D1-kifpool

۷ توصیه برای سازمان‌ دهی فضای کاری

یک‌شنبه 19 اردیبهشت 1395 - 09:30
مطالعه 5 دقیقه
انرژی درونی عاملی است که کمک می‌کند بعضی کارهای خسته کننده را به پایان برسانیم. یکی از عواملی که این انرژی را تقویت می‌کند فضای پیرامون است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا توصیه‌هایی برای سازمان‌دهی محیط کاری را مرور کنیم.
تبلیغات
D4-mcid4

شکی نیست که شرایط عمومی محیط روی عملکرد شما تأثیرگذار است. کار کردن در یک محیط شلوغ و نامرتب می‌تواند تمرکز را به هم بزند، حواس‌تان را پرت کند و نوعی انرژی منفی در شما به وجود آورد. درحالی‌که ممکن است بعضی از ما بهانه‌هایی در مورد محدودیت‌های محیط داشته باشیم باز هم راه‌حل‌های خلاقانه‌ای وجود دارد که می‌تواند محیط را مرتب‌تر سازد و به دنبال آن بهره‌وری ‌را افزایش دهد. حتی اگر در محل کار خود تنها با یک رایانه سر و کار دارید باز هم می‌توانید با سر و سامان دادن به محیط، انگیزه و اشتیاق خود را به کار بالا ببرید.

یک فضای کاری منظم و زیبا مزیت‌های زیادی به همراه دارد. چرا که باعث می‌شود تمرکز بیشتر و توجه لازم را روی کار خود داشته باشید. ضمن این که در یک فضای کاری مرتب تمامی‌ عواملی که بر هم زننده‌ی‌ تمرکز شما بوده‌اند حذف شده و زمان مفید شما صرف کار می‌شود.

در ادامه به معرفی ۷ روشی خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌کند تا فضای کاری خود را به محلی خوشایند تبدیل کنید:

کپی لینک

۱. محیط کار خود را پاک‌سازی کنید

هر تغییر عمده با یک پاک‌سازی شروع می‌شود! از هر وسیله‌ی‌ بیهوده‌ای که تنها فضا را اشغال کرده است و هیچ فایده‌ی‌ دیگری ندارد، خود را خلاص کنید. برای فراهم کردن فضای دلخواه خود می‌توانید از مجلات یا وب‌سایت‌هایی مثل پینترست الهام بگیرید. مبلمان‌ها، فایل‌ها و تمام وسایل غیر ضروری را حذف کنید. فایده‌ی پاک‌سازی این است که به شما کمک می‌کند تا وسایل خود را بررسی کنید که کدام یک مورد نیاز هستند و کدام یک باید دور ریخته شوند. این مرحله را حتما انجام دهید.

کپی لینک

۲. از برچسب‌های رنگی استفاده کنید

از برچسب‌های مختلف با رنگ‌بندی‌های متفاوت برای نظم بخشیدن به فضای کاری خود استفاده کنید. کمی وقت بگذارید و قفسه‌‌ها، پوشه‌ها و کشوها را برچسب‌گذاری کنید. همان‌طور که می‌دانید برچسب زدن کمک می‌کند تا اشیا در جای مخصوص به خود قرار بگیرند و اسناد را از خطر گم شدن، حفظ می‌کند.

کپی لینک

۳. از جعبه استفاده کنید

در باب مفید بودن جعبه‌ها همین بس که بگوییم نجات‌بخش زندگی شما هستند! شما می‌توانید تقریبا هر چیزی را در جعبه‌ها ذخیره‌سازی کنید و سامان دهید. جعبه‌های مقوایی ابزارهای فوق‌العاده مفیدی برای نگه داشتن وسایل هستند.

از جعبه‌های بادوام نه‌تنها در محیط کار بلکه در خانه هم استفاده کنید. با برچسب‌گذاری وسایل در محیط کاری خود می‌توانید سازما‌ن‌دهی بهتری روی آن‌ها انجام دهید. جعبه‌ی لوازم تحریر را فراموش نکنید تا تجهیزات اداری‌تان همیشه در دسترس باشد.

کپی لینک

۴. محیط کاری خود را تقسیم‌بندی کنید

تقسیم‌بندی محیط کاری می‌تواند حلال خیلی از مشکلات باشد. گاهی اوقات، با تقسیم‌بندی فضای کاری خود می‌توانیم بازدهی خود را بالا ببریم. برای مثال فضای کاری خود را به دو بخش تقسیم کنید؛ بخشی با رایانه کار می‌کنید و بخشی که با رایانه کاری ندارید. در بعضی موارد، مانند امضای اسناد، بررسی مدارک، نوشتن نامه یا متمرکز کردن ذهن می‌توانید از رایانه فاصله بگیرید و به بخش دیگر اتاق بروید تا تمرکز بیشتری داشته باشید. حتی اگر فضای کاری شما به یک میز محدود می‌شود باز هم می‌توانید روی بالا بردن بازدهی کاری خود اقدام کنید.

کپی لینک

۵. لوازم روی میز خود را مرتب کنید

بدون اغراق یکی از روش‌های بالا بردن بهره وری منظم کردن میز است. این مرتب‌سازی از لپ‌تاپ گرفته تا پوشه و جاکاغذی همه را در بر می‌گیرد. بعضی از وسایل همیشه کاربرد ندارند پس می‌توانید آن‌ها را در جایی غیر از روی میز نگه دارید. برای مرتب کردن خودکارهای خود نیاز به یک جاقلمی گران‌قیمت ندارید. با کمی سلیقه از از یک جعبه‌ی‌ کوچک هم می‌توان به عنوان جاقلمی استفاده کرد.

کپی لینک

۶. دسکتاپ و لپ‌تاپ خود را منظم کنید

محتوای موجود در رایانه و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی، شمایی از زندگی کاری شما را نشان می‌دهد. از این رو حذف فولدرها، تصاویر و نرم افزارهای زاید کمک می‌کند تا فضای لپ‌تاپ خود را سر و سامان دهید. با استفاده از نظم‌دهی به فولدرها، استفاده از برچسب‌های دیجیتالی و برنامه‌ی‌ تقویم هم می‌توانید بهره‌وری خود را بالا ببرید.

کپی لینک

۷. از یادآورهای الهام بخش استفاده کنید

برای این که همیشه باانگیزه باشید، سعی کنید از آیتم‌های الهام‌بخش در محیط کاری خود استفاده کنید. روی دیوار، تصاویر یا یادداشت‌هایی قرار دهید که رویاها و اهداف شما را منعکس می‌کنند. در محیط کاری طبیعی است که با انباشته شدن کارها و وظایف، روحیه‌ی‌شما افت پیدا کند و از نظر ذهنی خسته شوید. با این حال، با استفاده از راهکارهای انگیزشی می‌توانید انرژی خود را در سطحی بالا نگه دارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
طرح هوش مصنوعی از موشک بالستیک در میان ابرها
از جرقه آتش‌بازی تا کابوس هایپرسونیک؛‌ موشک بالستیک چگونه کار می‌کند؟

موشک‌ بالستیک، از آتش‌بازی چین باستان تا تبدیل‌شدن به سلاح‌های هایپرسونیک مدرن، ژئوپلیتیک بین‌المللی را شکل می‌دهد. این فناوری چطور کار می‌کند؟

281
1 روز قبل
فیبر نوری
چطور برای دریافت اینترنت فیبر نوری مخابرات درخواست دهیم؟

شاید چیزی فراتر از سرعت بالا و پایداری هم در اینترنت وجود داشته باشد. آیا با دنیای واقعی فیبر نوری آشنا هستید؟

71
حدود 7 ساعت قبل
زمین و ماه
روزهای کوتاه‌تر تابستان در راه‌اند؛ زمین در هفته‌های آتی قرار است سریع‌تر بچرخد

تفاوت در نیروی گرانشی میان زمین و ماه باعث می‌شود که روزهای ۱۸ تیر، ۳۱ تیر و ۱۴ مرداد به‌طور غیرمعمولی کوتاه‌تر باشند.

114
2 روز قبل
بهترین کیبوردها برای تایپ سریع و تایپیست ها
بهترین کیبورد برای تایپ سریع [بهار و تابستان ۱۴۰۴]

تایپ سریع به کیبوردی با ارگونومی مناسب نیاز دارد. این راهنمای خرید به شما در خرید بهترین کیبورد برای تایپ سریع کمک می‌کند.

20
1 روز قبل
بهترین گوشی‌های سامسونگ در بازار ایران
بهترین گوشی های سامسونگ [تیر ۱۴۰۴]

ارزان‌ترین گوشی سامسونگ و بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین، پردازنده و باتری کدام است؟ با راهنمای خرید بهترین گوشی سامسونگ همراه زومیت باشید.

564
1 روز قبل
فکتوری ریست گوشی شیائومی
چطور گوشی شیائومی را فکتوری ریست کنیم؟

ریست فکتوری گوشی شیائومی می‌تواند بسیاری از مشکلات نرم‌افزاری و کندی را برطرف کند و به دستگاه شما جانی دوباره ببخشد.

18
حدود 4 ساعت قبل
بهترین گوشی های شیائومی برای عکاسی
بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین [تیر ۱۴۰۴]

برای بسیاری از کاربران دوربین گوشی مهم‌ترین بخش آن محسوب می‌شود؛ اما کدامیک از مدل‌های شیائومی بهترین دوربین را در بازه‌های قیمتی مختلف دارند؟

119
1 روز قبل
تبلیغات
DN-DNShatel

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات