چرا گلکسی اس 7 برخلاف انتظارات فروش خوبی داشته است؟

پنج‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
گلکسی اس ۷ جدیدترین پرچمدار سامسونگ است. چند نکته‌ی کلیدی در موفقیت فروش این محصول وجود دارد که سامسونگ با درس گرفتن از آن‌ها و استفاده از تجربه‌ی گذشته، باعث شده تا جایگاه کنونی اس ۷ بسیار مناسب باشد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا مرور دقیق‌تری بر این نکات و دلایل موفقیت اس ۷ داشته باشیم.
تبلیغات

تلفن هوشمند گلکسی اس ۷ سامسونگ توانسته فروش خوبی را تجربه کند. پیش‌بینی‌های قبلی خبر از فروش ۱۰ میلیون دستگاه گلکسی اس ۷ در ماه اول عرضه می‌دادند که سه برابر فروش گلکسی اس ۶ در ماه اول عرضه است.

چند عامل باعث موفقیت در فروش محصول یاد شده هستند. بررسی‌های مختلفی که در سراسر اینترنت از پرچمداران جدید سامسونگ منتشر شده و نیز اینکه سامسونگ نسبت به سال گذشته محصول جدید خود را یک ماه زودتر معرفی و به بازار عرضه کرد و قیمت آن را هم مقرون به صرفه‌تر کرد، از عوامل این موفقیت هستند. تحلیلگران می‌گویند گلکسی اس ۷ حدودا ۸ درصد نسبت به مدل سال قبل خود ارزان‌تر شده است. عامل دیگر موفقیت در فروش خوب، بالابردن ظرفیت تولید صفحات نمایش خمیده توسط سامسونگ است تا بتواند تقاضاها برای گلکسی اس ۷ اج را پاسخگو باشد.

بنظر می‌رسد سامسونگ بهترین زمان را برای معرفی و عرضه گلکسی اس 7 در سال جاری انتخاب کرد. زمانی که هنوز شرکت‌های چینی تولید‌کننده تلفن‌های هوشمند، محصولات رقیب اس ۷ را تولید و عرضه نکرده‌اند و اپل نیز زمان زیادی تا معرفی آیفون ۷ دارد را می‌توان یک انتخاب خوب برای زمان عرضه‌ی پرچمدار جدید این غول کره‌ای دانست.

موفقیت گلکسی اس ۷ بر روی قیمت سهام سامسونگ تاثیر گذاشته و حالا باعث افزایش آن شده، و این در شرایطی است که سود عملیاتی این شرکت نیز در حال افزایش است.

سامسونگ در مورد تعداد دقیق فروش گلکسی اس ۷ در ماه مارس حرفی نزده، با این‌حال Rhee In Jong مدیر اجرایی این غول کره‌ای در روز ۲۱ مارس گفته:‌ «فروش اس ۷ بسیار دلگرم‌کننده است.»

نکته‌ی جالب اینجاست که سامسونگ احتمالا درس آسانی از این موفقیت گرفته و حالا تجربه‌ی خوبی در این زمینه دارد. تحلیل‌های کنونی نشان می‌دهند که این شرکت همین تجربیات و عوامل موفقیت اس ۷ را برای فبلت خود نیز بکار خواهد گرفت و گلکسی نوت ۶ هم به احتمال زیاد یک یا دو ماه پیش از آیفون ۷ معرفی خواهد شد تا فرصت خوبی برای معرفی و آغاز فروش این محصول باشد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا سامسونگ با در پیش گرفتن روشی که برای اس 7 انتخاب کرد، می‌تواند در فروش گلکسی نوت ۶ هم به موفقیت چشمگیری دست یابد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات