مقایسه دوربین ال جی جی 5 با آیفون 6 اس پلاس - اختصاصی زومیت

یک‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
مطالعه 4 دقیقه
یکی از بخش‌هایی که در ال‌جی جی ۵ بسیار بر روی آن تمرکز شده است، دوربین دوگانه‌ است. اما دوربین ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی در مقابل آیفون ۶ اس پلاس، یکی از بهترین گوشی‌های بازار از نظر عکاسی چطور عمل می‌کند؟ در ادامه مقایسه اختصاصی زومیت از ال‌جی جی 5 را در مقابل آیفون 6 اس پلاس مشاهده کنید.
تبلیغات

آیفون 6 اس پلاس در مقایسه‌های اختصاصی که زومیت پیش‌تر برگزار کرد، بیشتر از دیگر پرچمداران بازار امتیاز کسب کرد. این گوشی از نظر عکاسی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و در شرایط مختلف تصاویر قابل قبولی می‌گیرد. امروز فرصت آن را یافتیم تا مقایسه‌ی بین ال‌جی جی ۵ و آیفون ۶ اس پلاس داشته باشیم و دوربینِ گوشی جدید ال‌جی را مورد بررسی قرار دهیم. 

برای آنکه بتوانید مقایسه را در قالب ملموس‌تری مشاهده کنید، از ابزار تازه‌ای استفاده کردیم تا از طریق گرفتن و رها کردن ماوس (Drag and Drop) بتوانید بین تصاویر گرفته شده توسط ال جی جی ۵ و آیفون ۶ اس پلاس حرکت کنید. در تمام تصاویر ال جی جی ۵ در سمت چپ و آیفون ۶ اس پلاس در سمت راست قرار دارد. 

آزمایش اول

این آزمایش در محیط داخلی و نور کم مصنوعی گرفته شده است. عکس گرفته شده توسط ال‌جی جی ۵، شارپ‌تر، با رنگ‌های زنده‌تر است و جزئیات تصویر نیز بهتر به تصویر کشیده شده‌اند؛ اما رنگ‌ها در آیفون ۶ اس پلاس طبیعی‌تر به نظر می‌رسند.

عکس ال جی جی 5
عکس آیفون ۶ اس پلاس

 برش ۱۰۰ درصد

برای مقایسه بهتر برش ۱۰۰ درصد از عکس‌های گرفته شده در آزمایش ۱ را در ادامه مشاهده کنید:

lg g5 vs iphone 6s

آزمایش دوم

 آزمایش دوم نیز در محیط داخلی با نور کم مصنوعی گرفته شده است. در این آزمایش ال‌جی تصویر شارپ‌تر و با وضوح بالاتری را ثبت کرده است:

عکس ال جی جی 5
عکس آیفون ۶ اس پلاس

آزمایش سوم

 آزمایش سوم هم در محیط داخلی با نور نسبتا مناسبی گرفته شده است. در این آزمایش تصویر گرفته شده توسط ال‌جی جی ۵ شارپ‌تر به نظر می‌رسد، اما الگوریتم‌های بهبود تصویر باعث شده‌اند تا جزئیات فواره‌‌های آب بطور کامل از بین برود؛ در عوض تصویر گرفته شده با آیفون ۶ اس پلاس این بخش را بهتر نشان داده است. 

عکس ال جی جی ۵
آیفون ۶ پلاس

برش ۱۰۰ درصد

در ادامه برش ۱۰۰ درصد آزمایش سوم، برای مقایسه بهتر قابل مشاهده است.

برش ۱۰۰ درصد مقایسه دوربین

آزمایش چهارم

 آزمایش چهارم در شرایطی گرفته شده است که در بخشی از صحنه منبع نور وجود دارد و در بخش دیگر که درخچه در آن قرار گرفته، نور چندان مناسبی وجود ندارد. اختلاف نور کم و زیاد در این سوژه کار را برای ثبت تصویر مناسب توسط سنسور، دشوار کرده است. در این آزمایش ال‌جی جی ۵ تصویر بسیار خوبی گرفته است. 

ال جی جی 5
آیفون 6 اس پلاس

برش ۱۰۰ درصد

برای درک بهتر آزمایش بالا، برش ۱۰۰ درصد آن در ادامه قابل مشاهده است:

آیفون ۶ اس و ال جی جی ۵

آزمایش پنجم

 آزمایش پنجم در محیط داخلی با نور مصنوعی گرفته شده است. در این صحنه یک منبع نور شدید نیز وجود دارد که کار سنسور برای ثبت تصویر با کیفیت را دشوار می‌کند. در این آزمایش نیز ال‌جی جی ۵ عملکرد بسیار خوبی داشته است:

ال جی جی ۵ عکس نمونه
نمونه عکس آیفون ۶ اس پلاس

آزمایش ششم

 آزمایش ششم در محیط خارجی و با نور مناسب گرفته شده است. هر دو دوربین تصویر خوبی را ثبت کرده‌اند، اما آیفون ۶ اس پلاس در این آزمایش تصویر طبیعی‌تر با رنگ‌های زنده‌تری ثبت کرده است. 

ال جی جی ۵
نمونه عکس آیفون ۶ اس پلاس

آزمایش هفتم

 این آزمایش در محیط تاریک و روشن با داینامیک رنج بسیار وسیعی گرفته شده است. در پس زمینه‌ی صحنه (پشت گل‌ها)، نور شدید روز وجود دارد و در محیط داخلی و مقابل گل‌ها نور کم است. این موضوع باعث می‌شود تا سنسوری که داینامیک رنج بالاتری دارد، عملکرد بهتری داشته باشد. در این آزمایش آیفون ۶ اس پلاس به مراتب بهتر از جی ۵ عمل کرده است. 

نمونه عکس جی ۵ داینامیک رنج
نمونه عکس آیفون ۶ اس پلاس داینامیک رنج

آزمایش هشتم

 این آزمایش محیط خارجی با نور مناسب گرفته شده است. هر چند هر دو گوشی تصویر بسیار خوبی گرفته‌اند اما رنگ‌ها در آیفون ۶ پلاس طبیعی‌تر هستند که این امر در رنگ سبز برگ‌ها واضح‌تر است.

نمونه عکس ال جی جی ۵
نمونه عکس ایفون ۶ اس پلاس روز

نظر شما در باره‌ی دوربین ال جی جی ۵ و مقایسه‌ی آن با آیفون ۶ اس پلاس چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات