بررسی گلکسی اس 7

جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 19 دقیقه
گلکسی اس 7 پرچم‌دار امسال سامسونگ است که با اندکی تغییرات نسبت به نسل قبل خود روانه‌ی بازار شده است. با بررسی این گوشی همراه زومیت باشید.
تبلیغات

گوشی سامسونگ گلسی اس 7 پرچم‌دار امسال کره‌ای‌ها است که درکنار گلکسی اس 7 اج با تغییرات به ظاهر اندک نسبت به نسل قبلی خود روانه‌ی بازار شده‌اند. گلکسی اس ۷ با صفحه‌نمایش ۵.۱ اینچی و البته سخت‌افزاری قدرتمند می‌تواند در صدر لیست خرید بسیاری از علاقمندان به گوشی‌های پرچم‌دار خوش‌دست باشد. 

گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۶ به‌عنوان گوشی‌های پرچم‌دار امسال سامسونگ معرفی شدند. گلکسی اس ۷ اج به دلیل زیبایی‌های ظاهری شاید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. برای آشنایی بیشتر با گوشی خمیده‌ی سامسونگ، بررسی متنی و ویدیویی گلکسی اس 7 اج را از دست ندهید.

Galaxy S7 vs Galaxy S7 Edge

همواره سری اس سامسونگ‌ مورد توجه علاقمندان به اندروید بوده است و گلکسی اس ۷ نیز به‌طور قطع باتوجه‌به قدرت بالا و البته قیمت نسبتا ارزان‌تر در مقایسه با نسخه‌ی اج، مورد توجه بسیاری خواهد بود. سامسونگ امسال برخلاف سال گذشته اقدام به اعمال تغییرات اساسی در طراحی گوشی‌های سری S نکرده و در عوض ایرادات نسخه‌ی قبل را برطرف کرده است. برآمدگی دوربین در Galaxy S7 برطرف شده، حجم باتری افزایش یافته و ارگونومی دستگاه نیز بهتر شده است. اما از همه مهم‌تر شاهد ضد آب شدن گوشی و بازگشت درگاه افزایش حافظه در این گوشی هستیم تا به نوعی نسل قبل گلکسی‌های سری اس تکامل پیدا کرده باشند. در ادامه به بررسی کامل پرچم‌دار جدید سامسونگ خواهیم پرداخت.

گلکسی اس 7 سامسونگ توسط آل دیجیتال برای بررسی دراختیار زومیت قرار داده شده است. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت گوشی سامسونگ و خرید آن از بخش محصولات زومیت استفاده کنید.

طراحی

در نگاه اول و به‌خصوص از نمای رو‌به‌رو تفاوت زیادی بین گلکسی اس ۷ و اس ۶ وجود ندارد و می‌توان این دو گوشی را بسیار مشابه یکدیگر دانست و این امر باعث می‌شود ناخودآگاه به مقایسه‌ی این دو گوشی بپردازید. اما با نگاه به بخش‌های دیگر می‌توان تفاوت‌ها را احساس کرد. حالا قاب پشت دستگاه نیز همانند آن چه که در گلکسی نوت ۵ دیدیم دارای خمیدگی ملایمی در لبه‌ها است تا کاربر در هنگام کار با گوشی احساس راحتی بیشتری داشته باشد. 

ظاهر مشابه نسل قبل به‌همراه بهینه‌سازی‌های مثبت

اما تفاوت اصلی در ضخیم‌تر شدن دستگاه است که البته مزیتی برای این گوشی به حساب می‌آید. سامسونگ ضخامت گلکسی اس ۷ را نسبت به نسل قبل بیشتر کرده تا دیگر در پشت دستگاه شاهد برآمدگی زیاد دوربین نباشیم. علاوه بر این افزایش اندک ضخامت دستگاه باعث شده است تا فضای بیشتری برای باتری ایجاد شود و ظرفیت باتری نیز افزایش یابد. از طرفی برآمدگی دکمه‌ی فیزیکی هوم نیز کاهش یافته و با بدنه‌ی دستگاه یکپارچه‌تر شده است. باید به این نکته نیز اشاره کرد که برآمدگی بسیار زیاد دوربین در گلکسی اس ۶ یکی از بزرگ‌ترین معایب طراحی آن به شمار می‌رفت که در نسل جدید رفع شده است.

Galaxy S7 vs Galaxy S7 Edge

هرچند قسمت پشت و جلوی دستگاه با شیشه‌ پوشیده شده، اما فریم دور آن از فلز مستحکم و مقاومی ساخته شده است تا زمانی‌که کاربر گوشی را در دست می‌گیرد حس یک کالای مقاوم و با کیفیت به وی منتقل شود. در این فریم و در سمت راست بار دیگر شاهد دکمه‌ی پاور و در لبه‌ی سمت چپ شاهد حضور دکمه‌های تنظیم حجم صدا هستیم. این دکمه‌ها نیز از برآمدگی منطقی برخوردار هستند و کار با آن‌ها بسیار ساده و راحت است. 

در بخش زیرین این فریم برخلاف روال کنونی بازار، شاهد حضور درگاه میکرو یو‌اس‌بی هستیم. اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی که طی چند ماه اخیر روانه‌ی بازار شده‌اند به درگاه یو‌اس‌بی نوع سی مجهز شده‌اند. ازآنجاکه هنوز کامپیوترهای بسیار کمی در بازار وجود دارند که به درگاه USB Type C مجهز شده‌اند این تصمیم منطقی به‌نظر می‌رسد. البته به‌نظر می‌رسد دلیل این تصمیم از سوی سامسونگ همخوانی دستگاه و امکان قرارگیری آن در هدست واقعیت مجازی Gear VR است.

گلکسی اس 7 دوربین
گلکسی اس 7
گلکسی اس 7

اثر انگشت به‌شدت روی بدنه‌ی گوشی باقی می‌ماند

به دلیل استفاده از بدنه‌ی شیشه‌ای، همچنان اثر انگشت به‌شدت روی قسمت پشت و جلوی گلکسی اس ۷ باقی می‌ماند و اگر حساس باشید، باید مرتب نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید. این موضوع مخصوصا برای نسخه‌ی مشکی رنگ گوشی بیشتر جلب توجه می‌کند. همچنین استفاده از شیشه در بدنه‌ی گوشی باعث می‌شود تا احتمال لیز خوردن گوشی از دست کاربر بیشتر شود. این‌ها بهای زیبایی گلکسی اس ۷ هستند. 

سامسونگ در گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج، پشتیبانی از درگاه حافظه‌ی خارجی را کنار گذاشت و دلیل آن را در عدم هم‌خوانی سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در حافظه‌های میکرو اس‌دی در مقایسه با حافظه‌ی UFS داخلی گوشی‌های خود عنوان کرد. به‌گفته‌ی سامسونگ این عدم هم‌خوانی سرعت انتقال اطلاعات بین دو محصول، باعث می‌شود تا عملکرد کلی گوشی کاهش یابد. اما حالا با وجود استفاده از همان حافظه‌ی پرسرعت UFS در نسل جدید گلکسی اس‌ها، این بار شاهد پشتیبانی از حافظه‌ی میکرو SD هستیم. به این ترتیب سامسونگ به اعتراض بسیاری از کاربران قدیمی خود پاسخ داد و به‌گفته‌ی ال‌جی مجددا به جمع میکرو اس‌دی‌ها پیوست. کاربران می‌توانند کارت حافظه‌ی خارجی تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت را به گلکسی اس ۷ اضافه کرده و حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی خود را افزایش دهند؛ بدون اینکه نیاز باشد نسخه‌های گران‌تر با حافظه‌ی بالاتر را خریداری کنند. 

اگر طرفدار فرستنده‌ی اینفرارد باشید متاسفانه این قابلیت در گلکسی اس ۷ نیز وجود ندارد. این بدین معنی است که برخلاف نسل قبل نمی‌توانید با گوشی خود لوازم خانگی یا صوتی و تصویری را کنترل کنید.

گلکسی اس 7

خبر خوش دیگر را می‌توان بازگشت ویژگی ضد آب و گرد و غبار بودن گلکسی اس ۷ دانست. به‌گفته‌ی سامسونگ پرچمداران جدید این شرکت می‌توانند به مدت ۳۰ دقیقه تا ارتفاع ۱.۵ متری درون آب بدون هیچ آسیبی دوام بیاورند. نکته‌ی جالب در این مورد، نبود هیچ‌گونه پوشش روی درگاه‌های مختلف است که باعث شده لطمه‌ای به زیبایی گوشی وارد نشود. سامسونگ می‌گوید گوشی را از داخل ضد آب کرده است تا نیاز به درپوش خارجی نباشد.

به‌طور کلی در نگاه اول نمی‌توان منکر شباهت بسیار زیاد گلکسی اس ۷ با گلکسی اس ۶ شد؛ اما تغییراتی از قبیل ضد آب شدن، کم شدن برآمدگی دوربین و بازگشت درگاه افزایش حافظه میکرو اس‌دی همگی مواردی هستند که به‌راحتی نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد و از نظر ما تغییرات هر چند ریز، اما به قدری مفید هستند که بتوان آن را یک ارتقا و پیشرفت نسبت به گلکسی اس ۶ دانست.

حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت در گوشی‌های سری اس سامسونگ با گذر زمان بهبود یافته‌اند و حالا به‌نظر می‌رسد این حسگر در گلکسی اس ۷ به تکامل رسیده است. حسگر مورد استفاده در این گوشی بسیار سریع است و تقریبا در همه‌ی شرایط، اثر انگشت را شناسایی کند. البته اگر انگشت خیس یا چرب باشد دقت حسگر نیز کاهش می‌یابد.

گلکسی اس 7 اثر انگشت

تنظیم حسگر اثر انگشت نیز خیلی سریع و ساده است و با ۶ تا ۷ بار تماس با حسگر، اثر انگشت شما ثبت می‌شود. به‌طور کلی سرعت حسگر اثر انگشت گلکسی اس ۷ بسیار سریع بوده و به‌نظر می‌رسد حسگر‌های اثر انگشت به اندازه‌ی کافی رشد کرده و سرعت و دقت آن‌ها به کاربردی‌ترین شکل خود رسیده است. این حسگر را نیز می‌توان یکی از تغییرات و بهبودهای عمده نسبت به گلکسی اس ۶ دانست.

اسپیکر

اسپیکر گلکسی اس ۷ همانند گلکسی اس ۶ در فریم پایینی گوشی قرار گرفته است؛ محلی که هر چند بهتر از پشت گوشی است، اما قرار گرفتن آن در جلوی دستگاه می‌توانست بهتر باشد. قرار گرفتن اسپیکر در این محل باعث شده تا به هنگام در دست گرفتن گوشی در حالت افقی گاهی ناخواسته اسپیکرها را با دست‌های خود بپوشانید.

گلکسی اس 7 اسپیکر

کاهش حجم صدای اسپیکر، بهای ضد آب شدن گوشی

اسپیکر گلکسی اس ۷ کیفیت نسبتا خوبی دارد؛ اما حداکثر حجم صدای آن چندان مناسب نیست که شاید اصلی‌ترین دلیل آن ضد آب شدن گوشی باشد که روی حجم صدا تأثیر منفی گذاشته است. شاید مهم‌ترین افت گلکسی اس ۷ و تنها مورد نیز به اسپیکر بازگردد که نسبت به قبل، ازلحاظ کیفیت و حجم افت داشته‌اند.

هدفون‌ همراه گلکسی اس ۷ نیز ازلحاظ ظاهری با گذشته تفاوتی نکرده‌اند و خوشبختانه همچنان کیفیت خوبی دارد. هر چند کیفیت هدفون‌ با هدفون‌های گران‌قیمت موجود در بازار تفات زیاد دارد، اما به‌عنوان هدفونی که به همره گوشی ارائه شده، کیفیت بسیار خوبی را دراختیار کاربر می‌گذارد.

دوربین

سامسونگ برخلاف روند همیشگی خود، این بار باتوجه‌به آگاهی عمومی مبنی بر اینکه افزایش تعداد پیکسل‌ها دلیل بر افزایش کیفیت نیست، تعداد پیکسل‌ها را کمتر کرده تا روی سایر پارامترهای مؤثر کار کند. گلکسی اس ۷ دارای حسگر ۱۲ مگاپیکسلی به‌جای حسگر ۱۶ مگاپیکسلی نسل گذشته است. اندازه‌ی پیکسل‌ها در این حسگر از ۱.۱۲ به ۱.۴ میکرون رسیده و از طرفی شاهد لنز با f/1.7 در این گوشی هستیم تا دوربین در محیط‌های تاریک نیز تصاویر خوبی ثبت کند. اجرای اپلیکیشن دوربین بسیار سریع است و کافی است دوبار دکمه‌ی هوم را فشار دهید تا به اپلیکیشن دوربین منتقل شوید.

دوربین گلکسی اس 7

نرم‌افزار دوربین نسبت به گذشته تغییر زیادی نکرده و امکان تنظیمات دستی برای مواردی مثل ایزو و سایر پارامترها به‌صورت دستی وجود دارد. اگر با پارامترهای دوربین آشنایی داشته باشید می‌توانید با تنظیم دستی آن‌ها، عکس موردنظر خود را ثبت کنید؛ البته در اکثر مواقع تنظیمات خودکار بهترین حالت برای عکاسی است.

تصاویر ثبت شده توسط گلکسی اس ۷ سامسونگ دارای جزئیات بسیار بالایی هستند و رنگ‌ها در آن‌ها پویا و البته طبق روال همیشگی سامسونگ کمی اشباع شده به‌نظر می‌رسند. کنتراست تصاویر هم بسیار بالا است و الگوریتم‌های نرم‌افزاری سامسونگ، تصاویر را شارپ و واضح می‌کنند که اندکی باعث کم شدن عمق تصاویر و غیرطبیعی جلوه دادن آن‌ها می‌شود.

گلکسی اس 7 یکی از بهترین گوشی‌های بازار برای عکاسی است

از طرفی لنز با f/1.7 باعث شده تا میدان دید لنز کمتر شده و وقتی به سوژه خیلی نزدیک شوید، هر چند به خوبی خواهید توانست روی آن فوکوس کنید، اما محیط پشت سوژه مات شده و جزئیات آن را به‌طور کامل از دست می‌دهید. البته این ویژگی برای ثبت تصاویر ماکرو فوق‌العاده است. در روشنایی مناسب و در محیط‌های بیرونی، شاید تنها ایرادی که بتوان به این دوربین وارد کرد در مورد اکسپوژر باشد. به این معنا که بخش‌های روشن تصویر روشن‌تر از آن چه که در واقعیت هستند ثبت می‌شوند. البته این مشکل در اکثر مواقع قابل چشم‌پوشی است. تصاویر ثبت شده در نور کم نیز بسیار بهتر از گذشته هستند که شاید بتوان دلیل آن را f/1.7 و اندازه‌ی بزرگ پیکسل‌ها دانست. نویزها در این تصاویر وجود دارند، اما صدمه‌ی زیادی به کیفیت تصاویر وارد نمی‌کنند.

فوکوس فوق‌العاده سریع و دقیق، به لطف فناوری Dual Pixel

اما شاید بهترین ویژگی دوربین گلکسی اس ۷ ویژگی با نام Dual Pixel باشد که باعث می‌شود فوکوس با سرعت بالایی انجام شود. در دنیای واقعی نیز این ویژگی بسیار عالی کار می‌کند و فوکوس روی سوژه با سرعت بسیار بالا و شگفت‌انگیزی صورت می‌گیرد. نکته‌ی جالب دیگر سرعت فوق‌العاده‌ی فوکوس در محیط‌های تاریک است که کمتر در دوربین‌ گوشی‌های هوشمند شاهد چنین سرعت فوکوسی بوده‌ایم. فناوری Dual Pixel حتی بین دوربین‌های حرفه‌ای DSLR بازار نیز به ندرت استفاده شده است. این فناوری به شکل خارق‌العاده‌ای عمل می‌کند و فوکوس آنی را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.  این سرعت بالای فوکوس در بخش فیلم‌برداری نیز مشهود است و باعث شده تا کیفیت تصاویر ضبط شده توسط این دوربین بسیار خوب باشد. این ویژگی درکنار دوربین بسیار خوب باعث شده تا گلکسی اس ۷، گوشی فوق‌العاده برای فیلم‌برداری باشد.

دوربین خودعکس (سلفی) بکار رفته در گلکسی اس ۷ نیز همانند گذشته دارای حسگر ۵ مگاپیکسلی است؛ اما لنز این دوربین نیز دارای f/1.7 است و زاویه‌ی دید بیشتری نسبت به دوربین عقب دارد. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین بسیار خوب هستند و البته رنگ‌ها در آن‌ها اشباع نیستند؛ همچنین شارپ کردن نرم‌افزاری زیاد روی این تصاویر صورت نمی‌گیرد.

در حالت کلی می‌توان گفت که کیفیت دوربین گلکسی اس ۷ فوق‌العاده است. اجرای سریع اپلیکیشن دوربین، فوکوس فوق‌العاده سریع و البته امکان کنترل پارامترهای عکاسی به‌صورت دستی، همگی باعث می‌شوند تا دوربین گلکسی اس ۷ را یکی از بهترین‌ها بدانیم.

'گالری تصاویر:

نمونه عکس دوربین گلکسی اس 7
نمونه عکس دوربین گلکسی اس 7
نمونه عکس دوربین گلکسی اس 7
نمونه عکس دوربین گلکسی اس 7
نمونه عکس دوربین گلکسی اس 7
نمونه عکس دوربین گلکسی اس 7
نمونه عکس دوربین گلکسی اس 7
نمونه عکس دوربین گلکسی اس 7
نمونه عکس دوربین گلکسی اس 7
نمونه عکس دوربین گلکسی اس 7
نمونه عکس دوربین گلکسی اس 7
نمونه عکس دوربین گلکسی اس 7

صفحه‌نمایش

گلکسی اس ۷ همانند نسل قبل از صفحه‌نمایش با ابعاد ۵.۱ اینچ بهره می‌برد. طبق معمول سامسونگ در اس ۷ نیز از پنل سوپر امولد با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل استفاده کرده است. سامسونگ در گذشته نیز نشان داده که می‌تواند بهترین صفحات نمایش را بسازد و گلکسی اس ۷ نیز از این قاعده مستثنی نیست. رنگ‌ها همانند انتظارات قبلی در این صفحه‌نمایش اشباع شده نمایش داده می‌شوند و هر چند ممکن است مطابق سلیقه‌ی بسیاری نباشند، اما به چشم زیباتر دیده می‌شوند. همچنین تراکم پیکسلی بالا باعث شده است تا متون در این نمایشگر، بسیار واضح و شارپ باشند. همه‌ی عوامل ذکر شده باعث شده‌اند تا بتوانیم به جرات صفحه‌نمایش گلکسی اس ۷ را در مقایسه با دیگر صفحات نمایش گوشی‌های هوشمند بهترین بدانیم. می‌توانید بررسی کامل صفحه‌نمایش گلکسی اس ۷ را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

گلکسی اس 7 صفحه نمایش

روشنایی حداکثری این صفحه‌نمایش مناسب است و باعث می‌شود در زیر نور خورشید نیز بتوانید به‌راحتی از گوشی خود استفاده کنید. حداقل روشنایی صفحه‌نمایش هم، بسیار کم است تا مطالعه با گوشی در هنگام خواب و محیط تاریک باعث اذیت چشمانتان نشود.

نرم‌افزار

گلکسی اس ۷ مجهز به اندروید ۶.۰.۱ است. این سیستم‌عامل علاوه بر امکانات پیش‌فرض اندروید مانند ویژگی‌ دوز، بسیاری موارد دیگر را نیز در خود جا داده است.

رابط کاربری گلکسی اس ۷ همچنان مانند گذشته است؛ اما سامسونگ از نام تاچ‌ویز برای آن استفاده نکرده است. بااین‌حال روند سال‌های قبل ادامه داشته و سامسونگ سعی کرده تا رابط کاربری خود را ساده‌تر کند. البته هنوز هم شاهد آن هستیم که چند اپلیکیشن برای انجام یک کار نصب شده است. به‌طور پیش‌فرض در گلکسی اس 7، دو مرورگر، دو اپلیکیشن برای ایمیل و دو اپلیکیشن گالری تصاویر دراختیار دارید.

اسکرین شات گلکسی اس 7

رابط کاربری سامسونگ مانند گذشته امکانات کاربردی زیادی نیز دارد. برای مثال می‌توانید تم گوشی خود را به‌طور کلی عوض کرده و بسیار نزدیک به اندروید خالص بکنید. یا حتی رنگ‌های بسیار جذاب و شادی به ظاهر رابط کاربری خود ببخشید. یا حتی فونت گوشی را نیز عوض کرده و ارتفاع کیبورد را نیز به دلخواه خود تنظیم کنید.

قابلیت Always On نیز برای اولین‌بار در پرچمداران سامسونگ حضور پیدا کرده است. با این ویژگی می‌توانید بخشی از صفحه‌نمایش را برای نمایش ساعت و اعلانیه‌های سیستمی در حالت استندبای نیز ببینید. البته در تجربه‌ای که ما حین استفاده از گوشی داشتیم این ویژگی به غیر از نمایش ساعت و تاریخ کاربرد دیگری نداشت؛ چرا که اعلاینه‌ها فقط به اپلیکیشن‌های سیستمی مانند پیامک و تماس‌های از دست رفته محدود می‌شد؛ از طرفی از دست دادن ۲۰ تا ۲۵ درصد از باتری برای داشتن این ویژگی نیز شاید توجیه‌پذیر نباشد.

رابط کاربری گلکسی اس 7

در حالت کلی باتوجه‌به تغییرات ایجاد شده و همچنین امکاناتی مانند تغییر تم گوشی رابط کاربری سامسونگ بسیار بهتر و جذاب‌تر شده و حالا مانند گذشته سنگین و کارتونی نیست. در حالت کلی باید گفت رابط کاربری سامسونگ دیگر نقطه‌ی ضعفی برای این گوشی به حساب نمی‌آید.

بازده و عملکرد

گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ همواره پرقدرت و سریع بوده و در صدر امتیازهای بنچمارک قرار می‌‌گرفتند. سامسونگ این بار برخلاف روال سال گذشته‌ی خود، پرچمدارهایش را در دو نسخه و با دو پردازنده‌ی مختلف روانه‌ی بازار کرده است. پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ برای بازار آمریکا و پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۹۰ در بازارهای دیگر از جمله بازار ایران. هر دو نسخه دارای ۴ گیگابایت رم هستند.

گلکسی اس 7 / Galaxy S7

هر چند هر دو پردازنده بسیار سریع هستند، اما پردازنده‌ی گرافیکی به کار گرفته شده در Snapdragon 820 عملکرد و بازده‌ی بهتری را در مقایسه با Exynos 8890 ارائه می‌کند. بااین‌حال پیدا کردن نسخه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ در بازار ایران بسیار دشوار است و اگر مایل به خرید این گوشی باشید باید به نسخه‌ی اکسینوس رضایت دهید.

مانند روال گذشته روی گلکسی اس ۷ نیز تست‌های بنچمارک را انجام دادیم که در ادامه می‌توانید نتایج آن‌ها را مشاهده کنید:

تلفن / تبلت

AnTutu 6

Linpack

Single / Multi

Quadrant 2.1

3DMark 

IceStorm

Vellamo

Browser / Metal

CF Bench v1.3

BaseMark

OS II / Sunspider

Galaxy S7

131058

409.56

643.65

35698

26013

4968

3105

66423

1801

Galaxy S7 edge

127589

406.49

624.25

34859

24046

4789

3058

65489

1798

Huawei Mate 8

90547

350.66

480.24

310256  

 18837

5501

2835

  43598

1958

1045.36

LG V10

55014

128.589

283.524

25695

18423

3489

2189

44598

1152

1021.4

Huawei Nexus 6P

78123

85.37

254.783

29823

26644

4653

2421

 41882

1923

1061.3

Xperia Z5 Premium

 59954

245.127

480.532

22187 

22420

 2951

1286

 46757

1540

Nexus 5X

53605

80.687

241.228

19207

14438

3561

1140

31987

1230

1230

.

2ms

Xperia Z5

61206

240.900

431.373

22477

22589

3834

1386

 58865

1508

665.3ms

+Galaxy S6 Edge

82147

499.008

727.011

34064

24361

1754

1009

61538

1771

769.0ms

Galaxy Note 5

82958

610.448

778.421

36014

21404

5469

2545

54810

1820

569.0ms

LG G4

57846

349.306

537.155

26333

19494

3884

2180

64188

1722

768.7ms

همان‌طور که از نتایج بنچمارک‌ها نیز مشخص است گلکسی اس ۷ یک گوشی تمام عیار و قدرتمند است. در تجربه‌ی دنیای واقعی نیز این گوشی از پس هر کاری که از آن بخواهید برخواهد آمد و جدیدترین و سنگین‌ترین بازی‌ها را به‌راحتی اجرا خواهد کرد.

مدیریت رم در گذشته در پرچمداران سامسونگ خیلی خوب نبوده، اما این مشکل در سری جدید پرچمداران شرکت‌ کره‌ای بسیار بهتر شده و کمتر کاربری در این زمینه با مشکل رو‌به‌رو خواهد شد.

باتری

گلکسی اس ۷ دارای باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که بزرگ‌تر از گلکسی اس ۶ است. افزایش ضخامت گوشی به سامسونگ کمک کرده است تا علاوه بر ازبین‌بردن برآمدگی دوربین گوشی، باتری بزرگ‌تری را نیز در گلکسی اس ۷ قرار دهد.

طبق روال گذشته روشنایی صفحه‌نمایش این گوشی را روی ۵۰ درصد قرار داده، ارتباطات بی‌سیم را قطع کرده و ویدئویی با رزولوشن HD را تا رسیدن شارژ باتری از ۱۰۰ به صفر پخش کردیم. باتری گلکسی اس ۷ توانست در این تست قبل از اتمام کامل شارژ  ۱۳ ساعت و  ۳۰ دقیقه دوام بیاورد که این مدت زمان بسیار خوبی است. به‌علاوه اس ۷ می‌تواند تا ۱۰ ساعت و ۵ دقیقه وبگردی را نیز برای کاربران تضمین کند.

گلکسی اس 7 / Galaxy S7

در استفاده روزمره نیز باید گفت که گلکسی اس ۷ به‌راحتی در اکثر روزها می‌تواند پاسخگوی استفاده‌ی کاربران باشد. این موضوع نسبت به گلکسی اس ۶ که شارژدهی باتری آن چندان راضی‌کننده نبود، پیشرفت چشمگیری به حساب می‌آید. هر چند باتری گلکسی اس ۷ در بین گوشی‌های هوشمند بهترین نیست، اما بسیار بهتر از گلکسی اس ۶ بوده و می‌تواند به مدت یک روز پاسخگوی نیاز اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند باشد.

همان‌طور که از نتایج بنچمارک‌ها نیز بر‌می‌آید، گلکسی اس ۷ به‌راحتی می‌تواند با هرگونه استفاده‌ی سنگین یک روز را به‌طور مداوم شارژدهی کند. البته فعال کردن ویژگی Always on می‌تواند باعث کاهش عمر باتری شود. در تجربه‌ای که ما داشتیم این ویژگی در هر ساعت یک درصد از شارژ باتری را مصرف می‌کند. البته سامسونگ برای آنکه تصویر ثابت روی نمایشگر باقی نماند و موجب آسیب به نمایشگر نشود، هرچند لحظه یک‌بار، محل نمایش اطلاعات Always on را تغییر می‌دهد و همین عامل باعث می‌شود تا مدام حواس کاربر به نمایشگر جلب شود و تمرکز خود را از کاری که انجام می‌دهد از دست بدهد. به همین دلیل پس از مدتی استفاده از گلکسی اس ۷ احتمالا مجبور می‌شوید تا قابلیت Always on را برای همیشه خاموش کنید. همچنین گلکسی اس ۷ از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توان با استفاده از آن باتری گوشی را در نیم ساعت در حدود ۶۰ درصد شارژ کرد.

جمع بندی

گلکسی اس ۷ گوشی است که ازلحاظ ظاهر، تفاوت زیادی با گلکسی اس ۶ ندارد؛ اما باتری آن بزرگ‌تر شده، برآمدگی دوربین از بین رفته است و حالا به لطف انحنای پشت گوشی، ارگونومی بهتری نیز دارد. علاوه بر این‌ها، ضد آب و گرد و غبار شدن گوشی درکنار امکان افزایش حافظه‌ی ذخیره‌سازی مواردی هستند که باعث می‌شوند گلکس اس ۷ گوشی متفاوتی نسبت به نسل قبل خود باشد. 

گلکسی اس 7 / Galaxy S7

گلکسی اس ۷ ازلحاظ دوربین، باتری و ظاهر یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار است و احتمالا فروش بسیار خوبی را نیز تجربه خواهد کرد. با همه‌ی این‌ها، تفاوت‌های بین گلکسی اس 6 و گلکسی اس 7 چندان زیاد نیست و متقاعد کردن مشتریان نسل قبل برای خرید نسل جدید آسان نیست.

برای خرید گوشی گلکسی اس ۷ می‌توانید به فروشگاه آل دیجیتال مراجعه کنید.

نکات مثبت

  • دوربین باکیفیت و عملکرد عالی
  • کیفیت ساخت بسیار خوب
  •  ارگونومی بسیار خوب گوشی
  • عمر باتری مناسب
  • قدرت بالای پردازشی گوشی

نکات منفی

  • لک‌پذیر و لیز بودن قاب پشتی گوشی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات