پاگانی هوایرا پِرل 2016؛ مروارید درخشان ایتالیا

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
پاگانی یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های فعال در عرصه‌ی ساخت سوپراسپرت‌های توانمند و زیبا است. حال این شرکت ایتالیایی به سفارش فردی ثروتمند، اقدام به تولید نمونه‌ی سفارشی هوایرا با پسوند پرل (Pearl) کرده است. برای آشنایی بیشتر با این ابرخودروی فوق‌العاده زیبا، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پاگانی خودروسازی است که تنها با ۲۴ سال سابقه توانسته قلب‌های بسیاری را به تسخیر خود درآورد. این شرکت در اکثر سال‌های فعالیت خود به توسعه و تولید مدل بسیار مشهور زوندا پرداخته است و قبل از اینکه تولید این مدل را به طور رسمی خاتمه دهد بر روی پروژه‌ای که در استودیو طراحی پاگانی به نام C9 شناخته می‌شد، شروع به کار کرد. این پروژه جانشین زوندا و یا همان مدل کاملاً جدید هوآیرا بود. اولین مدلِ این سوپر اسپرت جدید در سال ۲۰۱۱ به تولید رسید.

در بین سال‌های ۲۰۱۱ تا به امروز شرکت پاگانی مدل‌های خاصی از هوآیرا را تولید و عرضه کرده است. خودرو‌های Huayra White Edition ،Huayra Carbon Edition ،Huayra Project Vulcan و قوی‌ترین،سریع‌ترین و البته گران‌ترین مدل پاگانی که Huayra BC نام دارد را با برچسب قیمت گزافی برابر با ۳ میلیون دلار به خریداران خود عرضه کرده است.

حالا، بار دیگر پاگانی دست به طراحی یکی دیگر از نمونه‌های خاص هوآیرا زده است. این مدل که پسوند مروارید (Pearl) را یدک می‌کشد، توسط دلال نه‌چندان محبوب عرب به نام احمد البکری که صاحب نمایشگاه خودروهای اسپرت و ویژه به نام Refined Marques است، سفارش داده شده است. وی به صورت تخصصی در تامین قطعات سوپر اسپرت‌ها، خرید اتومبیل‌های بسیار کمیاب و فروش آن‌ها فعالیت دارد.

این مدل جدید حاصل سال‌ها تجربه‌ی پاگانی در تولید و توسعه‌ی مدل‌های مختلف خود است به طوری که در قسمت‌های بیرونی و داخلی خودرو به وضوح رگه‌هایی از DNA مدل‌های هوآیرا BC و زوندا R به چشم می‌خورد.

متاسفانه اطلاعات زیادی از خصوصیات این سوپراسپرت خاص در دسترس نیست اما در ادامه نگاهی دقیق‌تر به هوایرا پِرل خواهیم داشت.

 چه چیزی پاگانی Huayra Pearl Edition را خاص کرده است؟

همانطور که گفته شد، در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد ویژگی‌های خاص این مدل در دسترس نیست اما از تصاویر موجود به راحتی می‌توان گفت که قسمت‌های بسیاری را از مدل پایه‌ی هوآیرا به ارث برده است، با این حال تفاوت‌هایی با مدل اصلی دارد. در جلوی خودرو از اسپویلر و اسپلیتر جدیدی استفاده شده است و بدنه کلی خودرو هم از فایبر کربن رنگی شکل گرفته که به وضوح بافت‌های آن را می‌توان دید. در دو طرف بدنه‌ ورودی‌های هوای بزرگتری برای خنک کردن پیشرانه در جلوی چرخ‌ها عقب نصب شده‌اند. در انتهای خودرو نیز دیفیوزر جدیدی نصب شده که وظیفه‌ی کنترل مسیر جریان باد را بر عهده دارد و از لحاظ رنگی با پنل‌های کناری بدنه همخوانی کامل دارد. همچنین خروجی هوای گرم موتور، چراغ مه‌شکن و خروجی‌های اگزوز نیز در این بخش از خودرو به زیبایی قرار گرفته‌اند.

از دیگر بهبود‌هایی که در این خودرو شاهد هستیم اسپویلر دوتیکه عقب خودرو است که نظیرش را پیش از این در زوندا S شاهد بودیم. این اسپویلر نیز از فایبرکربن مشکی رنگ ساخته شده است. روی سقف خودرو نیز از ورودی هوایی استفاده شده است که پیش از این نمونه‌اش را در مدل زوندا R شاهد بودیم؛ با این تفاوت که طول این قطعه کمتر از نمونه‌ی به کار رفته در زوندا R است. سایر جزئیات بدنه‌ی‌ این سوپر اسپرت نیز از مدل هوآیرا BC الهام گرفته شده است. در طراحی رینگ‌های این هوایرا پرل نیز از پره‌های دوگانه استفاده شده است وچر‌خ‌های عقب قطر بیشتری نسبت به چرخ‌های جلویی دارند. هرکدام از رینگ‌های زیبای این خودرو از یک بلوک یک‌تکه‌ی آلومینیومی تراشیده شده و در آنها اثری از پیچ‌های اضافه و یا قطعات متصل به‌هم نیست. این روش تولید رینگ که پیش از این نظیرش را در رینگ‌های لامبورگینی مورسیه‌لوگو SV نیز شاهد بودیم، باعث افزایش مقاومت پیچشی و ضربه‌پذیری رینگ می‌شود.

در داخل خودرو، پاگانی هوایرا پرل تعریف جدیدی از معیار لوکس بودن و جلوه‌های زیبای بصری را به نمایش می‌گذارد. بسیاری از قطعات داخلی اتاق از فایبرکربن پولیش خورده و رنگ‌ نشده هستند. قسمت های زیادی از پنل‌ در‌ها، قسمت بالایی و پایینِ غربیلک فرمان، قسمت بالای داشبورد، کنسول وسط و در نهایت قسمت اعظمی از داشبورد روبه‌روی سرنشینان از فایبرکربن ساخته شده است. قسمت‌های کوچکی از بالای داشبورد و کنسول وسط هم برای همخوانی با بدنه، به رنگ آبی نقاشی شده‌اند. کف خودرو هم با پوششی از رنگ سفید آلکانترا‌ موکت‌کاری شده‌ است.

 به هرحال بیشتر فضای داخلی از بهترین نوع چرم به همراه دوخت آبی تشکیل شده است. این چرم‌کاری‌ها را می‌توان در حاشیه کنسول وسط، پوشش روی در‌های خودرو، بخش میانی کنسول وسط که مابین صندلی سر‌نشینان وجود دارد، دو طرف غربیلک فرمان، آفتابگیر‌ها و صندلی‌ها مشاهده کرد. همچنین مقادیری از کروم و آلومینیوم برس خورده در خروجی‌های هوای سیستم تهویه مطبوع، پره‌های غربیلک فرمان، نشان دهنده‌های سرعت و دور موتور، دسته دنده و دستگیره‌ی ترمزدستی به کار رفته است. با بکارگیری تمامی این مواد باکیفیت و تلفیق آن با طراحی بسیار زیبای این کابین، داخل اتاق این مدل دستِ‌ کمی از یک شاهکار هنری ندارد.  

طبیعتاً ما اطلاعات فنی کاملی در حال حاضر از این مدل نداریم اما می‌توان با قاطعیت گفت که نیروبخش این بدنه‌ی زیبا همان پیشرانه‌ی ۶ لیتری ۱۲ سیلندر شرکت مرسدس-AMG است که در مدل استاندارد هوآیرا نیز استفاده شده است.

این پیشرانه با قدرتی معادل ۷۳۰ اسب‌بخار شتابی کمتر از ۳.۴ ثانیه و حداکثر سرعتی بیشتر از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را برای مدل استاندارد به ارمغان داشت. برای مدل خاص هوآیرا BC نیز این قدرت به ۷۵۰ اسب بخار رسیده است. به علت سفارشی بودن Pearl احتمال اینکه پیشرانه و جعبه‌دنده به طور کامل تقویت شده باشند نیز می‌رود؛ اما به علت نبود اطلاعات رسمی و تایید شده نمی‌توان در مورد آنها با اطمینان کامل نظر داد.

هوآیرا زمانی به پاگانی ملحق شد که این شرکت آماده‌ی بستن دفتر مدل زوندا بود. مدل زوندا در واقع تمام کاری که یک محصول برای شرکت خود برای تبدیل شدن یه یک برند خوشنام و مورد اعتماد نیاز داشت را انجام داد اما در ادامه‌ی این مسیر پرافتخار مدل هوآیرا محدوده و حوزه‌های کاملاً جدیدی را برای پاگانی به عنوان یک خودرو‌ساز خاص با محصولاتی مثال‌زدنی به وجود آورد.

پاگانی در طی سالیان فعالیت خود، راه موفقیت را به خوبی پیدا کرده و با گرفتن سفارش از خریدارانی متمول و شخصی‌سازی محصولات خود تا حد امکان به خلق خاص‌ترین و نایاب‌ترین سوپر‌اسپرت‌های تاریخ دست زده است. خودرو‌هایی که همواره چه از لحاظ کارایی و چه طراحی شاهکار محسوب شده و الهام بخش بسیاری از دیگر خودروسازانِ حال حاضر و آینده خواهند بود. پاگانی از سال ۲۰۱۱ تا به امروز تنها کمتر از ۱۰۰ دستگاه هوآیرا تولید کرده است؛ سالی تقریباً ۲۰ دستگاه! با شروع قیمت پایه‌ی هر مدل از ۱.۳میلیون دلار خریداران پاگانی قادرند تقریباً هر چیزی در خودروی خود را به سلیقه‌ی خود سفارش دهند.

 نظر شما در مود این سوپراسپرت ویژه چیست؟ آیا شما هم در صورت امکان مایل به سفارش دادن چنین خودرویی به پاگانی بودید یا ترجیح می‌دادید از برند دیگری سوپراسپرت بخرید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات