گلکسی نوت 6 به پردازنده اسنپدراگون 823 مجهز خواهد شد

سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ گلکسی نوت ۶ محصول بعدی کمپانی بزرگ کره‌ای است که بسیاری از کاربران تلفن‌های هوشمند و علاقمندان سری نوت منتظر عرضه‌ی آن هستند. اخبار و اطلاعات مختصری در مورد مشخصات احتمالی این گوشی منتشر شده و در جدیدترین خبرها عنوان شده که ممکن است از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۳ در این گوشی استفاده شود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گلکسی نوت ۶ در پاییز سال جاری معرفی خواهد شد اما انتشار خبرها و شایعات پیرامون این گوشی چند وقتی است که شروع شده است. طبق آخرین خبرهایی که بصورت غیر رسمی منتشر شده‌اند، احتمال استفاده‌ی سامسونگ از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۳ در این گوشی وجود دارد. البته برخی منابع هم معتقدند که سامسونگ از پردازنده‌ی اختصاصی خودش یعنی اکسینوس ۸۸۹۰ به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی استفاده خواهد کرد.

آخرین خبرهای منتشر شده، پردازنده‌ی احتمالی گلکسی نوت ۶ را از نوع Kryo با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و معماری ۶۴ بیتی عنوان کرده‌اند. بعلاوه در مورد پردازنده‌ی گرافیکی نیز، احتمال استفاده از آدرنو ۵۳۰ وجود دارد. حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی نیز یکی دیگر از خبرهایی است که در مورد گلکسی نوت ۶ منتشر شده است. در متنی که یک حساب چینی این اخبار را منتشر کرده است، صحبت از یک دوربین پشتی ۲۵ مگاپیکسلی نیز به میان آمده که البته به نظر می‌رسد مربوط به توان پشتیبانی پردازنده اسنپدراگون ۸۲۳ است.

گلکسی نوت 6

البته امکان صحیح بودن این خبر نیز ضعیف است چرا که سامسونگ به تازگی پردازنده‌ی پرچمدار خود یعنی اکسینوس ۸۸۹۰ را معرفی کرده و بعد از آن نیز هیچ پردازنده‌ی جدیدی معرفی نکرده است. بعلاوه اطلاعات زیادی نیز در مورد اسنپدراگون ۸۲۳ در دست نیست و تنها عنوان شده که این پردازنده شبیه اسنپدراگون ۸۲۰ خواهد بود و تنها کلاک آن افزایش خواهد داشت. در سوی دیگر نیز مقایسات بین نسخه‌های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج که مجهز به پردازنده‌های اسنپدراگون و اکسینوس بودند، نشان داد که پردازنده‌های اکسینوس سریع‌تر عمل کرده‌اند. به همین دلایل، استفاده‌ از اگزینوس ۸۸۹۰ در گلکسی نوت ۶ محتمل‌تر است و در صورت عرضه‌ی اسنپدارگون ۸۲۳، این شرکت می‌تواند از این پردازنده در برخی مدل‌های گلکسی اس ۷ به جای اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده کند.

از دیگر شایعاتی که در مورد گلکسی نوت ۶ منتشر شده، می‌توان به خبر صفحه نمایش ۵.۸ اینچی و حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی اشاره کرد. اما تنها خبری که ظاهرا قطعی به نظر می‌رسد، گواهینامه‌ی IP68 این گوشی در مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با گوشی جدید سامسونگ به صفحه‌ی گلکسی نوت 6 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات