آموزش ساخت مارکت اختصاصی اندروید به صورت رایگان در Aptoide - زوم‌اپ

چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
Aptoide یکی از بزرگ‌ترین مارکت‌های اندروید بوده که علاوه بر آنکه بیش از ۸۰۰ هزار اپلیکیشن را در خود جای داده است، به کاربران امکان تاسیس مارکت اختصاصی و اضافه کردن اپلیکیشن‌های دلخواه را نیز ارایه خواهد کرد. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

مارکت اندرویدی Aptoide یکی از بزرگ‌ترین و البته متفاوت‌ترین مارکت‌ها در این پلت‌فرم محسوب می‌شود. Aptoide را نباید با مارکت‌های دیگر مقایسه کرد چراکه امکاناتی که در آن تعبیه شده است و همچنین بزرگی آرشیوی که در آن قرار دارد همگی دست به دست هم داده‌اند تا این مارکت را به یکی از خاص‌ترین مارکت‌های موبایل تبدیل کنند. Aptoide نزدیک به ۸۰۰ هزار اپلیکیشن در خود دارد و تعداد دانلودهای صورت گرفته از آن بیش از ۲ میلیارد دانلود است که آماری خیره‌کننده برای یک مارکت غیررسمی محسوب می‌شود. اما چیزی که باعث شد این مقاله را برای شما آماده کنیم ویژگی جذاب آن یعنی امکان ایجاد مارکت شخصی است به طوری که هر کاربر به طور رایگان قادر است تا یک مارکت اندرویدی مخصوص به خود راه‌اندازی کند و بدون نیاز به هیچ نظارتی اپلیکیشن‌های خود را به کاربران برساند. دسترسی به این مارکت ساخته شده نیز به این صورت است که بعد از اجرای Aptoide یک تب جداگانه با عنوان Stores در اختیار شما قرار خواهد گرفت که توسط آن می‌توانید در بین ۲۰۰ هزار مارکت مختلف که توسط کاربران ساخته شده است جستجو کرده و مارکت مورد نظر خود را پیدا کنید.

درواقع مارکت اختصاصی که در این برنامه می‌سازید به صورت مجزا قابل نصب نیست و برای دسترسی به آن باید ابتدا به کاربران خود نصب Aptoide و سپس جستجوی نام مارکت در بخش Stores را توصیه کنید. این ویژگی برای کاربرانی که امکان ارسال اپلیکیشن‌هایشان را در پلی‌استور گوگل ندارند یک میانبر فوق‌العاده برای اشتراک برنامه‌ی خود در مارکت‌های جهانی است. تعداد بسیار بالای مارکت‌ها و همچنین امکان آپلود آزادانه و بدون نیاز به تایید مدیریت باعث می‌شود که بروزرسانی جدید اپلیکیشن‌ها را با سرعت هرچه تمام‌تر دریافت کنید. البته این موضوع چندان برای توسعه‌دهندگان داخلی و خارجی که اپلیکیشن‌های خود را به صورت پولی منتشر می‌کنند خوشایند نیست چرا که هر کاربری می‌تواند اپلیکیشن‌های پولی آن‌ها را به صورت رایگان در Aptoide منتشر کند که درواقع یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این مارکت اندرویدی در دنیا نیز همین موضوع است. Aptoide برای کاربران ایرانی تحریم نشده اما با این حال استفاده از آن در حالت عادی امکان‌پذیر نیست. اگر قصد استفاده از یک مارکت تمام عیار و استفاده از صدها هزار اپلیکیشن به روز و رایگان آن را دارید مطالعه‌ی این مقاله تا همین‌جا برایتان کافی خواهد بود. اما اگر دوست دارید مارکتی در این برنامه برای خود تاسیس کنید در ادامه می‌توانید آموزش انجام این کار را به صورت تصویری مشاهده کنید.

برای تاسیس مارکت اندرویدی باید از طریق وب سایت Aptoide اقدام کنید. برای شروع به این لینک رفته و در Aptoide ثبت‌نام کنید. ایمیلی که در این بخش وارد می‌کنید باید معتبر باشد چرا که برای فعال شدن مارکت نیاز به تایید کردن ایمیل خود خواهید داشت.

بعد از این کار باید اطلاعات کاربری خود را تکمیل و نام کاربری و همچنین نام مارکت خود را وارد کنید.

کار تمام است و حالا می‌توانید با ورود به داشبورد مارکت خود اقدام به بارگذاری اولین اپلیکیشن خود کنید.

ثبت اپ در این مارکت اختصاصی بسیار ساده بوده و دارای ویژگی های بسیاری است که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • ثبت اپلیکیشن نیاز به هیچگونه بازبینی توسط مدیران ندارد و بلافاصله بعد از ثبت در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
  • برای ثبت یک برنامه نیازی نیست که حتما توسعه‌دهنده‌ی آن باشید و می‌توانید هر اپلیکیشن دلخواهی مانند اینستاگرام را در مارکت خود آپلود کنید. این ویژگی بخصوص برای افرادی که قصد ساخت یک آرشیو کامل را دارند بسیار مفید خواهد بود.
  • نام، توضیحات برنامه و تغییرات نسخه‌ی جدید همگی قابل تغییر بوده و حتی می‌توانید با زبان فارسی اقدام به نوشتن توضیحات مورد نظرتان کنید.
  • آیکون و اسکرین‌شات‌های برنامه نیز قابل شخصی‌سازی هستند و می‌توانید هر تصویری که دوست دارید را به عنوان اسکرین‌شات آپلود کنید. اگر اپلیکیشنی که اقدام به آپلود آن می‌کنید از قبل در Aptoide وجود داشته باشد اسکرین‌شات‌های آن به طور خودکار شناسایی و وارد پروفایل برنامه می‌شوند.
  • علاوه بر مارکت شخصی خود قادر به ثبت برنامه در آرشیو عظیم Aptoide نیز خواهید بود. تفاوت این موضوع در این است که اگر اپلیکیشن خود را در Aptoide ثبت نکنید کاربران برای جستجو و دانلود آن نیازمند مراجعه به مارکت شما خواهند شد در صورتی که اگر اپ را در مارکت اصلی Aptoide هم ثبت کنید یک جستجوی ساده در برنامه نیز برای نمایش اپلیکیشن شما کافی خواهد بود.

در ادامه نیز می‌توانید اپلیکیشن آپلود شده را در مارکت Aptoide مشاهده کنید.

نحوه‌ی جستجوی مارکت و دسترسی به آن برای کاربران شما نیز به این شکل خواهد بود.

برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از این لینک استفاده کنید. در صورتی که دسترسی به لینک دانلود ممکن نبود آیپی خود را تغییر دهید. نظر شما درباره‌ی این مارکت اندرویدی چیست؟ آیا آن را برای ارائه‌ی اپلیکیشن‌های خود انتخاب می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات