مدیرعامل میتسوبیشی استعفا می دهد

یک‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
میتسوبیشی اعلام کرد که تتسورو آیکاوا، مدیرعامل این شرکت در ۲۴ ژوئن استعفا خواهد داد. دلیل این استعفا تقلب این شرکت در زمینه‌ی آلایندگی در بازار ژاپن عنوان شده است. بازومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از تایید شدن تقلب شرکت میتسوبیشی در تست‌های آلایندگی کشور ژاپن آن هم از سال ۱۹۹۱، فروش محصولات این شرکت و نیز قیمت سهام آن بشدت کاهش یافت، بطوری که نیسان اقدام به خریداری ۳۴ درصد سهام میتسوبیشی به قیمت ۲.۲ میلیارد دلار کرد تا بتواند در تصمیمات این شرکت سهیم باشد. اما عواقب این رسوایی و تقلب به همینجا محدود نشد و امروز، شرکت میتسوبیشی رسما اعلام کرد که مدیرعامل این شرکت تتسورو آیکاوا بزودی استعفا خواهد داد.

آیکاوا که کمتر از دو سال است که ریاست میتسوبیشی را به عهده گرفته است قرار است در روز ۲۴ ژوئن و در مراسم دیدار سالیانه‌ با سهامداران استعفا دهد. همچنین ریوگ ناکائو، معاون مدیرعامل اجرایی این شرکت نیز قرار است در این تاریخ و همزمان با رئیس خود استعفا دهد. قرار است اوسامو ماسوکو، مدیرعامل اجرایی میتسوبیشی بطور موقت عهده دار وظایف این دو نفر باشد، اما فعلا هیچگونه خبری در خصوص اینکه چه کسی به عنوان مدیرعامل دائمی انتخاب خواهد شد منتشر نشده است.

میتسوبیشی

آیکاوا مهندسی بود که با عملکرد موفق خود در توسعه و تولید خودروهای مینی برای بازار داخلی ژاپن برای خود اسم و رسمی ساخته بود اما رسوایی تقلب در زمینه‌ی آلایندگی وی را مجبور به استعفا کرد.

میتسوبیشی قبلا در ماه آوریل اعتراف کرده بود که این شرکت میزان آلایندگی‌ خودروهایش را تنها بر اساس محاسبات اعلام می‌کرده است و خبری از تست در شرایط رانندگی واقعی نبوده. اما ابعاد رسوایی زمانی گسترده‌تر شد که نیسان متوجه اختلاف مصرف سوخت دو مدل eK Wagon و eK Space شد، این دو خودرو در بازار ژاپن تحت لیسانس میتسوبیشی و با نام نیسان Dayz و Dayz roox به فروش می‌رسیدند.

با اینکه میتسوبیشی اعلام کرده است که تقلب آلایندگی تنها مربوط به خودروهایی است که در بازار داخلی ژاپن به فروش رسیده‌اند اما آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده اعلام کرده است که این نهاد با باز کردن پرونده‌ای برای میتسوبیشی، مستقلا اقدام به بررسی میزان آلایندگی خودروهای موجود در بازار امریکا خواهد کرد.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات