مرسدس بنز و آلایندگی بیش از حد پیشرانه های دیزل؛ رسوایی دیگر در جهان خودرو؟

سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بعد از فولکس واگن که به دلیل آلایندگی بیش از حد پیشرانه‌های دیزل خود رسوایی بزرگی در صنعت خودرو به وجود آورد، حالا نوبت مرسدس بنز است که پاسخگوی ابهام به وجود آمده در خصوص تولید آلاینده‌های زیاد پیشرانه‌های خود باشد. البته این موضوع هنوز اثبات نشده است ولی همین انتشار خبر می‌تواند برای این کمپانی خوش نام دردسرساز شود. بازومیت همراه باشید.
تبلیغات

فولکس واگن تنها خودروسازی نیست که برای تولید خودروهای دیزل با میزان آلایندگی بیش از حد مورد انتقاد شدید واقع شده است. صاحبان مرسدس بنز طرح شکایتی در دادگاه را به منظور تولید بیش از حد آلایندگی در پیشرانه‌های دیزل این خودروساز مطرح جهان، مطرح کرده‌اند.

شرکت هگنز برمن (Hangens Berman) طبق قوانین ایالات متحده امریکا، دادخواهی ارائه کرده که مدعی است مرسدس بنز عامداً برنامه‌ای برای خودروهای دیزل خود ترتیب داده است تا آلایندگی مضر نیتروژن اکسید در دمای پایین منتشر شود. این شرکت اذعان دارد که خودروساز اشتوتگارت از یک دستگاه تقلبی برای منحرف کردن تست‌های آلایندگی استفاده کرده است.

"در شرایط واقعی رانندگی که به شکل مجازی شبیه سازی شده است، ما متوجه شدیم که تکنولوژی بلوتک (BlueTEC) مرسدس بنز به طور معناداری کاهش ناکس (NOx) را گزارش می‌دهد که این پدیده تقریباً کمیاب است. تجهیزات ما سطح آلایندگی ناکس را بین ۴.۵ و ۳۰.۸ برابر بیشتر از حد قانونی در شرایط واقعی رانندگی نشان داده است." متن نامه‌ای است که شرکت مدعی به مرسدس بنز ابلاغ کرده است.

مرسدس بنز - رسوایی دیزل

بلوتک یک سیستم فیلتر است که با تزریق اوره از خارج شدن گازهای خروجی مضر آلوده جلوگیری به عمل می‌آورد. این سیستم در خودروهای زیادی از کمپانی مرسدس بنز و دایملر استفاده می‌شود. دادخواه موجود مدعی است که شمار زیادی از خودروهای مرسدس بنز با این مسئله روبرو هستند که شامل کلاس E، GL، ML، R، S، GLK، GLE، Sprinter و دیگر کلاس‌ها است.

هنگز برمن شکایتی علیه مرسدس بنز پیش‌تر در ماه فوریه تنظیم کرده بود ولی در زمینه خود بسیار محدود و مقید بود. در آن زمان، آژانس حفاظت از محیط زیست اطلاعات زیادی از دایملر پیرامون این ادعا طلب کرد ولی هیچگاه دستوری مبنی بر تحقیق و بررسی رسمی را صادر نکرد.

استیو برمن، صاحب و مدیر شرکت هنگز برمن، نقش اساسی در دعوی قضایی علیه تویوتا برای شکست مفتضحانه این شرکت در بحث پدال معیوب خودروهایش که منجر به شتابگیری ناخواسته می‌شد داشت. او همچنین مشاور دعوی دیگری علیه جنرال موتورز برای پرونده سوئیچ‌های معیوب است که منجر به آتش سوزی خودرو می‌شود.

مرسدس بنز - رسوایی دیزل

در همین حین، کمپانی مرسدس بنز هر گونه ادعایی را تکذیب کرده است. این خودروساز آلمانی در گفتگوی خود با رویتر اعلام کرده است: "ما امیدواریم که این طرح دعوی در دادگاه یک سوء تفاهمی بیش نباشد. موضع ما بدون تغییر باقی می‌ماند: وسایلی که به طور عمدی موجب کمتر نشان دادن آلایندگی پیشرانه‌ها می‌شود در خودروهای مرسدس بنز استفاده نشده است"

به نظر شما باید باز هم منتظر رسوایی دیگر از یک خودروساز بزرگ دیگر باشیم؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات