آلفابت در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶، درآمدی ۲۰.۲ میلیارد دلاری کسب کرده است

جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با اتمام فصل اول سال ۲۰۱۶ میلادی، کمپانی آلفابت گزارش مالی خود را منتشر کرد که براساس آن کمپانی موفق شده تا سود خالص ۴.۲ میلیارد دلاری را از درآمد ۲۰.۲ میلیارد دلاری کسب کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آلفابت گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی را منتشر کرده که نشان از میزان کسب درآمد و مخارجی دارد که این کمپانی در فصل اول متحمل شده است.

براساس اطلاعات ارائه شده این هلیدنگ موفق شده تا درآمدی ۲۰.۲ میلیارد دلاری را کسب کند که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن افزایشی ۱۷ درصدی را نمایش می‌دهد. سود خالص کسب شده توسط آلفابت قریب به ۴.۲ میلیارد دلار است. درآمد عملیاتی گوگل نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایشی ۲۰ درصدی را شاهد بوده و به ۵.۳ میلیار دلار رسیده است.

همانطور که می‌دانید گوگل در تصمیمی که آگوست سال گذشته به اجرا درآورد، ساختار کمپانی را دگرگون ساخته و تمام کمپانی‌های فعال زیر پرچم گوگل، به همراه خود این کمپانی به زیر پرچم هلدینگی با نام آلفابت رفتند. در واقع فعالیت‌های آلفابت به دو قسمت تقسیم شده که یکی شامل گوگل و در بخش دیگر شامل فعالیت تمام کمپانی‌های دیگری است که زیر پرچم آلفابت فعالیت می‌کنند.

براساس گزارش مالی منتشر شده، گوگل به تنهایی بخش بزرگی از درآمد کسب شده توسط آلفابت را تامین می‌کند، بطوریکه بیش از ۲۰.۱ میلیارد دلار از کل درآمد کسب شده توسط آلفابت توسط گوگل عاید این هلدینگ شده است. در واقع سایر کمپانی‌های فعال زیر پرچم هلدینگ آلقابت تنها ۱۶۶ میلیون دلار درآمدزایی داشته‌اند. درآمد ۱۶۶ میلیون دلاری کسب شده توسط کمپانی‌های دیگر آلفابت، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایشی ۸۰ میلیون دلاری دارد، هرچند ضرر عملیاتی تحمیل شده به آلفابت از سوی این کمپانی‌ها بالغ بر ۸۰۲ میلیون دلار است.

گوگل را باید از جمله‌ی کمپانی‌هایی خواند که همیشه در لبه‌ی دانش فناوری حرکت کرده و از این‌رو هزینه‌های سرمایه‌گذاری‌ها و تحقیقات خود را نیز پرداخت کرده است. از جمله‌ی حوزه‌های نوینی که این کمپانی به آن‌ها ورود کرده باید به ویدیو‌های ۳۶۰ درجه، واقعیت مجازی، خودروهای هوشمند و سایر موارد اشاره کرد. با توجه به اطلاعات ارائه شده به نظر می‌رسد گوگل دوباره سرمایه‌گذاری‌هایی را در حوزه‌های جدید انجام داده است.

روث باروت، مدیر مالی گوگل در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را برای توسعه‌ی تکنولوژی‌های جدید در گوگل و سایر کمپانی‌های تحت تملک خود انجام داده‌ایم.

با وجود تمام سرمایه‌گذاری‌ها و هزینه‌های بزرگ انجام شده، گوگل موفق شده تا با کسر هزینه‌های صرف شده برای پیشبرد انواع پروژه‌های جدید، بیش از ۱۴ میلیارد دلار پولسازی کند. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که تبلیغات بیش از ۱۸ میلیارد دلار از درآمد کسب شده توسط گوگل را به خود اختصاص داده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایشی ۱۶ درصدی دارد.

باید دید که چه زمانی می‌توان نتایج سرمایه‌گذاری‌های گوگل در حوزه‌های نوپا را مشاهده کنیم؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات