پیش از عرضه گلکسی نوت 6، تولید حافظه‌ی 6 گیگابایتی LPDDR4 کلید خورد

جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ تولید حافظه‌ی رم LPDDR4 با ظرفیت ۶ گیگابایت را آغاز کرده است. این حافظه بر اساس لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته می‌شود و به اعتقاد برخی، گلکسی نوت 6 اولین گوشی ۶ گیگابایتی مجهز به این حافظه خواهد بود.
تبلیغات

گلکسی نوت 6 تابستان امسال رونمایی می‌شود و از این بابت گمانه‌زنی‌های متفاوتی در باره‌ی مشخصات سخت‌افزاری این فبلت بیان می‌شود. سامسونگ اولین بار در سال ۲۰۱۲، نسخه‌ی خاصی از گلکسی اس ۳ را برای بازار ژاپن و به همراه ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم عرضه کرد. در آن زمان حافظه‌ی یک گیگابایت در پرچمداران اندرویدی استفاده می‌شد. به مرور طی سال‌های اخیر حافظه‌ی رم گوشی‌های موبایل به ۴ گیگابایت رسید و حالا اخباری به گوش می‌رسد که سامسونگ قصد دارد میزان حافظه‌ی رم در گلکسی نوت ۶ را به ۶ گیگابایت برساند.

بخش نیمه‌هادی‌های سامسونگ رسما تایید کرده است که تولید حافظه‌ی رم LPDDR4 با ظرفیت ۶ گیگابایت برای استفاده در ابزارهای موبایل، شروع شده است. این حافظه‌‌ها براساس لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته می‌شوند و از نظر مصرف انرژی و بازده به مراتب بهتر از حافظه‌ی فعلی عمل می‌کنند و این بدین معنی است که گوشی‌های مجهز به این نوع از حافظه طول عمر باتری بالاتری نسبت به رقبای خود خواهند داشت.

براساس شایعاتی که تا پیش از این در باره‌ی گلکسی نوت 6 شایع شده بود، این گوشی به صفحه نمایش ۵.۸ اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن QHD یا ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل مجهز خواهد شد و هچنین باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد داشت. حال گمانه‌زنی‌ها به استفاده از همین حافظه‌ی ۶ گیگابایتی در Galaxy Note 6 اشاره دارند.

گلگسی نوت ۵ در ماه آگوست سال گذشته رونمایی شد و اگر گلکسی نوت ۶ در چرخه‌ی یک ساله جایگزین نسل قبلی خود شود، حدود سه ماه تا رونمایی از آن فاصله داریم.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با فبلت سامسونگ به صفحه‌ی گلکسی نوت 6 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات