کاربرد اپلیکیشن‌ های پیام‌ رسان از شبکه‌ های اجتماعی بیشتر شده است

شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپلیکیشن‌های پیام‌رسان زیادی برای موبایل‌ تولید شده‌اند و کاربران زیادی به استفاده از چنین سرویس‌هایی روی آورده‌اند. پیش‌ از اوج گرفتن این نوع اپلیکیشن‌ها، کاربران عموما از شبکه‌های اجتماعی بیشتر استفاده می‌کردند، اما به تازگی مشخص شده که تعداد کاربران فعال اپلیکیشن‌‌های پیام‌رسان، بیشتر از تعداد کاربران فعال ماهانه شبکه‌های اجتماعی تراز اول دنیا شده است. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

کاربران برای گپ و گفتگو با دوستان خود از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بهره می‌برند و نیز از این طریق با شرکت‌های مورد نظرشان ارتباط برقرار می‌کنند. همچنین با استفاده از این اپلیکیشن‌ها، کاربران محصولات جدید را مشاهده می‌کنند یا به تماشای کنسرت مورد علاقه خود می‌پردازند. با استفاده از اپلیکیشن‌ها، API ها و کارهایی که توسعه دهندگان اینگونه اپلیکیشن‌های پیام‌رسان انجام داده‌اند، چنین سرویس‌هایی که هدف اصلی آن‌ها ارسال پیام‌های متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی بین کاربران است، به اکوسیستم‌هایی گران قیمت مبدل شده‌اند.

اپلیکیشن‌های چت برخی ویژگی‌های متمایز خود را برای جذب کردن کاربرانشان به کسب و کارهای مختلف به رخ می‌کشند که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به نرخ استفاده از آن‌ها، اندازه و تعداد کاربران اشاره کرد. بر این اساس آمارهای جدید نشان داده که مجموع تعداد کاربران ۴ اپلیکیشن برتر پیام‌رسان دنیا بیشتر از مجموع کاربران ۴ شبکه اجتماعی برتر است. علاوه بر این، میزان استفاده از پیام‌رسان‌ها آنقدر زیاد است که می‌توان آن‌ها را از پر استفاده‌ترین اپلیکیشن‌های موجود در جهان دانست. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که بیشتر کاربران چنین اپلیکیشن‌هایی را جوانان تشکیل می‌دهند که همین موضوع باعث شده تا این افراد به جمعیتی بالقوه و بسیار مهم برای شرکت‌ها و تبلیغ کنندگان مبدل شوند.

گزارشی جدید از وب‌سایت بیزنس اینسایدر خبر از تعداد اپلیکیشن‌های پیام‌رسان بازار می‌دهد. همچنین در گزارش مورد اشاره، چگونگی تغییرات این اپلیکیشن‌ها مشخص شده و بررسی‌ها نشان می‌دهند که موقعیت بسیار خوبی در پیام‌رسان‌ها وجود دارد و مخاطبان این سرویس‌ها به صورت روزانه در حال افزایش هستند.

  • اپلیکیشن‌های پیام‌رسان موبایلی بزرگ هستند. بزرگ‌ترین سرویس‌هایی که صدها میلیون کاربر فعال ماهانه دارند. با توجه به کاهش هزینه‌ها با استفاده از چنین سرویس‌هایی و نیز قابلیت اجرا در دستگاه‌های ارزان‌قیمت و همچنین بهبود قابلیت‌ها، همگی در رشد استفاده از چنین اپلیکیشن‌هایی موثر بوده‌اند.
  • اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در واقع بیش‌تر از یک پیام‌رسان معمولی هستند. اولین گام انقلابی این‌گونه اپ‌ها، تمرکز بر رشد بوده و در فازهای بعدی، شرکت‌های توسعه دهنده آن‌ها روی تولید سرویس‌های دیگر تمرکز می‌کنند.
  • اپلیکیشن‌های محبوب و پرطرفدار پیام‌رسان آسیایی نظیر وی‌چت، کاکوتاک و لاین همگی راه‌هایی برای جذب و نگه داشتن کاربران دارند. این شرکت‌ها استراتژی‌های بسیار موفقی را برای گسترش سرویس‌های خود و نیز همه‌گیر کردن آن بکار گرفته‌اند.
  • شرکت‌های رسانه‌ای و نیز بازاریابان به دنبال سرمایه گذاری بیشتر و اختصاص زمان و منابع اضافه در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر هستند تا در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان. این موضوع باعث شده تا شرکت‌های سازنده سرویس‌های پیام‌رسان، خدمات مخصوص به خود را ایجاد کرده و راه‌های بیشتر و بهتری را برای ارتباطات شرکت‌ها، تبلیغ کننده‌ها و نیز کاربران ارائه دهند.

خلاصه کارهای انجام شده برای بررسی موضوع مورد بحث:

  • مقایسه تعداد کل کاربران فعال ماهانه اپلیکیشن‌های برتر چت در دنیا، یک دید کلی بسیار خوب بدست می‌آید.
  • بررسی رفتار کاربران اپلیکیشن‌های چت با کاربران دیگر و بخصوص بررسی آنچه باعث می‌شود این افراد به برندها و تبلیغ‌کننده‌ها توجه کنند.
  • فهمیدن این نکته که چرا اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در شرق از همتایان غربی خود بهتر عمل می‌کنند.
  • بررسی پتانسیل و موقعیت‌های کسب درآمد برای شرکت‌های سازنده سرویس‌های پیام‌رسان.
  • ارائه بینش و آگاهی از پیامدها برای بازاریابان به عنوان کسانی که به نوع رفتار کاربران در این پلتفرم‌های جدید اهمیت می‌دهند.

آیا شما هم اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را بیش‌تر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید؟ به نظر شما بیشتر بودن کاربران چنین سرویس‌هایی نسبت به شبکه‌های اجتماعی در چند سال اخیر به همین منوال ادامه خواهد یافت یا صرفا یک وضعیت ناپایدار است؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات