گزارش مالی مایکروسافت در سه ماهه سوم ۲۰۱۶: حفظ روند صعودی سرفیس ها و روند نزولی ویندوزفون

جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت گزارش مالی خود برای فصل سوم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است. براساس این گزارش ردموندی‌های توانسته‌اند از درآمد ۲۰.۵ میلیارد دلاری ۳.۸ میلیارد دلار سود خالص کسب کنند. برای اطلاع از جزئیات در ادامه با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

مایکروسافت دیروز گزارش مالی خود برای سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد. بنابر این گزارش سود و درآمد ردموندی‌ها، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افت داشته است اما سرویس‌های این شرکت در کنار محصولات ابری به درآمدزایی ادامه داده‌اند. البته این گزارش سرمایه‌گذاران دره‌ی سیلیکون را راضی نخواهد کرد چرا که انتظار داشتند ارزش سهام این شرکت رکورد سال ۱۹۹۹ را بشکند.

درآمد مرتبط با سرفیس‌ها با رشد ۶۱ درصدی نسبت به سال گذشته، به ۱.۱ میلیارد دلار رسیده است، به این معنا که سرفیس پرو ۴ و سرفیس بوک نقش زیادی در درآمد مایکروسافت داشته‌اند اما این شرکت آمار دقیقی از فروش را ارائه نداده است. اما افول اصلی در بخش ویندوزفون‌ها است. مایکروسافت در سه ماهه‌ی سوم ۲.۳ میلیون دستگاه گوشی لومیا فروخته است که کاهش عجیب ۷۳ درصدی را نسبت به رقم ۸.۶ میلیون دستگاه در مدت مشابه سال گذشته را تجربه کرده است. در نتیجه‌ی این کاهش فروش درآمد حاصل از فروش لومیاها ۴۶ درصد کاهش یافته است که البته با توجه به بی‌توجهی نسبی مایکروسافت به معرفی محصولات جدید امری طبیعی نیز به نظر می‌رسد.

غالب گزارش‌های مالی مایکروسافت در فصل‌های گذشته نشان از افول ویندوز داشته است اما این بار بارقه‌های امید در بخش پی‌سی‌ها به چشم می‌خورد. درآمد حاصل از همکاری مایکروسافت با شرکت‌های تولید کننده‌ی پی‌سی ویندوزی ۲ درصد افت داشته است که در مقایسه با افت بازار پی‌سی‌ها شاهد نزول کمتری هستیم.

مانند همیشه قدرت اصلی درآمد مایکروسافت از بخش محصولات ابری تامین شده است. سرویس‌های ابری و آفیس با رشد درآمد ۷ درصدی مواجه شده‌اند. حالا ردموندی‌ها ۲۲.۲ میلیون مشترک در آفیس ۳۶۵ دارند. محصولات سرور و سرویس‌های ابری ۵ درصد رشد درآمد داشته‌اند و درآمد آژور نیز ۱۲۰ درصد رشد را تجربه کرده استmicros.

نظر شما در مورد آینده‌ی بخش‌های مختلف مایکروسافت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات