تماشا کنید: اسپیس ایکس موشک فالکون را با موفقیت روی سکوی شناور فرود آورد

شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
اسپیس ایکس بالاخره در آخرین تلاش خود برای فرود آوردن موشک فالکون ۹ موفق شد. این کمپانی پس از پرتاب فالکون، موفق شد تا این موشک را روی سکوی شناوری که در اقیانوس اطلس قرار داشت، با موفقیت فرود آورد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اسپیس ایکس بالاخره موفق شد تا موشک فالکون ۹ خود را با موفقیت روی سکوی شناوری که در میان اقیانوس اطلس مستقر کرده بود، فرود بیاورد. اسپیس ایکس موشک مورد نظر را از Cape Canaveral در ایالت کالیفرنیا پرتاب کرده بود.

اولین هدف تعیین شده برای این موشک این بود که تجهیزات و بار مورد نیاز برای ایستگاه بین المللی فضایی را با استفاده از کپسول دراگون به فضا منتقل کرده و سپس برای انجام ماموریت دوم خود که همانا نشستن روی سکوی شناور مستقر در اقیانوس اطلس است، به سوی کره‌ی خاکی بازگردد. موشک فاکلون به یادماندنی اسپیس ایکس روی سکویی در اقیانوس اطلس فرود آمد که Of Course I Still Love You نام دارد.

لینک دانلود

اسپیس ایکس پس از چندین و چند تلاش ناموفق برای فرود آوردن فالکون ۹ روی سکوی شناور، اقدام به فرود آوردن آن روی خشکی کرد و پس از یک تلاش ناموفق دیگر، بالاخره موفق شد به آنچه که در نظر داشت، دست یابد. نشاندن موشک روی سکوی شناور از این جهت بسیار اهمیت دارد که دانشمندان می‌توانند در  هر زمان دلخواه اقدام به پرتاب موشک و فرود آوردن آن در هر نقطه‌ی روی اقیانوس کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های نشاندن موشک روی آب، جلوگیری از ایجاد خطر برای ساکنین مناطقی از خشکی است که موشک قرار است در اطراف آن به زمین بنشیند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات