۵ توصیه برای موفقیت بیشتر کسب و کارهای کوچک

سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
معمولا شروع یک کسب‌و‌کار به خصوص در تیم‌های کوچک همراه با مسئولیت‌هایی است که برای کارآفرین چالش‌ برانگیز محسوب می‌شود. با زومیت همراه باشید تا با ۵ توصیه برای یک کارآفرین در کسب‌و‌کارهای کوچک آشنا شوید.
تبلیغات

مسائل مالی، بازاریابی، ارتباط با مشتری و فروش همه از جمله مواردی هستند که یک شرکت تازه تاسیس باید در مواجه با آن‌ها راه‌حلی عملی پیدا کند. این چالش زمانی که کسب‌و‌کار کوچک باشد و اعضای تیم تمام مهارت‌های لازم را نداشته باشند پیچیده‌تر هم می‌شود. بنابراین اعضای تیم با برنامه‌ریزی صحیح و انتخاب درست ابزارهای مورد نیاز خود باید به سمت حل مشکلات خود پیش بروند.

۱. برنامه‌ریزی کنید

مسلما فرآیندهای کاری در کسب‌و‌کار‌ شما با رقبای خود متفاوت است ولی نحوه‌ی اجرا در بیشتر مواقع شبیه به هم به نظر می‌رسد. با این حال فرآیند و اجرا باید در پیشرفت کاری به هم کمک کنند. وظایف خود را دسته‌بندی کرده و سعی کنید هر گروه را در زمانی مشخص انجام دهید. به عنوان مثال به جای اینکه هر ساعت ایمیل خود را چک کنید، زمان‌های مشخصی را برای چک کردن ایمیل خود تعیین کنید. در طرف مقابل با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان از انجام چندین کار به طور هم‌زمان جلوگیری و تمرکز خود را بر انجام به موقع یک وظیفه معطوف کرد.

۲. نقش اطلاعات را در کسب‌و‌کار خود جدی بگیرید

برای تصمیم‌گیری چه در سطح مدیریتی و چه در فعالیت‌های روزانه، داشتن اطلاعات به روز و صحیح در تمامی حوزه‌های کاری یک اصل بسیار مهم به شمار می‌رود. جریان اطلاعات باید اعضای تیم شما را سیراب کند. اینکه هر فرد شخصا به دنبال کسب اطلاعات برود در تضاد با بهره‌وری کاری بوده و به سرخوردگی در محیط کار منجر خواهد شد. بنابراین استفاده از اطلاعات در عصر کلان داده‌ها، Big Data، یکی از مهم‌ترین کارهای کسب‌و‌کار است. برای رسیدن به کارایی در چنین محیطی باید به نوع سیستم و اطلاعاتی که هر یک از اعضا به آن نیاز دارند فکر شود و بر اساس آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.

۳. از سرویس‌های ابری استفاده کنید  

سرویس ابری

طبق بررسی‌های انجام شده ۷۸ درصد از کسب‌و‌کارهای کوچک در آمریکا تا سال ۲۰۲۰ به طور کامل با سرویس‌های ابری خود را هماهنگ خواهند کرد؛ این رقم تقریبا دو برابر مقدار فعلی است. با این حساب نقش سرویس‌های ابری و نرم‌افزار به عنوان سرویس در دنیای کسب‌و‌کار خیلی پررنگ خواهند بود که برای هر کسب‌و‌کاری مزیت‌های زیادی دارد. به عنوان مثال اعضای تیم می‌توانند از هر موقعیت به انجام کارهای خود بپردازند، این اتفاق به معنای آزادی عمل بیشتر اعضا و در نتیجه افزایش بهره‌وری خواهد بود. همچنین هزینه‌های تمام شده‌ی این سرویس‌ها برای استارتاپ‌ها خیلی پایین خواهد بود.

۴. به اعضای تیم خود انگیزه بدهید

رهبری موثر در فضای تیمی یکی از دلایل مهم موفقیت محسوب می‌شود. برای اینکه به بهره‌وری بالاتری در انجام کارهای گروهی برسید باید به اعضای تیم انگیزه داد. موفقیت کسب‌و‌کار شما تا حد زیادی به روحیه کار گروهی و کارایی اعضای تیم شما بستگی دارد. به عنوان مدیر وظیفه‌ی شما است که نیازهای اعضای تیم خود را شناسایی و با توجه به آن به افزایش انگیزه‌ی فردی اقدام کنید.

۵. کنترل عملکرد  

مهم‌ترین کاری که در کسب‌و‌کار خود باید انجام دهید تعیین اهداف و نحوه‌ی کنترل فرآیندهای کاری برای رسیدن به هدف است. بنابراین باید مجموعه‌ای از اندیکاتورها را برای خود تعریف کنید که نشان‌گر وضعیت شما در راه رسیدن به هدف باشد. در نتیجه با پیگیری و پایش مداوم متغیر‌های مهم، می‌توان وضعیت کسب‌و‌کار را در حوزه‌های مختلف کنترل و نشانه‌های خوب و بد را در آن پیدا کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات