۲۰۰ دستگاه شورلت به ارزش ۷ میلیون دلار در میان راه برگشتند

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
۲۰۰ دستگاه شورلت به ارزش ۷ میلیون دلار در میان راه برگشت خوردند. یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن بیان این مطلب اعلام کرد که این لغو واردات به دستور وزیر صنعت انجام شده و این خودروها پایشان به داخل کشور باز نشد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

یک مقام مسئول در وزارت صنعت معدن و تجارت که نخواست نامش فاش شود، با اعلام اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور لغو واردات خودروهای آمریکایی را صادر کرده است اعلام کرد: «با دستور محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت واردات ۲۰۰ دستگاه خودروی شورلت ثبت سفارش شده از سوی شرکت متقاضی واردات این خودروی آمریکایی از کره جنوبی لغو شد.»

به گفته این فرد، ارزش محموله وارداتی سفارش شده در مجموع ۷ میلیون دلار  است. به متقاضی ثبت سفارش این خودروها اعلام شده که اجازه واردات ندارند. البته این خودروها وارد کشور نشده بودند و فقط ثبت‌سفارش آنها صورت گرفته بود اما بارگیری شده ولی هنوز به مرزهای داخل کشور هم نرسیده بودند.

این فرد اعلام کرد که در زمان ثبت سفارش این خودروهای آمریکایی، سامانه به لحاظ قانونی ممانعتی ایجاد نکرده بود و در میان اقلامی هم که برای واردات مجاز شمرده نشده بودند، خودرو قرار نگرفته بود که سیستم ثبت سفارش بخواهد به صورت سیستماتیک جلوی ثبت را بگیرد و نظر دولت را اعمال کند.

به گفته این مسئول، خودروهای ثبت شده از مبداء آمریکا نبوده و از کره‌جنوبی قصد وارد شدن به ایران را داشتند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد

تبلیغات