گرندپری روسیه 2016 فرمول یک؛ پیشتازی مرسدس بنز و پیشرفت مک لارن

دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
دور چهارم مسابقات فرمول یک امروز در شهر سوچی روسیه و در ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران برگزار شد. این مسابقه نیز از هیجانات بسیار بالایی برخوردار بود. برای اطلاع از نتایج مسابقه و تماشای لحظات حساس آن، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گرندپری روسیه همواره از مراحل بسیار جذاب مسابقات فرمول یک است. مسیر‌های طولانی و پیچ‌های شدید، منجر به برخورد‌ها و صحنه‌های هیجان‌انگیز زیادی می‌شود. در دور چهارم مسابقات جذاب فرمول یک ۲۰۱۶، فراری با پیشرانه‌ای جدید شرکت کرده بود تا بتواند فاصله‌ی خود را بیش از پیش کاهش دهد.

فرمول یک گرندپری روسیه 2016

گرندپری روسیه با حضور رزبرگ، بوتاس و رایکونن در جایگاه‌های اول تا سوم آغاز شد و همیلتون باری دیگر با مشکلات به وجود آمده در مرحله‌ی زمان‌گیری، موفق نشد عملکرد خوبی داشته باشد و مسابقه را از رده‌ی دهم آغاز کرد. اما اوج هیجان مسابقه‌ی امروز، لحظات ابتدایی آن بود. زمانی که فتل، همیلتون، ریکیاردو و کویات، استارت سریعی داشته و برای رساندن خود به رده‌های ابتدایی سخت در تلاش بودند. اما سرعت بالای خودرو‌ها باعث بروز تصادف در همان زمان آغازین مسابقه شد. باز هم دنیل کِویات راننده‌ی دوم تیم ردبول، در راس حادثه‌‌ی بود.

فرمول یک گرندپری روسیه 2016
فرمول یک گرندپری روسیه 2016

وی با بی‌احتیاطی و سرعت بالای خود در پیچ دوم دور اول از پشت به خودروی فِتِل برخورد کرد که این مساله منجر به از دست رفتن تعادل فتل برای لحظاتی شد. هم‌چنین این برخورد منجر به خروج تعداد زیادی خودرو از پیست برای جلوگیری از برخورد به یکدیگر شد. اما اتفاقات مسابقه همین جا به پایان نرسید و کویات در کمال تعجب مجدد و در پیچ سوم به انتهای خودروی فتل برخورد کرد تا این بار با بر هم زدن کامل تعادل وی، منجر به برخورد راننده‌ی فراری به کنار پیست شد.

فرمول یک گرندپری روسیه 2016

بدین ترتیب تنها پس از سه پیچ، کار قهرمان چهار دوره‌ی مسابقات فرمول یک در  گرندپری روسیه به پایان رسید. سباستین فتل از این اتفاق بسیار عصبانی بود و پس از صحبت با مهندسان فراری و مشاهده‌ی علت اتفاقات موجود، به گاراژ تیم ردبول رفت تا اعتراض خود را به مدیر این تیم اعلام کند.

فرمول یک گرندپری روسیه 2016

در اتفاقات لحظات ابتدایی مسابقه، علاوه بر فتل، نیکو هالکنبرگ راننده‌ی تیم فورس ایندیا نیز از مسابقه خارج شد. پس از تصادفات دور اول، خودروی ایمنی وارد پیست شد تا خودروهای معیوب از پیست خارج شوند. ورود خودروی ایمنی زمان مناسبی بود تا کویات که پس از برخورد با فتل دچار مشکل در قسمت بال جلوی خودروی خود شده بود، به پیت استاپ برای تعویض دماغه‌ی خودرو مراجعه کند. هم‌چنین سرجیو پرز که پس از برخورد با سایر راننده‌ها در ابتدای مسابقه دچار ترکیدگی لاستیک شده بود، به پیت استاپ برای تعویض لاستیک‌های خود مراجعه کرد.

خودروی ایمنی مسابقات در ابتدای دور سوم از پیست خارج شد تا مسابقه به روال عادی خود باز گردد.  در ادامه‌‌ی مسابقه لوئیس همیلتون که از جایگاه دهم مسابقه را آغاز کرده بود و عطش زیادی برای پیروزی داشت، با تلاش فراوان و در رقابتی جذاب با کیمی رایکونن و واتری بوتاس موفق شد به جایگاه دوم برسد. همیلتون تلاش زیادی برای کاهش فاصله‌ی خود با رزبرگ انجام می‌داد که این موضوع منجر به داغ شدن پیشرانه‌ی خودروی وی شد. پس از دستور تیم مهندسی مرسدس بنز، همیلتون رانندگی متعادل‌تری را به نمایش گذاشت تا علاوه بر حفظ جایگاه دوم، از خرابی خودروی خود نیز جلوگیری کند. نیکو رزبرگ نیز همانند مسابقات گذشته، بدون اشتباه و بی‌نقص عمل کرد و علاوه بر قهرمانی، رکورد سریع‌ترین دور پیست را نیز به خود اختصاص داد تا به همگان ثابت کند قهرمانی‌های وی بدون دلیل نیست.

فرمول یک گرندپری روسیه 2016

پس از راننده‌های مرسدس بنز، نیز راننده‌ی خونسرد فراری، کیمی رایکونن قرار گرفت تا در نبود فتل، نام فراری را روی سکوی قهرمانی ببرد. راننده‌های تیم ویلیامز، واتری بوتاس و فیلیپه ماسا نیز در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند. اما نکته‌ی جالب گرندپری روسیه، امتیاز گرفتن دو خودروی مک‌لارن بود.

فرمول یک گرندپری روسیه 2016

فرناندو آلونسو راننده‌ی اول این تیم موفق شد در جایگاه ششم قرار بگیرد که بهترین عملکرد مک‌لارن در فصل جاری بود و جنسن باتن نیز در جایگاه دهم قرار گرفت. البته نباید این نکته را فراموش کرد که سباستین فتل و مکس وِشتاپن با بروز مشکل در خودروی خود مجبور به ترک مسابقه شدند و دنیل کِویات نیز به دلیل بی‌احتیاطی و ایجاد مشکل برای سایر راننده‌ها، با اعمال جریمه در جایگاه‌های انتهایی رده‌بندی قرار گرفت. شاید اگر مسابقه روال عادی خود را طی می‌کرد، باز هم راننده‌های مک‌لارن موفق به کسب امتیاز نمی‌شدند.

تیم آمریکایی هاس نیز که با نتایج خوب خود در مسابقات ابتدایی فصل همگان را شگفت‌زده کرده بود، همانند گرند‌پری گذشته، امروز نیز موفق به کسب امتیاز نشد. اما بازنده‌ی اصلی مسابقه‌ی روسیه تیم ردبول است. کویات که با رانندگی بد خود منجر به بروز حادثه برای سایر رانندگان شد، با اعمال جریمه در جایگاه‌های انتهایی قرار گرفت و دنیل ریکیاردو، راننده‌ی اول این تیم نیز روز بدی را پشت سر گذاشت و به جایگاهی بهتر از دوازدهمی نرسید.

رده‌بندی رانندگان و تیم‌های فرمول یک پس از چهار دور اول به شرح زیر است.

فرمول یک گرندپری روسیه 2016
فرمول یک گرندپری روسیه 2016

در ادامه شما را به تماشای لحظات حساس گرندپری روسیه دعوت می‌کنیم:

لینک دانلود

دور پنجم رقابت‌های اتومبیلرانی فرمول یک، ۲۶ اردیبهشت در کشور اسپانیا برگزار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات