستیم.»

آسیاتک

به گفته یوسفی زاده، نحوه کار به این صورت است که وای‌فایی با نام Asiatech Smart Wifi  وجود دارد که کاربر پس از اتصال با ثبت‌نام و دریافت پیامک به نام کاربری و رمز عبور دست می‌یابد. این نام کاربری و رمز عبور یک میزان حجم ابتدایی دارد و پس از آن باید با سامانه ecare آسیاتک یا پنل موجود در این وا‌ی‌فای اعتبار  و حجم خریداری کند. با متصل شدن به این وای‌فای، آسیاتک شماره مشتری به مشترک خود می‌دهیم که با آن در هر سرویس دیگر این شرکت می‌تواند خدمت دریافت کند. سرعت این سرویس‌ها هم اکنون ۴ مگابیت بر ثانیه است. البته این سیستم در حال حاضر حتما خطاهایی دارد که در آینده این برطرف می‌شود.

مدیرعامل آسیاتک گفت: «در حال مذاکره با همراه اول هستیم که زیرساخت این خدمات را به صورت مشترک با هم فراهم آوریم تا فضای فرکانسی تمیز بماند و شامل تداخلات فرکانسی در امکان عمومی نباشیم. بحث وایرلس ثابت ما در شیراز و تهران در حالی نهایی شدن است و شاید در یکی دوهفته آینده که طرح ixp شیراز افتتاح شود، ما نیز همزمان با آن این طرح را افتتاح کنیم.»

یوسفی زاده در مورد ارائه خدمات تلفن ثابت به مشترکان توسط آسیاتک توضیح داد: «ما مشکلی در زمینه ارائه تلفن ثابت به مشترکان داریم. هم اکنون تمام کارهای فنی و ساختاری عرضه تلفن ثابت انجام شده و کد ۰۹۴ نیز در اختیار ما قرار گرفته اما تعرفه‌ای در این زمینه وجود ندارد. امیدواریم در مصوبه‌ی جدید تغییر قیمت‌ها این تعرفه‌ها تصویب شود و تعرفه‌ای در نظر بگیرند که مشترکان تلفن‌های استانی رغبت به تماس با مشترکان کد ۰۹۴ را داشته باشند.»

او ادامه داد: «ما برای ارائه تلفن ثابت در ۳۱ استان زیرساخت‌ها، مجوزها و آمادگی‌های لازم را داریم و با ارائه تعرفه می‌توانیم این خدمات را بر روی خط مسی و اینترنت این خدمات را به کاربران و حتی شهرک‌ها و مجتمع‌ها ارائه دهیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات