اکسپریا ایجنت: دستیار هوشمند صوتی با ویدیو پروژکتور داخلی

دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اکسپریا ایجنت در واقع یک ربات کوچک است که نقش دستیار صوتی را ایفا می‌کند و نکته‌ی متمایز کننده‌ی آن با رقبا در نحوه‌ی تعامل با کاربر و وجود ویدیو پروژکتور داخلی آن است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سونی در نشست خبری امروز خود در توکیو تمرکز ویژه‌ای بر روی ابزارهای جدید خود از خانواده‌ی اکسپریا داشت. یکی از این ابزارها که هنوز یک طرح مفهومی به شمار می‌رود و به تکامل نرسیده، اکسپریا ایجنت است. این دستگاه به صدا و ژست‌های حرکتی کاربر، واکنش نشان می‌دهد تا به گفته‌ی سونی، زندگی روزمره‌ی مردم را ارتقاء داده و اطلاعات مفید را در اختیار کاربر قرار دهد. این دستگاه همچون دیگر دستیارهای صوتی قادر است به سوالات شما پاسخ دهد، دمای خانه را کنترل کند، لوازم خانگی سازگار با آن را براساس میل شما تنظیم کند یا براساس شرایط مختلف تصمیمات متفاوتی را بگیرد. 

ربات کوچک سونی برای یادگیری از علایق و مشخصات شما ساخته شده و به شما اطلاعات و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه می‌کند. علاوه بر این اکسپریا ایجنت به فناوری صدای اختصاصی سونی مجهز است. این بدین معنی است که سونی در حال توسعه‌ی دستیار صوتی اختصاصی خود است که رفتاری نسبتا مشابه با سیری یا گوگل ناو دارد. سونی ادعا می‌کند که این ربات قادر به انجام اموری است که دستیارهای صوتی موجود در بازار قادر به انجام آن‌ها نیستند.

xperia-agent

اکسپریا ایجنت علاوه بر صفحه‌نمایشی که در قسمت جلوی آن وجود دارد، داری یک پروژکتور داخلی است و قادر است تصاویر را بر روی سطح نمایش دهد تا ارتباط با کاربر تنها صوتی نباشد. به عنوان مثال این ربات می‌تواند اخبار را برای شما بخواند و همزمان روی صفحه به نمایش درآورد یا مثلا زمانی که گزارش آب و هوا را می‌دهد، تصاویر مرتبط با آن را نیز نشان دهد و اگر قرار است قرار ملاقات شما را یادآوری کند، اطلاعات مرتبط با آن را برایتان نشان داده و اموری از این دست را انجام دهد. سونی می‌گوید این ربات باعث می‌شود تا کاربران در خانه کمتر از تلفن هوشمند خود استفاده کنند و بیشتر در کنار خانواده باشند؛ به عبارتی ایجنت نه تنها امور مورد نظر آن‌ها را انجام می‌دهد، بلکه باعث سرگرمی خانواده می‌شود.

هر دو از فناوری یکسان برای تشخیص صدا و صحبت کردن استفاده می کنند.

مدیر محصولات هوشمند اکسپریا درباره‌ی وجه تمایز اکسپریا ایجنت با اکو آمازون، سیری یا گوگل ناو گفت:

اپل، آمازون و گوگل، همگی دستیار صوتی ساختند؛ اما ما به دنبال بهینه‌سازی ارتباطات هستیم. ما تصمیم گرفتیم تا ابزاری را با تکیه بر فناوری خودمان بسازیم که ارتباط واقعی را با کاربران برقرار کند.

نظر شما در رابطه با اکسپریا ایجنت سونی چیست؟ آیا این محصول می‌تواند دنیای دستیارهای هوشمند را دگرگون ساخته و نمایی متفاوت از دنیای هوش مصنوعی را به رخ کاربران بکشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات