AMD از کارت گرافیک قدرتمند RX480 با قیمت پایین ۱۹۹ دلار رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
AMD از جدید‌ترین عضو خانواده‌ی کارت‌های گرافیک رادئون (Radeon)‌ رونمایی کرد. RX480 با توان پردازشی بالا به همراه پشتیبانی از واقعیت مجازی و قیمت تنها ۱۹۹ دلار، یکی از جذاب‌ترین‌ گزینه‌های موجود به شمار می‌رود. برای اطلاع از جزئیات این کارت گرافیک، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

AMD کنفرانس جذابی را در نمایشگاه کامیپوتکس ۲۰۱۶ برگزار کرد. این شرکت مطرح حوزه‌ی سخت‌افزار، در استراتژی جدید کارت‌های گرافیک خود نه تنها گیمر‌های حرفه‌ای را در نظر گرفته، بلکه به دنبال مجهز کردن تمامی کامپیوتر‌ها با بازه‌های قیمتی مختلف به تکنولوژی واقعیت مجازی است. کارت گرافیک رادئون RX480 با معماری جدید پلاریس (Polaris) نیز در همین راستا عرضه خواهد شد. اما نکته‌ی مهم در رابطه با این کارت گرافیک توانمند، قیمت اندک ۱۹۹ دلاری آن است. RX480 توانایی پردازش بیشتر از ۵ ترافلاپس را به همراه دارد، این در حالی است که کارت گرافیک GTX 1070 انویدیا با توان پردازشی ۶ ترافلاپس، برچسب قیمت ۳۸۰ دلار دارد. هم‌چنین کارت گرافیک GTX 1080 با قیمت ۶۰۰ دلاری خود، توان پردازشی ۹ ترافلاپس را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. تا به اینجا و روی کاغذ، کارت گرافیک جدید AMD توان پردازشی فوق‌العاده‌ای را نسبت به قیمت خود عرضه می‌کند.

رادئون RX480 از معماری جدید پردازنده‌های گرافیکی AMD با نام پلاریس بهره می‌برد و در دو مدل مختلف با حافظه‌های ۴ و ۸ گیگابایتی از نوع GDDR5 عرضه می‌شود. این کارت گرافیک از تکنولوژی فری‌سینک (Freesync) توسعه داده شده توسط AMD بهره می‌برد تا نرخ فریم‌های روانی را متناسب با نمایشگر کاربر به نمایش بگذارد. RX480 هم‌چنین از HDR و دسپلی‌پورت ۱.۳/۱.۴ پشتیبانی می‌کند.

AMD RADEON RX480

AMD در سال‌های گذشته تلاش زیادی برای کاهش قیمت محصولات خود کرده است. RX480 نیز در همین راستا از قیمت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. در حال حاضر کارت‌های گرافیکی که توانایی پشتیبانی از واقعیت مجازی آکیولیس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو را دارند، با قیمت حدودی ۳۰۰ دلار به فروش می‌رسند. اما AMD با عرضه‌ی کارت گرافیک جدید خود با قیمت تنها ۱۹۹ دلار، به طور قابل توجهی هزینه‌ی مورد نیاز برای استفاده از تکنولوژی‌های واقعیت مجازی را کاهش داده است. تمرکز فعلی AMD روی قیمت مقرون به صرفه محصولات، حرکت هوشمندانه‌ای از این شرکت است. این در حالی است که انویدیا در حال حاضر با معرفی 1070 و GTX 1080 برای سیستم‌های رده بالا، مشغول شکستن رکورد‌های مختلف است.

البته باید در نظر داشته باشید که قیمت پایین RX480 بدین معنا نیست که این کارت گرافیک مناسب گیمر‌ها نخواهد بود. در کنفرانس AMD، توسعه دهندگان شرکت Id Software سازنده‌ی سری بازی‌های DOOM، توانایی این کارت گرافیک را ستودند. همچنین در صورتی که علاقه‌ی زیادی به اجرای بازی‌ها با بالاترین نرخ فریم دارید، می‌توانید از دو کارت گرافیک RX480 به طور همزمان استفاده کنید و با توان پردازشی نزدیک به ۱۲ ترافلاپس و قیمت ۴۰۰ دلار، GTX 1080 با قیمت ۶۰۰ دلار را به راحتی پشت سر بگذارید.

AMD RADEON RX480

AMD‌ با نمایش توانایی RX480 در حالت کراس‌فایر و در بازی Ashes od Singularity، به نرخ ۶۲.۵ فریم بر ثانیه دست یافت. این در حالی بود که GTX1080 قادر به اجرای این بازی با نرخ ۵۸.۷ فریم بر ثانیه بود. کُدوری مدیر بخش کارت‌های گرافیک رادئون هم‌چنین اعلام کرد که حین این آزمایش RX480 تنها از ۵۰ درصد توان پردازشی خود استفاده می‌کرده در حالی که میزان توان پردازشی GTX1080 نزدیک به ۱۰۰ درصد بوده است.

رادئون RX480 از ۲۹ ژوئن (۹ تیر) به بازار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات