سونی، ارتباطات را به فراتر از مرز گوشی‌های هوشمند گسترش می‌دهد

دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
سونی در راستای معرفی محصولات جدید و آشنایی رسانه‌ها با سیاست‌های تازه‌ی این شرکت، جمعی از خبرنگاران کشورهای مناطق مختلف دنیا را در ژاپن گرد هم آورده است. در ادامه گزارش زومیت از روز اول این رویداد را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

صبح امروز، سونی میزبان گزیده‌ی خبرنگاران بازارهای پراهمیت این شرکت در مناطق مختلف جهان بود. این کمپانی در مقرر اصلی خود در توکیو ژاپن، کارگاه و جلساتی را برای معرفی هر چه بیشتر محصولات جدید خود و همچنین اعلام سیاست‌های این کمپانی برای سال جاری میلادی برگزار کرد.

کازو هیرای - مدیرعامل سونی

دنیای ارتباطات به مرزهای فراتر از گوشی‌های هوشمند، منتقل می‌شود

کازو هیرای - مدیرعامل سونی خود برای خوش‌آمد گویی به خبرنگاران حاضر شد و درباره‌ی اهمیت ارتباطات صحبت کرد. وی داستانی را از ارتباطات گذشته و اولین تجربه‌ی استفاده از واکی تاکی‌ در دوران کودکی خود بیان کرد و درباره‌ی تحول دنیای موبایل طی سال‌های اخیر گفت. وی معتقد است، روش‌هایی که مردم با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند مجددا دستخوش تغییرات انقلابی و ساختاری خواهد شد و روش‌های تازه‌ای برای برقرار ارتباط بین مردم شکل خواهند گرفت. مدیرعامل سونی به محصولاتی که سونی در کنگره‌ی جهانی موبایل معرفی کرد، اشاره‌ای داشت و گفت این محصولات ارتباطات مردم را وارد فاز متمایزی می‌کنند.

از آنجایی که دنیا به سمت راه حل‌های جدید ارتباطات پیش می‌رود، ما نیز به دنبال انتقال تکنولوژی‌های جدید به مردم دنیا هستیم.کازو هیرای - مدیرعامل سونی
کازو هیرای - مدیرعامل سونی

وی به محصولات جدید و مفهومی این شرکت که با نام محصولات هوشمند (Smart Products) شناخته شده و اولین بار در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۶ معرفی شدند، اشاره کرد و گفت ما در سونی تکنولوژی‌ها و محصولات مختلف بسیاری داریم که پتاسیل زیادی برای تبدیل شدن به بخشی از تحول ارتباطات در دنیا دارند. سونی همچنان بر روی گوشی‌های هوشمند اکسپریا تمرکز خواهد کرد؛ اما تلاش می‌کند تا محصولاتی همچون اکسپریا Ear و اکسپریا Eye بخشی از ارتباطات جدید مردم شوند.

کاز تاجیما - سونی موبایل

سپس کاز تاجیما، قائم مقام مدیرعامل سونی در بخش ارتباطات شروع به صحبت کرد و درباره‌ی تغییرات زیر ساختی سونی در سال گذشته خبر داد. این تغییرات تنها به مدیران محدود نمی‌شود و مهندسین و کارمندان را نیز تحت‌تاثیر قرار داده است. سونی از حدود یک سال و نیم پیش، تغییرات ساختاری را در بخش موبایل خود آغاز کرد و به موجب آن دفتر اصلی سونی موبایل به توکیو منتقل شد تا تمرکز بر روی این بخش پراهمیت، کامل شود. تاجیما در این رابطه گفت: «سال مالی ۲۰۱۵ چند هفته پیش برای سونی به پایان رسید و فرآیند تغییر شکل سونی نیز کامل شد تا به شکل بهینه‌تری به فعالیت خود ادامه دهد. بخشی از این تبدیل مربوط به گوشی‌های موبایل می‌شود و بخش بعدی مربوط به توسعه‌ی تجارت و ورود به حوزه‌های جدید است که به موجب آن چند محصول جدید در کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC) معرفی شد. ما با معرفی آن محصولات خود را برای آینده آماده می‌کنیم.»

تکنولوژی‌های سرتاسر صنعت را گرد هم می‌آوریم تا تجربه‌ای متفاوت را در اختیار کاربران قرار دهیم

مدیر کل سونی موبایل به نوآوری و ارائه‌ی سرویس‌های جدید در این شرکت اشاره کرد و گفت: «سونی موبایل همچنان به خلق محصولات و سرویس‌های شخصی و هوشمند خود ادامه می‌دهد تا به کاربران قدرت انجام امور بیشتر را بدهد و به آن‌ها کمک کند تا در زندگی خود خلاق‌تر از همیشه باشند. برای رسیدن به این هدف ما باید بهترین تکنولوژی‌های سرتاسر صنعت را گرد هم آوریم. این موضوع در تجربه‌ی کاربری فوق‌العاده اهمیت دارد. محصولات و سرویس‌های ما مردم را به یکدیگر متصل خواهد کرد و به عنوان بخش مهمی از زندگی آن‌ها تبدیل خواهد شد.»

کاز تاجیما - سونی موبایل

سونی به دنبال ارائه‌ی نسل جدید ارتباطات از طریق محصولات اکسپریا است؛ اما چطور به این افق خود دست خواهد یافت؟

ما تولید گوشی‌های اکسپریا را در سال ۲۰۱۰ شروع کردیم و در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ بهترین گوشی‌ها با سیستم‌عامل باز را وارد بازار کردیم. در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ ما گوشی‌های بهتری را در سری Z عرضه کردیم و به همراه آن‌ها نیز لوازم جانبی متنوعی را در اختیار مشتری قرار دادیم. اما ما در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ سری X را دنبال خواهیم کرد که تنها به گوشی‌های هوشمند خلاصه نمی‌شود.

کاز تاجیما، آینده‌ی سونی و همچنین آینده‌ی ارتباطات کاربران را در ترکیب گوشی‌های سری ایکس و محصولات هوشمند (Smart Products) می‌داند. در این مجموعه محصولاتی همچون Xperia Ear, Xperia Projector, Xperia Eye و Xperia Agent وجود دارند.

Smart Products Sonh

اکسپریا همان مکانی است که تجربه اتفاق می‌افتد

وی همچنین ریشه‌ی کلمه‌ی Xperia را در Experience + ia عنوان کرد و گفت این به معنی جایی است که تجربه اتفاق افتاده یا ایجاد می‌شود. از این بابت اکسپریا و محصولات آن به طور کامل به تجربه‌ی کاربران وابسته است. این اولین بار است که سونی از نام اکسپریا برای محصولاتی به جز گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند و تمام محصولات هوشمند (Smart Products) این شرکت نیز تحت برند اکسپریا روانه‌ی بازار خواهند شد.

قائم مقام مدیرعامل سونی در ادامه به اهمیت گوشی‌های اکسپریا نیز اشاره کرد و گفت: «علاوه بر این‌ها (محصولات هوشمند) بدون شک ما گوشی‌های هوشمند اکسپریا را نیز عرضه خواهیم کرد. ما در کنگره‌ی جهانی موبایل چندین گوشی هوشمند را در سری Xperia X رونمایی کردیم.»

این بار ما در سری ایکس، روی مواردی که در ارتباطات مردم ضرروی است، تمرکز کردیم و جدیدترین تکنولوژی خود در دوربین را نیز به دنیای موبایل آوردیم.کاز تاجیما - قائم مقام مدیرعامل سونی

وی به فناوری دنبال کردن سوژه‌های متحرک در گوشی‌های سری X را اشاره کرد و از بهبود عملکرد باتری به لطف فناوری استامینا گفت.

کاز تاجیما شرایط بازار را به خوبی درک کرده است و بازار موبایل را بسیار رقابتی می‌داند و برای رقابت در این بازار، ارائه‌ی روش‌ها و سرویس‌های جدید را ضروری می‌داند.

وی در جواب به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر ورود سونی موبایل به حوزه‌ی واقعیت مجازی نیز گفت:

بخش سرگرمی‌های سونی روی واقعیت مجازی با تمرکز بر روی بازی کار می‌کند؛ اما ممکن است ما نیز در آینده، پتانسیل این موضوع را در حوزه‌ی موبایل ببینیم و زمانی که نرم‌افزار و سخت‌افزار به خوبی در این زمینه بالغ شدند و محتوا نیز برای آن به اندازه‌ی کافی وجود داشت، به این حوزه ورود کنیم.

در ادامه می‌توانید تصاویر اختصاصی زومیت از ورودی و لابی ساختمان اصلی سونی در توکیو را مشاهده کنید:

مقرر سونی در توکیو

در مقالات دیگر شما را با چهار محصول کلیدی و جدید سونی یعنی Xperia Ear, Xperia Projector, Xperia Eye و Xperia Agent بیشتر آشنا خواهیم کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات