گلکسی نوت 6 با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی، ۶ گیگابایت رم و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی معرفی می‌شود

جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
با اینکه تا موعد معرفی گلکسی نوت ۶ مدت زمان زیادی باقی مانده، اما امروز شاهد فاش شدن اطلاعاتی در مورد این گوشی پرچمدار سری نوت سامسونگ هستیم.
تبلیغات

جوهر قلم نوت ۵ هنوز خشک نشده، اما حالا شاهد فاش شدن اطلاعاتی در مورد گلکسی نوت 6 (Galaxy Note 6) هستیم. بنابر اطلاعات فاش شده توسط یک فاش‌کننده‌ی چینی در حساب کاربری ویبوی او، گلکسی نوت ۶ دارای صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی خواهد بود که به نظر می‌رسد با استاندارد RGB کالیبره شده است و رزولشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل خواهد داشت.

البته این ابعاد صفحه‌نمایش معقول نیز هست؛ چرا که اگر در هفته‌ی آینده سامسونگ گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج با ابعاد صفحه‌نمایش ۵.۱ و ۵.۵ اینچ را معرفی کند، افزایش  ابعاد صفحه‌نمایش نوت ۶ نیز می‌تواند کمک کند تا این سری از گوشی‌های سامسونگ از سری اس این شرکت متمایز شوند.

از دیگر مشخصات فاش شده می‌توان به ۶ گیگابایت رم اشاره کرد که البته اگر به اجزای مختلف پازل به خوبی دقت کنید می‌توانید متوجه شوید این موضوع نیز قابل پیش‌بینی بوده است. سامسونگ به تازگی اعلام کرده است که تولید انبوه تراشه‌های رم ۱۲ گیگابیتی با فناوری ۲۰ نانومتری را آغاز کرده که این شرکت را به اولین در این زمینه تبدیل می‌کند. همان طور که می‌دانید در هر بایت ۸ بیت وجود دارد. با تقسیم ۱۲ بر ۸ می‌توان گفت که هر تراشه ۱.۵ گیگابایت داده را در خود جای می‌دهد. طبق معمول اگر ۴ عدد از این تراشه‌ها را در کنار هم قرار دهید با رمی ۶ گیگابایتی روبرو خواهید بود.

از لحاظ پردازنده‌ نیز این فرد تنها به این نکته بسنده کرده که نوت ۶ در دو نسخه‌ عرضه خواهد شد که احتمالا یکی مجهز به پردازنده‌ی اکسینوس و دیگری مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون خواهد بود. از لحاظ دوربین نیز شاهد همان دوربین ۱۲ مگاپیکسلی که در گلکسی اس ۷ حضور خواهد داشت، خواهیم بود. به علاوه این دوربین مجهز به OIS Plus نیز خواهد بود که به احتمال زیاد همان سیستم لرزشگیر اپتیکال ۵ محوری است.

همچنین نوت ۶ در دو نسخه‌ی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد که می‌تواند نشانی بر عدم پشتیبانی از حافظه‌ی میکرو اس‌دی باشد.

به هر حال در روزهای آینده به طور قطع شاهد شایعات بیشتری نیز خواهیم بود؛ چرا که زمان زیادی تا تابستان و معرفی گلکسی نوت ۶ باقی مانده است. نظر شما در خصوص مشخصات گلکسی نوت ۶ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات