نگاه نزدیک زومیت به Xperia XA Ultra سونی

سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
سونی از گوشی هوشمند سایز بزرگ خود با نام اکسپریا ایکس ای اولترا (Xperia XA Ultra) رونمایی کرد. این گوشی هوشمند که از زبان طراحی سری X سونی پیروی می‌کند، علاقمندان فبلت‌ها را هدف قرار داده است. در ادامه با نگاه نزدیک زومیت به این فبلت جدید سونی همراه شوید.
تبلیغات

گوشی اکسپریا ایکس ای اولترا سونی ساعاتی پیش بصورت رسمی رونمایی شد. ما در زومیت چند هفته‌ی پیش شانس کار کردن با این گوشی را داشتیم و قصد داریم شما را بیشتر با این گوشی هوشمند آشنا کنیم.

Xperia XA Ultra

اکسپریا XA Ultra یک فبلت ۶ اینچی است که به لطف حاشیه‌ی بسیار باریک دور نمایشگر آن، ابعادی در حدود گوشی‌های ۵.۵ اینچی بازار دارد. این گوشی از زبان طراحی شبیه به Xperia XA بهره می‌برد و جزو گوشی‌های میان‌رده به شمار می‌رود.

سونی با این گوشی کاربرانی را هدف قرار داده است که به دنبال گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ و دوربین قوی هستند و نمی‌خواهند برای خرید گوشی خیلی هزینه کنند. اکسپریا ایکس ای اولترا با وجود دوربین ۲۱.۵ مگاپیکسل و دوربین سلفی قدرتمند قرار است جایگاهی در بازه‌ی گوشی‌های میان رده داشته باشد.

دوربین سلفی Xperia XA

یکی از مشکلات استفاده از فلش در  عکس‌های سلفی که در محیط‌های تاریک گرفته می‌شود این است که پس زمینه‌ی تصویر تاریک شده و جزئیات آن به طور کامل از بین می‌رود. سونی در اکسپریا ایکس ای اولترا قابلیتی را افزوده که در این شرایط چند عکس سلفی پشت سر هم با فلش و بدون فلش گرفته می‌شود و با ترکیب آن‌ها تصویری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که سوژه و پس زمینه هر دو به خوبی به تصویر کشیده می‌شوند.

دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سلفی در اکسپریا XA Ultra، لرزش‌گیر اپتیکال دارد. سونی می‌گوید دست کاربران هنگام عکاسی سلفی بیشتر از عکاسی با دوربین پشت می‌لرزد و از این بابت وجود لرزش‌گیر اپتیکال برای دوربین سلفی لازم‌تر از دوربین عقب است.

Xperia XA Hands Selfi

در اکسپریا XA Ultra برای عکس‌برداری سلفی نیازی به فشار دادن دکمه‌ی شاتر نیست و تنها کافی است دست خود را جلوی دوربین بگیرید تا عکس گرفته شود. نکته‌ی جالب دیگری که سونی در فبلت جدید خود در نظر گرفته محل قرار گیری شمارش معکوس برای عکاسی سلفی است. سونی شمارش معکوس را در نزدیکی لنز دوربین سلفی قرار داده است، تا چشم‌ها در زمان عکاسی به محل درستی خیره شوند.

Xperia XA Ultra

سونی در پشت این گوشی نیز از یک سنسور ۲۱.۵ مگاپیکسلی به همراه فوکوس هیبریدی بهره برده است. براساس تجربه‌ای که در عکاسی با دوربین این گوشی داشتیم، کیفیت دوربین پشتی به خوبی دوربین اکسپریا ایکس این شرکت نیست با این حال از فناوری جدید سونی برای دنبال کردن سوژه‌های متحرک پشتیبانی می‌کند اما فناوری Predective Auto Focus در آن وجود ندارد. این فناوری کمک می‌کند تا دوربین بصورت هوشمند حرکت بعدی سوژه متحرک را پیش‌بینی کرده و روی آن فوکوس کند. این قابلیت در اکسپریا ایکس و ایکس پرفورمنس وجود دارد. نکته‌ی جالب توجه دیگر آنکه، سونی در دوربین جلو از لرزش گیر اپتیکال (OIS) پشتیبانی می‌کند اما دوربین اصلی (۲۱.۵ مگاپیکسلی) OIS ندارد.

XPERIA XA ULTRA

صفحه نمایش ایکس ای اولترا، لب به لب و با حاشیه‌ی بی‌نهایت باریک است. این صفحه نمایش ۶ اینچی از نوع IPS LCD است و رزولوشن فول‌اچ‌دی دارد.

اکسپریا ایکس ای سنسور اثر انگشت ندارد و طراحی دکمه‌ی پاور آن شبیه به نسل‌های قبلی گوشی‌های اکسپریا است. سونی می‌گوید که قیمت گذاری این گوشی در رده‌ی محصولات میان رده خواهد بود.

Xperia XA Ultra

اکسپریا ایکس ای اولترا با وجود حاشیه‌ی بسیار باریک صفحه نمایش‌اش باز هم یک گوشی بسیار بزرگ محسوب می‌شود و همچون اکثر فبلت‌های بازار، ارگونومی چندان خوبی ندارد.

Xperia XA Ultra

از دیگر مشخصات فنی اکسپریا اکس ای اولترا می‌توان به پردازنده‌ی Mediatek Helio P10 اشاره کرد. این سیستم-روی-یک-چیپ دارای ۸ هسته‌ی مبتنی بر معماری Cortex A53 است و از شبکه‌ی LTE پشتیبانی می‌کند. P10 براساس لیتوگرافی ۲۸ نانومتری ساخته شده و حداکثر فرکانس کاری آن ۲.۰ گیگاهرتز خواهد بود. پردازنده‌ی گرافیکی این SOC نیز Mali-T860 MP2 است که با فرکانس ۷۰۰ مگاهرتز کار می‌کند. سه گیگابایت حافظه‌ی رم برای این گوشی در نظر گرفته شده است و حافظه‌ی ذخیره سازی داخلی آن از طریق درگاه میکرو SD قابل افزایش است. این گوشی با وجود اینکه از اندروید ۶ پشتیبانی می‌کند اما فناوری Adaptive Storage در آن وجود ندارد. این فناوری که بصورت طبیعی در اندروید ۶ اضافه شده است امکان یکی کردن حافظه‌ی داخلی گوشی با حافظه‌ی خارجی میکرو اس‌دی را فراهم می‌کند.

اکسپریا ایکس ای اولتر ضد آب نیست. سونی می‌گوید فبلت پرچمدار این شرکت همچنان Xperia Z5 Premium با نمایشگر 4K است و XA Ultra یک فبلت میان رده با تمرکز روی صفحه نمایش و دوربین است.

مشخصات فنی اکسپریا ایکس ای اولترا:

  • دوربین ۱۶ مگاپیکسل سلفی با لرزش‌گیر اپتیکال - سنسور Exmor R
  • دوربین ۲۱.۵ مگاپیکسلی در پشت - سنسور Exmor RS
  • صفحه نمایش ۶ اینچ با رزولوشن Full HD
  • طول عمر باتری تا دو روز
  • ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی به همراه پشتیبانی از درگاه حافظه‌ی خارجی تا سقف ۲۰۰ گیگابایت
  • وزن ۱۹۰ گرم
  • ابعاد ۱۶۴.۲ در ۷۹.۴ در ۸.۴ میلی‌متر

تصاویر بیشتر از اکسپریا ایکس ای اولترا را در ادامه مشاهده کنید:

Xperia XA Ultra
Xperia XA Ultra
Xperia XA Ultra
Xperia XA Ultra
Xperia XA Ultra
Xperia XA Ultra
Xperia XA Ultra
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات