وال استریت ژورنال: اینتل تولید تراشه‌ های موبایل را برای تمرکز بیشتر روی فناوری 5G‌ متوقف کرد

شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود تسلط کامل اینتل روی بازار پردازنده‌های مورد استفاده در دنیای رایانه‌ها و سرور، این کمپانی از ابتدای کار فروغ چندانی در حوزه‌ی موبایل به دست نیاورد. حال گزارش‌های منتشر شده نشان از این دارد که این کمپانی تولید شماری از تراشه‌های موبایل خود را برای تمرکز بیشتر روی فناوری 5G‌ متوقف کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اینتل امروز اعلام کرد که تولید شماری از تراشه‌های موبایل خود را برای معطوف کردن تمرکزش روی محصولات سودآور، متوقف کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده، این کمپانی از این پس سه تراشه از خانواده‌ی تراشه‌های SoFIA را تولید نخواهد کرد. تراشه‌های تولید شده از خانواده‌ی SoFIA قابلیت‌های مدرنی را در کنار عملکرد بالای پردازنده در اختیار گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهند. همچنین در کنار تراشه‌های مورد نظر، شمار دیگری از محصولات این کمپانی در رنج محصولات اتم نیز شامل توقف تولید شده‌اند. برای مثال می‌توان به تراشه‌های Broxton‌ چهارهسته‌ای مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری این کمپانی اشاره کرد که مشخصا برای استفاده در تبلت‌ها طراحی و تولید می‌شدند.

همانطور که اشاره کردیم اینتل موفق نشد تا فروغ چندانی را در حوزه‌ی تولید تراشه‌های موبایل به دست بیاورد. می‌توان چنین ادعا کرد که اینتل بازار موبایل را که این روزها به حد اشباع رسیده و شاهد کاهش فروش گوشی‌های هوشمند هستیم به طور کامل از دست داد. اصلی‌ترین دلیل برای از دست دادن بازار گوشی‌های هوشمند را باید در عدم توانایی این کمپانی برای عرضه‌ی تراشه‌هایی خواند که همچون محصولات کوالکام قادر به تامین نیاز تولیدکنندگان بودند. برای مثال می‌توان به تراشه‌هایی اشاره کرد که اینتل دیگر آن‌ها را تولید نخواهد کرد. یکی از این تراشه‌ها از شبکه‌های مخابراتی 3G‌ پشتیبانی کرده و دو نمونه‌ی دیگر از تکنولوژی 4G پشتیبانی می‌کنند، حال آنکه اینتل زمانی این تراشه‌ها را روانه‌ی بازار کرد که تقریبا رقبا محصولات خود را خیلی قبل‌تر راهی بازار کرده و در قلب محصولات استراتژیک بازار جای داده بودند.

برایان کرازنیچ، مدیر عامل اینتل به این موضوع اشاره کرده که اینتل به جای تولید این محصولات، تمرکز خود را روی فناوری 4G قرار خواهد داد تا از این طریق به یکی از پیشروان تولید تراشه‌های 5G تبدیل شود. عرضه‌ی تراشه‌های مبتنی بر فناوری 5G را باید شانس دوباره‌ی اینتل خواند که می‌تواند با استفاده از آن شکست‌ سال‌های اخیر در حوزه‌ی موبایل را جبران کند. وی در این خصوص چنین اظهار نظر می‌کند:

سیاست ارتباطی ما سرمایه‌گذاری بیشتر روی ارتباط بی‌سیم و سیمی است تا از این طریق کلیه‌ی گجت‌ها و کاربران این گجت‌ها را به هم و شبکه‌های ابری وصل کرده و قدرت شبکه‌ی ارتباطی را افزایش دهیم.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات