نتیجه مقایسه دوربین گلکسی اس 7 با ال جی جی 5، اچ تی سی 10، آیفون 6 اس پلاس، هواوی P9 و اکسپریا زد 5

سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
هفته گذشته مقایسه‌ای بین دوربین گلکسی اس 7 با ال‌جی جی 5، اچ‌تی‌سی 10، آیفون 6 اس پلاس، هواوی پی 9 و اکسپریا زد 5 ترتیب دادیم تا دید بهترین نسبت به قدرت عکاسی هر کدام بدست بیاورید. در این مقاله می‌توانید نتیجه‌ی این مقایسه را مشاهده کنید.
تبلیغات

در این مقاله می‌توانید نظر زومیت در باره‌ی عملکرد هر کدام از گوشی‌های این آزمایش (گلکسی اس 7، ال‌جی جی 5، اچ‌تی‌سی 10، آیفون 6 اس پلاس، هواوی پی 9 و اکسپریا زد 5) را در آزمایش‌های مختلف مطالعه کنید. برای درک بهتر کیفیت دوربین هر کدام از گوشی‌ها، عکس‌های اصلی در سایز کامل را در صفحه فلیکر زومیت مشاهده کنید. همچنین برای مشاهده آراء بدست آمده برای هر کدام از گوشی‌ها به مقاله‌ی نظرسنجی مراجعه کنید.

ترتیب قرارگیری گوشی‌های به این صورت بوده است:

۱. گلکسی اس ۷ اج

۲. ال‌جی جی ۵

۳. اچ تی سی ۱۰

۴. اکسپریا زد ۵

۵. هواوی پی ۹

۶. آیفون ۶ اس پلاس

آزمایش ۱

بیشترین رای کاربران: iPhone 6s Plus

نظر زومیت: این آزمایش در نور زیاد روز گرفته شده است. در این آزمایش، گلکسی اس ۷ (گوشی ۱) تصویر را بسیار شارپ و غیر واقعی کرده است. اما گوشی‌های ال‌جی جی ۵ (گوشی ۲)، آیفون ۶ اس پلاس (گوشی ۶) و هواوی پی ۹ (گوشی ۵) نه‌تنها رنگ‌ها را واقعی‌تر ثبت کرده‌اند بلکه بافت دیوار و پس‌زمینه را نیز به خوبی به تصویر کشیده‌اند. در این آزمایش انتخاب من ال‌جی جی ۵ است.

مقایسه دوربین Galaxy S7 vs iPhone 6s Plus vs Xperia Z5 vs LG G5 vs HTC 10 vs P9 vs

آزمایش ۲

بیشترین رای کاربران: گلکسی اس 7

نظر زومیت: در این آزمایش اکثر گوشی‌ها در تنظیم اکسپوژر و نوردهی صحیح با مشکل رو‌به‌رو شده‌اند و بخشی از گلبرگ‌ها حسابی بسیار روشن شده است و برخی نیز به دلیل نور شدید روی گل باعث شده است تا رنگ گل غیر واقعی و مرده به‌نظر برسد. اما آیفون ۶ اس پلاس (گوشی ۶) به لطف داینامیک رنگ بالا در این تصویر بسیار خوب عمل کرده است. در عکاسی ماکرو، عمق میدان و جدا کردن سوژه از پس‌زمینه اهمیت زیادی دارد. هیچ کدام از گوشی‌ها حتی به لطف لنزهایی با دیافراگم بسیار گشوده (F1.7) موفق نشده‌اند پس‌زمینه را به خوبی مات و محو کنند. انتخاب من در این آزمایش: آیفون ۶ اس پلاس.

مقایسه دوربین Galaxy S7 vs iPhone 6s Plus vs Xperia Z5 vs LG G5 vs HTC 10 vs P9 vs

آزمایش 3

بیشتری رای کاربران: هواوی پی 9

نظر زومیت: در این آزمایش نیز نور روی گلبرگ‌ها تابیده شده است. گوشی‌های اکسپریا زد ۵ (گوشی ۴) و ال‌جی جی ۵ (گوشی ۲) نور دهی بیش از حد داشته‌اند و به اصطلاح تصویر را اور اکسپوز کرده‌اند.  گلکسی اس ۷ اج در این آزمایش، گلبرگ‌ها را بیش از حد شارپ و غیر واقعی کرده و هم‌زمان مشکل دو گوشی دیگر در زمینه‌ی نور دهی را نیز دارد. اچ‌تی‌سی ۱۰ در این آزمایش بهتر از سه گوشی نام‌برده شده عمل کرده و تصویر بهتری را ثبت کرده است. اما آیفون ۶ اس پلاس و هواوی پی ۹ نوردهی صحیح و دقیقی داشته‌اند با این تفاوت که آیفون رنگ گل را به‌طور کامل اشتباه تشخیص داده است. انتخاب من در این آزمایش هواوی پی 9 است.

مقایسه دوربین Galaxy S7 vs iPhone 6s Plus vs Xperia Z5 vs LG G5 vs HTC 10 vs P9 vs

آزمایش ۴

بیشترین رای کاربران: هواوی پی ۹ / رتبه دوم با اختلاف کم: گلکسی اس ۷

نظر زومیت: در این آزمایش نور شدیدی در پشت تنه‌ی درخت قرار دارد. در شرایطی که بخشی از تصویر در سایه و بخشی در نور شدید قرار دارد، کار حسگر برای ثبت جزئیات در هر دو بخش دشوار می‌شود. دوربینی که گستره‌ی دینامیکی بالاتری داشته باشد در این آزمایش عملکرد بهتری خواهد داشت. در این آزمایش گوشی‌های اچ‌تی‌سی ۱۰، ال‌جی جی ۵ با مشکل از دست دادن شدید جزئیات رو‌به‌رو هستند و اکسپریا زد ۵ نیز رنگ تنه را اشتباه تشخیص داده است. گوشی‌های آیفون ۶ اس پلاس، هواوی پی ۹ و گلکسی اس ۷ عملکرد قابل قبولی داشته‌اند، گلکسی اس ۷، پس‌زمینه را بهتر از رقبا بوکه کرده است، اما تصویری که توسط آیفون ۶ اس و هواوی گرفته شده است طبیعی‌تر به‌نظر می‌رسد. در این آزمایش انتخاب من هواوی پی 9 است.

مقایسه دوربین Galaxy S7 vs iPhone 6s Plus vs Xperia Z5 vs LG G5 vs HTC 10 vs P9 vs

آزمایش ۵

بیشترین رای کاربران: اچ‌تی‌سی ۱۰

نظر زومیت: در این آزمایش توانایی گوشی‌ها در ثبت عکس‌های پرتره تست شده است اما هیچ‌کدام از آن‌هانتوانسته‌اند رنگ پوست را درست تشخیص دهند. از نظر جزئیات چهره، اچ‌تی‌سی ۱۰، آیفون ۶ اس و ال‌جی جی ۵ خوب عمل‌کرده‌اند. انتخاب من گزینه اچ‌تی‌سی ۱۰ (گوشی ۳) است.

مقایسه دوربین Galaxy S7 vs iPhone 6s Plus vs Xperia Z5 vs LG G5 vs HTC 10 vs P9 vs

آزمایش ۶

بیشترین رای کاربران: اکسپریا زد ۵

در این آزمایش اکسپریا زد ۵، رنگ‌ها را دقیق و طبیعی‌تر ثبت کرده است. در این آزمایش همه گوشی‌ها گستره‌ی دینامیکی مناسبی داشته‌اند و جزئیات بخش‌های مختلف تصویر به خوبی حفظ شده است. انتخاب من اکسپریا زد ۵ است.

مقایسه دوربین ال جی جی ۵ با رقبا

آزمایش ۷

بیشترین رای کاربران: هواوی پی 9

این آزمایش در نور بسیار کم، نزدیک به تاریکی گرفته شده است. برای ثبت این تصویر، دوربین کانن را روی ISO 2000 تنظیم کردیم. در این آزمایش هواوی پی ۹ فوق‌العاده عمل کرده است. ترکیب دوربین دوگانه در این گوشی باعث شده است تا نور بیشتری وارد حسگر شده و رنگ‌ها نیز به‌طور صحیح تشخیص و ثبت شوند. گلکسی اس ۷، آیفون ۶ اس پلاس و همچنین ال‌جی جی ۵ نیز در این آزمایش خوب عمل کرده‌اند اما به‌نظر من هم هواوی پی ۹ تصویر بهتری گرفته است. 

مقایسه دوربین Galaxy S7 vs iPhone 6s Plus vs Xperia Z5 vs LG G5 vs HTC 10 vs P9 vs

آزمایش ۸

بیشترین رای کاربران: هواوی پی ۹

این آزمایش در نور مصنوعی داخلی گرفته شده است. فوکوس دوربین روی جلوترین کاراکتر لگو است. این آزمایش نشان می‌دهد که تولیدکنندگان موبایل به خوبی روی عملکرد دوربین در نور مصنوعی کار کرده‌اند و اکثر دوربین‌ها عملکرد راضی کننده‌ای داشته‌اند بااین‌حال در این آزمایش نیز پی ۹ عکس بهتری گرفته است. 

مقایسه دوربین Galaxy S7 vs iPhone 6s Plus vs Xperia Z5 vs LG G5 vs HTC 10 vs P9 vs

آزمایش ۹

بیشترین رای کاربران: هواوی پی 9

این روزها دوربین سلفی برای بسیاری مهم‌تر و پرکاربردتر از دوربین اصلی گوشی شده است. اکثر گوشی‌ها رنگ صورت را درست تشخیص نداده‌اند و برخی نیز جزئیات تصویر را به‌شدت روتوش کرده و از بین برده‌اند. در این آزمایش هواوی پی ۹ از هر نظر عکس بهتری گرفته است. لنز این گوشی چهره را کمتر دفرم کرده، جزئیات چهره را بیشتر ثبت کرده و رنگ چهره را نیز بهتر به تصویر کشیده است. پس از پی ۹، گوشی‌های اکسپریا زد ۵ و اچ‌تی‌سی ۱۰ نیز عکس‌های نسبتا خوبی گرفته‌اند. 

آزمایش سلفی دوربین
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات