آیفون 7 اس احتمالا به صفحه نمایش یکپارچه بدون حاشیه مجهز می‌شود

پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
چند ماه تا معرفی آیفون ۷ باقی مانده است. در حالی که هنوز از مشخصات این آیفون چندان مطمئن نیستیم و هر روز خبرهای جدیدی در مورد آن می‌شنویم، از حالا شایعات جالبی در مورد مشخصات پرچمدار سال ۲۰۱۷ کمپانی اپل به گوش می‌رسد. گفته می‌شود که این گوشی دارای صفحه نمایشی بدون لبه خواهد بود.
تبلیغات

شایعات حاکی از آن است که آیفون ۷ شباهت بسیار زیادی به آیفون ۶ و ۶ اس خواهد داشت. در واقع ظاهرا قرار است تغییرات اصلی در زبان طراحی گوشی‌های آیفون، از سال ۲۰۱۷ و با ارائه‌ی آیفونی دیگر انجام شود، سالی که در آن شاهد رونمایی و عرضه‌ی دهمین نسل از این گوشی محبوب خواهیم بود. جان گروبر، یکی از بلاگرهای اپل در نوشته‌ای، به اظهار نظر در مورد ویژگی‌های احتمالی آیفون سال ۲۰۱۷ پرداخته است. این آیفون را آیفون سال ۲۰۱۷ می‌نامیم، چرا که ممکن است نام آن آیفون ۷ اس نباشد.

او می‌گوید که مطابق شنیده‌ها و به احتمال زیاد، این گوشی به صفحه نمایشی کاملا یکدست و بدون حاشیه مجهز خواهد شد. نمایشگری که از لبه‌ای به لبه‌ی دیگر کشیده شده است. این فرم طراحی موجب حذف کامل حاشیه‌های بالا، پایین، چپ و راست صفحه نمایش خواهد شد. علاوه بر حاشیه‌ها، المان‌هایی همچون سنسورهای جلوی گوشی همگی در زیر این صفحه نمایش مخفی خواهند شد. به احتمال زیاد، سنسور اثر انگشت تاچ آی‌دی و دوربین جلو نیز با صفحه نمایش ادغام خواهد شد.

آیفون سال ۲۰۱۷

گروبر در این مورد می‌گوید:

با توجه به اخباری که شنیده‌ام، فکر می‌کنم آیفون سال ۲۰۱۷ که در سپتامبر آن سال معرفی می‌شود، تغییراتی بسیار اساسی را در زبان طراحی گوشی‌های آیفون ایجاد خواهد کرد. طبق آنچه که من شنیده‌ام، در این سال، آیفون به طور کامل از شر حاشیه‌های بالا و پایین و کنار خلاص خواهد شد و دارای نسبت صفحه نمایش به بدنه‌ی ۱۰۰ درصدی خواهد شد. تمام نمای جلوی گوشی را صفحه نمایش در بر خواهد گرفت و به احتمال زیاد سایر قسمت‌ها همچون دکمه‌ی هوم، سنسور اثر انگشت تاچ آی‌دی، دوربین سلفی و سنسورهای جلوی گوشی همگی در زیر پنل صفحه نمایش جاسازی خواهند شد.ممکن است سنسور اثر انگشت تاچ آی‌دی و دوربین جلو با صفحه نمایش ادغام شوند. هنوز به طور دقیق نمی‌دانم که اپل چگونه می‌خواهد صفحه نمایش را هم‌اندازه‌ی بدنه کند. ممکن است با کاهش سایز بدنه‌ی آیفون، صفحه نمایش و بدنه را با هم هم‌اندازه کنند. شاید هم بخواهند با قرار دادن صفحه نمایشی بزرگتر این کار را انجام دهند.

شایعات قبلی حاکی از آن بودند که اپل قصد دارد برای ساخت صفحه نمایش آیفون‌های سال ۲۰۱۷ خود از نوعی پنل OLED انعطاف پذیر استفاده کند، و بدون شک با یک پنل OLED می‌توان صفحه نمایشی هم‌اندازه با بدنه و بدون حاشیه ساخت. اپل همچنین برای تامین پنل‌های OLED مورد نیاز خود، قراردادی را با سامسونگ امضا کرده است. شایعات بسیاری شنیده می‌شود مبنی بر این که اپل قصد دارد در آیفون بزرگتر سال ۲۰۱۷، از پنل OLED با اندازه‌ی ۵.۸ اینچ استفاده کند. شاید این کمپانی قصد دارد با از بین بردن حاشیه‌ها، صفحه نمایشی ۵.۸ اینچی را در بدنه‌ی آیفون‌های ۶ پلاس و ۶ اس پلاس که دارای صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی هستند جای دهد. البته احتمال این کار ضعیف است، چرا که حاشیه‌ی بالا و پایین و مدل آن‌قدر زیاد است که حتی با ۰.۳ اینچ افزایش سایز صفحه هم نمی‌توان صفحه نمایش را کاملا بر بدنه منطبق کرد. هنوز مشخص نیست که چنین صفحه نمایشی چگونه کار می‌کند و برای جلوگیری از لمس ناخواسته‌ی آن توسط کاربر چه تمهیداتی اندیشیده می‌شود.

آیفون سال ۲۰۱۷

گفته می‌شود که آیفون یا آیفون‌های سال ۲۰۱۷، علاوه بر صفحه نمایش OLED، به بدنه‌ای شیشه‌ای همچون آیفون ۴ اس مجهز خواهند شد. سال‌ها است که اپل تصمیم گرفته فقط از آلومینیوم در ساخت بدنه‌ی گوشی‌های خود استفاده کند. این رویه در مدل‌هایی همچون ۵، ۵ اس، ۶، ۶ پلاس، ۶ اس، ۶ اس پلاس و SE ادامه پیدا کرده است و به احتمال بسیار زیاد در آیفون ۷ نیز شاهد بدنه‌ای از جنس آلیاژ آلومینیوم خواهیم بود. بر اساس شایعات، ممکن است اپل در ایفون سال ۲۰۱۷ خود از تکنولوژی‌هایی شارژ وایرلس از راه دور و حسگرهای بیومتریکی همچون اسکنر عنبیه و فناوری تشخیص چهره استفاده کند. همچنین گفته می‌شود در این گوشی از تراشه‌ی ۱۰ نانومتری اختصاصی اپل با نام A11 استفاده می‌شود که ساخت آن بر عهده‌ی کمپانی تایوانی TSMC است. حافظه‌ی فلش ناند این گوشی نیز توسط سامسونگ ساخته خواهد شد.

اپل از سال ۲۰۱۵ در تلاش برای ساخت چیپ مجتمع درایور صفحه نمایش و لمس است. اگر اپل موفق به ساخت این قطعه شود، می‌توان سنسور تاچ آی‌دی را با صفحه نمایش آیفون ادغام کرد. بدین ترتیب می‌توان به راحتی دکمه‌ی هوم را از آیفون حذف کرد. پیش‌تر، تحلیلگران نیز تاکید کرده بودند که در سال ۲۰۱۷، دکمه‌ی هوم از آیفون حذف خواهد شد. این ادعا کاملا با شنیده‌های گروبر همخوانی دارد.

آیفون سال ۲۰۱۷

هم‌زمان با تلاش اپل برای تغییر اساسی زبان طراحی گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۱۷، شایعاتی به گوش می‌رسد که مبنی بر حذف حرف s از انتهای نام آیفون‌ها هستند. ممکن است این کمپانی، بدون استفاده از نام‌های آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس، مستقیما به سراغ استفاده از نام آیفون ۸ برود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات