بررسی گلکسی اس 7 اج سامسونگ

پنج‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 20 دقیقه
گلکسی اس 7 اج پرچم‌دار امسال سامسونگ با لبه‌های خمیده است. طراحی خاص این گوشی آن را از تمام گوشی‌های هوشمند دنیا متمایز می‌کند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا به نقد و بررسی گلکسی اس 7 اج بپردازیم.
تبلیغات

سامسونگ سال گذشته با معرفی گلکسی نوت اج، برای اولین‌بار، صفحه‌نمایش با لبه‌ی خمیده را وارد دنیای گوشی‌های هوشمند کرد. اما گلکسی نوت اج با وجود اینکه امکانات متنوعی را به دلیل لبه‌ی خمیده دراختیار کاربران قرار می‌داد اما به دلیل نوع خمیدگی صفحه‌نمایش و طراحی ناهمگون آن چندان مورد توجه قرار نگرفت و موفقیت چندانی را نیز به‌همراه نداشت. بااین‌حال گلکسی نوت اج تنها شروعی برای استفاده از نمایشگر با لبه‌های خمیده بود. کره‌ای‌ها بازخوردهای کاربران را دریافت کردند و انحنانی صفحه‌نمایش را تغییر دادند تا در گوشی گلکسی اس ۶ اج اولین پرچم‌دار سامسونگ با لبه‌های خمیده در دو سمت روانه بازار شود. گلکسی اس 6 اج یک محصول انقلابی به شمار می‌رفت و طراحی متفاوت آن باعث شد تا بسیاری تن به قیمت بالاتر آن نسبت به گلکسی اس 6 بدهند؛ بااین‌حال پرچم‌دار خمیده‌ی سالِ گذشته‌ی سامسونگ، بی نقص نبود. سامسونگ امسال با گلکسی اس 7 اج  تلاش کرد تا نقص‌ها را برطرف کند و محصولی کامل از هر نظر را دراختیار مشتری قرار دهد. اما در این راه تا چه حد موفق عمل کرده است؟ بررسی زومیت از گلکسی اس 7 اج را مطالعه کنید تا از کم و کیف این گوشی متفاوت آشنا شوید. 

بررسی ویدیویی گلکسی اس 7 اج

طراحی

گلکسی اس ۷ اج در نگاه اول شما را مجذوب خواهد کرد و شاید اغراق نباشد اگر بگوییم، پرچم‌دار سامسونگ زیباترین گوشی است که تا به حال فرصت بررسی آن را داشته‌ایم. لبه‌های خمیده‌ی گوشی درکنار صفحه‌نمایش بزرگ ۵.۵ اینچی و همچنین اضافه شدن اندکی خمیدگی در لبه‌های پشتی دستگاه باعث شده تا گلکسی اس 7 اج به یک گوشی بسیار زیبا و خواستنی تبدیل شود. لبه‌های خمیده دستگاه مخصوصا زمانی‌که صفحه‌نمایش فوق‌العاده با کیفیتِ آن روشن می‌شود چشم‌های هر ببینده‌ای را به خود خیره می‌کند. در بعضی از تلویزیون‌های خمیده به دلیل فرایند انحنایی که روی پنل در اثر گرما به وجود می‌آید شاهد رنجه شدن تصویر در بخش‌های خمیده هستیم اما در پنل اَمولد خمیده‌ی این گوشی این کار به شکل استادانه‌ای انجام شده است و تصویر در لبه‌های خمیده نیز با کیفت فوق‌العاده‌ای نمایش داده می‌شود. 

آیفون 6 اس پلاس با گلکسی اس 7 اج

از طرفی خمیدگی در قسمت پشت و جلوی دستگاه باعث شده است تا لبه‌های گوشی بسیار باریک شوند و از این بابت، اج‌ ۷ بسیار خوب در دست جای می‌گیرد. ابعاد این گوشی نسبت به صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی آن، چندان بزرگ نیست و دلیل آن نیز در حاشیه‌ی بی‌نهایت باریک گوشی است. برای مقایسه‌ی بهتر جالب است بدانید که ابعاد گلکسی اس ۷ اج برابر 150.9 در 72.6 در 7.7 میلی متر است و در مقابل آیفون ۶ اس پلاس ابعاد 158.2 در 77.9 در 7.3 میلی متری دارد. با وجود اینکه آیفون ۶ اس پلاس حدود چهار دهم میلی‌متر باریک‌تر از گلکسی اس ۷ اج است، اما فبلت سامسونگ حدود ۸ میلی‌متر از ارتقا و ۵ میلی‌متر از عرض، کوچک‌تر است.

هرچند قسمت پشت و جلوی دستگاه با شیشه‌ پوشیده شده اما فریم دور آنِ از فلز مستحکم و مقاومی ساخته شده است تا زمانی‌که کاربر گوشی را در دست می‌گیرد حس یک کالای مقاوم و با کیفیت به وی منتقل شود. در این فریم و در سمت راست بار دیگر شاهد دکمه‌ی پاور و در لبه‌ی سمت چپ شاهد حضور دکمه‌های تنظیم حجم صدا هستیم. این دکمه‌ها نیز از برآمدگی منطقی برخوردار هستند و کار با آن‌ها بسیار ساده و راحت است. 

Galaxy S7 Edge / گلکسی اس 7 اج
Galaxy S7 Edge / گلکسی اس 7 اج
Galaxy S7 Edge / گلکسی اس 7 اج

حالا قاب پشت دستگاه نیز همانند آن چه که در گلکسی نوت ۵ دیدیم دارای خمیدگی ملایمی در لبه‌ها است تا کاربر در هنگام کار با گوشی احساس راحتی بیشتری داشته باشد. همچنین این خمیدگی‌ها باعث شده تا در هنگام برداشتن گوشی از سطوح صاف برخلاف گلکسی اس ۶ اج به مشکل برنخورید.

سامسونگ ضخامت گلکسی اس ۷ اج را نسبت به نسل قبل ضخیم‌تر کرده اما اضافه شدن ضخامت نه‌تنها لطمه‌ای به زیبایی نزده بلکه آن را زیباتر نیز کرده است چرا که دیگر در پشت دستگاه شاهد برآمدگی زیاد دوربین نیستیم، حالا این دوربین برآمدگی بسیار کمی دارد. از طرفی برآمدگی دکمه‌ی فیزیکی هوم نیز کمتر شده است و با بدنه‌ی دستگاه یکپارچه‌تر شده است. 

Galaxy S7 Edge / گلکسی اس 7 اج

در بخش زیری این فریم برخلاف روال کنونی بازار شاهد حضور درگاه میکرو یو‌اس‌بی هستیم. اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی که طی چند ماه اخیر روانه‌ی بازار شده‌اند به درگاه یو‌اس‌بی نوع سی مجهز شده‌اند. ازآنجاکه هنوز کامپیوترهای بسیار کمی در بازار وجود دارند که به درگاه USB Type C مجهز شده‌اند این تصمیم منطقی به‌نظر می‌رسد. البته به‌نظر می‌رسد دلیل این تصمیم از سوی سامسونگ همخوانی دستگاه و امکان قرارگیری آن در هدست واقعیت مجازی Gear VR است.

به دلیل استفاده از بدنه‌ی شیشه‌ای همچنان اثر انگشت به‌شدت روی قسمت پشت و جلوی گلکسی اس ۷ اج باقی می‌ماند و اگر حساس باشید باید مرتب نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید. این موضوع مخصوصا برای نسخه‌ی مشکی رنگ گوشی بیشتر جلب توجه می‌کند. همچنین استفاده از شیشه در بدنه‌ی گوشی باعث می‌شود تا احتمال لیز خوردن گوشی از دست کاربر بیشتر شود. حال لبه‌های باریک این گوشی را نیز به سر بودن بدنه‌ی دستگاه اضافه کنید تا این احتمال دو چندان شود. این‌ها بهای زیبایی گلکسی اس 7 هستند. به این ترتیب اگر گلکسی اس ۷ اج را خریداری کردید فراموش نکنید که هنگام استفاده از آن باید حسابی مراقب باشید.

Galaxy S7 Edge / گلکسی اس 7 اج

سامسونگ در گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج، پشتیبانی از درگاه حافظه‌ی خارجی را کنار گذاشت و دلیل آن را در عدم هم‌خوانی سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در حافظه‌های میکرو اس‌دی در مقایسه با حافظه‌ی UFS داخلی گوشی‌های خود عنوان کرد. به گفته‌ی سامسونگ این عدم هم‌خوانی سرعت انتقال اطلاعات بین دو محصول باعث می‌شود تا عملکرد کلی گوشی کاهش یابد. اما حالا با وجود استفاده از همان حافظه‌ی پرسرعت UFS در نسل جدید گلکسی اس‌ها این بار شاهد پشتیبانی از حافظه‌ی میکرو SD هستیم. به این ترتیب سامسونگ به اعتراض بسیاری از کاربران قدیمی خود پاسخ داد و به گفته‌ی ال‌جی مجددا به جمع میکرو اس‌دی‌ها پیوست. کاربران می‌توانند کارت حافظه‌ی خارجی تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت را به گلکسی اس ۷ اج اضافه کرده و حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی خود را افزایش دهند بدون اینکه نیاز باشد نسخه‌های گران‌تر با حافظه‌ی بالاتر را خریداری کنند. 

اگر طرفدار فرستنده‌ی اینفرارد باشید متاسفانه این قابلیت در گلکسی اس ۷ اج نیز وجود ندارد. این بدین معنی است که برخلاف نسل قبل نمی‌توانید با گوشی خود لوازم خانگی یا صوتی و تصویری را کنترل کنید. 

Galaxy S7 Edge / گلکسی اس 7 اج

خبر خوش دوم را می‌توان بازگشت ویژگی ضد آب و گرد و غبار بودن گلکسی اس ۷ اج دانست. به گفته‌ی سامسونگ پرچمداران جدید این شرکت می‌توانند به مدت ۳۰ دقیقه تا ارتفاع ۱.۵ متری درون آب بدون هیچ آسیبی دوام بیاورد. نکته‌ی جالب در این مورد، نبود هیچ‌گونه پوشش روی درگاه‌های مختلف است که باعث شده لطمه‌ای به زیبایی گوشی وارد نشود. سامسونگ می‌گوید گوشی را از داخل ضد آب کرده است تا نیاز به درپوش خارجی نباشد.

بااین‌حال زیبایی مثال‌زدنی گوشی بر همه‌ی این ایرادها غلبه کرده و باعث شده تا بگوییم با خوش ساخت‌ترین گوشی رو‌به‌رو هستیم که تا به حال فرصت بررسی آن را داشتیم. گلکسی اس ۷ اج ترکیبی از طراحی خاص و زیبا است که به‌طور قطع دل هر کسی را خواهد ربود.

حسگر اثر انگشت در گوشی‌های سری اس سامسونگ با گذر زمان بهبود یافته‌اند و حالا به‌نظر می‌رسد این حسگر در گلکسی اس ۷ اج به تکامل رسیده است. حسگر مورد استفاده در این گوشی بسیار سریع است و تقریبا در همه‌ی شرایط، اثر انگشت را شناسایی کند. البته اگر انگشت خیس یا چرب باشد دقت حسگر نیز کاهش می‌یابد.

تنظیم حسگر اثر انگشت نیز خیلی سریع و ساده است و با ۶ تا ۷ بار تماس با حسگر، اثر انگشت شما ثبت می‌شود. به‌طور کلی سرعت حسگر اثر انگشت گلکسی اس ۷ اج بسیار سریع بوده و به‌نظر می‌رسد حسگر‌های اثر انگشت به اندازه‌ی کافی رشد کرده و سرعت و دقت آن‌ها به کاربردی‌ترین شکل خود رسیده است.

اسپیکر

اسپیکر گلکسی اس ۷ اج همانند گلکسی اس ۶ اج در فریم پایینی گوشی قرار گرفته است. محلی که هر چند بهتر از پشت گوشی است، اما به‌طور قطع قرار گرفتن آن در جلو دستگاه می‌تواند بهتر باشد. قرار گرفتن اسپیکر در این محل باعث شده تا به هنگام در دست گرفتن گوشی در حالت افقی گاهی ناخواسته اسپیکرها را با دست‌های خود بپوشانید.

ازلحاظ کیفیت، اسپیکرهای گلکسی اس ۷ اج کیفیت مناسبی دارند و بالا بردن حجم صدا نیز روی کیفیت تأثیر زیادی نخواهد داشت. اما حداکثر حجم صدای اسپیکر چندان مناسب نیست که شاید اصلی‌ترین دلیل آن ضد آب شدن گوشی است که روی حجم صدا تأثیر منفی گذاشته است.

Galaxy S7 Edge / گلکسی اس 7 اج

هدفون‌های همراه گلکسی اس ۷ اج نیز ازلحاظ ظاهری با گذشته تفاوتی نکرده‌اند و همچنان کیفیت بسیار خوبی را دراختیار کاربر قرار می‌دهند. هر چند کیفیت هدفون‌ها با هدفون‌های گران‌قیمت موجود در بازار تفات زیاد دارد اما به‌عنوان هدستی که به همره گوشی ارائه شده، کیفیت بسیار خوبی را دراختیار کاربر می‌گذارد.

دوربین

پیکسل‌های بزرگ‌تر در قالب سنسوری قدرتمند

درحالی‌که سامسونگ در گذشته نشان داده بود همواره سعی دارد طبق روند بازار تعداد پیکسل‌های دوربین خود را افزایش دهد، اما این بار باتوجه‌به آگاهی عمومی مبنی بر اینکه افزایش تعداد پیکسل‌ها دلیل بر افزایش کیفیت نیست، سامسونگ نیز تعداد پیکسل‌ها را کمتر کرده تا روی سایر پارامترهای مؤثر کار کند. گلکسی اس ۷ اج دارای حسگر ۱۲ مگاپیکسلی به‌جای حسگر ۱۶ مگاپیکسلی نسل گذشته است. اندازه‌ی پیکسل‌ها در این حسگر از ۱.۱۲ به ۱.۴ میکرون رسیده و از طرفی شاهد لنز با f/1.7 در این گوشی هستیم تا دوربین در محیط‌های تاریک نیز تصاویر بهتری ثبت کند. اجرای اپلیکیشن دوربین نیز بسیار سریع است و کافی است دوبار دکمه‌ی هوم را فشار دهید تا به اپلیکیشن دوربین منتقل شوید.

نرم‌افزار دوربین نسبت به گذشته تغییر زیادی نکرده و امکان تنظیمات دستی برای مواردی مثل ایزو و سایر پارامترها به‌صورت دستی وجود دارد. اگر با پارامترهای دوربین آشنایی داشته باشید می‌توانید با تنظیم دستی آن‌ها عکس موردنظر خود را ثبت کنید البته در اکثر مواقع تنظیمات خودکار بهترین حالت برای عکاسی است.

 

تصاویر ثبت شده توسط گلکسی اس ۷ اج سامسونگ دارای جزئیات بسیار بالا هستند و رنگ‌ها در آن‌ها پویا و البته کمی اشباع شده به‌نظر می‌رسند. مانند روال گذشته نیز کنتراست تصاویر بسیار بالا است و الگوریتم‌های نرم‌افزاری سامسونگ، تصاویر را بسیار شارپ و واضح می‌کنند که اندکی باعث کم شدن عمق تصاویر نیز می‌شود.

عملکرد بسیار خوب در نور کم به‌همراه افکت بوکه عالی

از طرفی لنز با f/1.7 باعث شده تا میدان دید لنز کمتر شده و وقتی به سوژه خیلی نزدیک شوید هر چند به خوبی خواهید توانست روی آن فوکوس کنید، اما محیط پشت سوژه مات شده و جزئیات آن را به‌طور کامل از دست می‌دهید. البته این ویژگی برای ثبت تصاویر ماکرو فوق‌العاده است. در روشنایی مناسب و در محیط‌ها بیرونی، شاید تنها ایرادی که بتوان به این دوربین وارد کرد در مورد اکسپوژر باشد. به این معنا که بخش‌های روشن تصویر روشن‌تر از آن چه که در واقعیت هستند ثبت می‌شوند. البته این مشکل در اکثر مواقع قابل چشم‌پوشی است. تصاویر ثبت شده در نور کم نیز بسیار بهتر از گذشته هستند که شاید بتوان دلیل آن را f/1.7 و اندازه‌ی بزرگ پیکسل‌ها دانست. نویزها در این تصاویر وجود دارند اما صدمه‌ی زیادی به کیفیت تصاویر وارد نمی‌کنند.

سرعت فوکوس دوربین شگفت‌انگیز و باورنکردنی است

اما شاید بهترین ویژگی دوربین گلکسی اس ۷ اج ویژگی با نام Dual Pixel باشد که باعث می‌شود فوکوس با سرعت بالایی انجام شود. در دنیای واقعی نیز این ویژگی بسیار عالی کار می‌کند و فوکوس روی سوژه با سرعت بسیار بالا و شگفت‌انگیزی صورت می‌گیرد. نکته‌ی جالب دیگر سرعت فوق‌العاده‌ی فوکوس در محیط‌های تاریک است که کمتر در دوربین‌ گوشی‌های هوشمند شاهد چنین سرعت فوکوسی بوده‌ایم. فناوری Dual Pixel حتی بین دوربین‌های حرفه‌ای DSLR بازار نیز به ندرت استفاده شده است. این فناوری به شکل خارق‌العاده‌ای عمل می‌کند و فوکوس آنی را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.  این سرعت بالای فوکوس در بخش فیلم‌برداری نیز مشهود است و باعث شده تا کیفیت تصاویر ضبط شده توسط این دوربین بسیار خوب باشد. این ویژگی درکنار دوربین بسیار خوب باعث شده تا گلکسی اس ۷ اج، گوشی فوق‌العاده برای فیلم‌برداری باشد.

دوربین خودعکس (سلفی) بکار رفته در گلکسی اس 7 اج نیز همانند گذشته دارای حسگر ۵ مگاپیکسلی است، اما این لنز نیز دارای f/1.7 است و زاویه‌ی دید بیشتری نسبت به دوربین عقب دارد. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین بسیار خوب هستند و البته رنگ‌ها در آن‌ها اشباع نیستند، همچنین شارپ کردن نرم‌افزاری زیاد روی این تصاویر صورت نمی‌گیرد.

در حالت کلی می‌توان گفت که کیفیت دوربین گلکسی اس ۷ اج فوق‌العاده است. اجرای سریع اپلیکیشن دوربین، فوکوس فوق‌العاده سریع و البته امکان کنترل پارامترهای عکاسی به‌صورت دستی همگی باعث می‌شوند تا دوربین گلکسی اس ۷ اج را یکی از بهترین‌ها بدانیم.

نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین گلکسی اس 7 اج:

(برای مشاهده هر کدام از تصاویر در سایز بزرگ‌تر روی آن کلیک کنید)

صفحه‌نمایش

گلکسی اس ۷ اج نسبت به نسل قبلی از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر با ابعاد ۵.۵ اینچ بهره می‌برد. طبق معمول سامسونگ در اس ۷ اج نیز از پنل سوپر اَمولد با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل استفاده کرده است.

سامسونگ در گذشته نیز نشان داده که می‌تواند بهترین صفحات نمایش را بسازد و اس ۷ اج نیز از این قاعده مستثنی نیست. حاشیه‌های کم صفحه‌نمایش و زیبایی خمیدگی آن در لبه‌ها نیز باعث بیشتر شدن جذابیت این صفحه‌نمایش شده است.

Galaxy S7 Edge / گلکسی اس 7 اج

رنگ‌ها همانند انتظارات قبلی در این صفحه‌نمایش اشباع بوده و هر چند ممکن است مطابق سلیقه‌ی بسیاری نباشند اما به چشم زیباتر دیده می‌شوند. همچنین متون و تصاویر نیز در آن بسیار واضح و شارپ هستند. همه‌ی عوامل ذکر شده باعث شده‌اند تا بتوانیم به جرات صفحه‌نمایش گلکسی اس ۷ اج را در مقایسه با دیگر صفحات نمایش گوشی‌های هوشمند بهترین بدانیم.

روشنایی حداکثری این صفحه‌نمایش نیز مناسب است و باعث می‌شود در زیر نور خورشید نیز بتوانید به‌راحتی از گوشی خود استفاده کنید. البته ممکن است در این وضعیت لبه‌های خمیده‌ی صفحه‌نمایش کمی استفاده از نمایشگر را سخت‌ کند، چرا که بعضی اوقات نور را انعکاس می‌دهند. 

حداقل روشنایی صفحه‌نمایش نیز بسیار کم است تا مطالعه با گوشی در هنگام خواب و محیط تاریک باعث اذیت چشمانتان نشود.

باتری

شاید مهم‌ترین تغییر گلکسی اس ۷ اج را بتوان در بزرگ‌تر شدن باتری آن دانست. درحال‌حاضر به‌طور قطع بسیاری از کاربران بزرگ‌تر شدن حجم باتری را به باریک‌تر شدن گوشی برتر می‌دانند، به‌علاوه این افزایش ضخامت باعث شده تا برآمدگی دوربین نیز کمتر شده و به حداقل برسد.

Galaxy S7 Edge / گلکسی اس 7 اج

سامسونگ به این خواسته‌ی کاربران پاسخ داده و گوشی Galaxy S7 Edge را به یک باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده است. باتری که با حجم بالای خود وعده‌ی شارژدهی مناسب را به کاربران می‌دهد.

طبق روال گذشته روشنایی صفحه‌نمایش این گوشی را روی ۵۰ درصد قرار داده، ارتباطات بی‌سیم را قطع کرده و ویدئویی با رزولوشن HD را تا رسیدن شارژ باتری از ۱۰۰ به صفر پخش کردیم. باتری گلکسی اس ۷ اج توانست در این تست قبل از اتمام کامل شارژ ۱۷ ساعت و ۲۰ دقیقه دوام بیاورد که این مدت زمانی فوق‌العاده است. به‌علاوه اس ۷ اج می‌تواند تا ۱۳ ساعت و ۲۰ دقیقه وبگردی را نیز برای کاربران تضمین کند.

همان‌طور که از نتایج بنچمارک‌ها نیز بر‌می‌آید، گلکسی اس ۷ اج به‌راحتی می‌تواند با هرگونه استفاده‌ی سنگین یک روز را به‌طور مداوم شارژدهی کند. البته فعال کردن ویژگی Always On می‌تواند باعث کاهش عمر باتری شود. در تجربه‌ای که ما داشتیم این ویژگی در هر ساعت یک درصد از شارژ باتری را مصرف می‌کند. همچنین گلکسی اس ۷ اج از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توان با استفاده از آن باتری گوشی را در نیم ساعت در حدود ۶۰ درصد شارژ کرد.

نرم‌افزار

گلکسی اس 7 اج مجهز به اندروید ۶.۰.۱ است. این سیستم‌عامل علاوه بر امکانات پیش‌فرض اندروید مانند ویژگی‌ دوز، بسیاری موارد دیگر را نیز در خود جا داده است.

رابط کاربری گلکسی اس ۷ اج همچنان مانند گذشته است اما سامسونگ از نام تاچ‌ویز برای آن استفاده نکرده است. بااین‌حال روند سال‌های قبل ادامه داشته و سامسونگ سعی کرده تا رابط کاربری خود را ساده‌تر کند. بااین‌حال همچنان چند اپلیکیشن برای انجام یک کار وجود دارد. به‌طور پیش‌فرض دو مرورگر، دو اپلیکیشن برای ایمیل و دو اپلیکیشن گالری تصاویر دارید، هر چند این اپلیکیشن‌ها بسیار کمتر شده‌اند اما وجود آن‌ها تقریبا بدون کاربرد است.

گلکسی اس 7 اج

قابلیت‌های اختصاصی نرم‌افزاری برای لبه‌های گوشی، چندان کاربردی نیستند

Apps Edge: در این بخش می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که بیشتر اجرا می‌کنید را قرار دهید تا در هر بخش از رابط کاربری تنها با یک سوایپ آن‌ها را به سرعت اجرا کنید.

People Edge: در این بخش می‌توانید مخاطبان مورد علاقه‌ی خود را قرار دهید تا به سرعت بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. به‌علاوه رنگ دایره‌ی هر مخاطب نیز مفهوم خاصی دارد. زمانی‌که گوشی را روی صفحه‌نمایش روی سطحی قرار دهید و فردی که در بخش‌ مخاطبان مورد علاقه قرار دارد با شما تماس بگیرد، لبه‌های نمایشگر به همان رنگ مخاطب روشن خواهد شد.

Task Edge: در این بخش می‌توانید وظایف مختلفی برای هر اپلیکیشن‌ معرفی کرده و میان‌بری برای آن قرار دهید. برای مثال گرفتن عکس سلفی در اپلیکیشن دوربین یا نوشتن پیامک جدید را می‌توانید به‌عنوان میان‌بر در این بخش قرار دهید. البته اپلیکیشن‌های سیستمی درحال‌حاضر از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند که تعداد آن‌ها نیز بسیار محدود است.

رابط کاربری سامسونگ مانند گذشته امکانات کاربردی زیادی نیز دارد. برای مثال می‌توانید تم گوشی خود را به‌طور کلی عوض کرده و بسیار نزدیک به اندروید خالص کنید. یا حتی رنگ‌های بسیار جذاب و شادی به ظاهر رابط کاربری خود ببخشید. یا حتی فونت گوشی را نیز عوض کرده و ارتفاع کیبورد را نیز به دلخواه خود تنظیم کنید.

اما گلکسی اس ۷ اج با داشتن لبه‌های خمیده کاربردهای نرم‌افزاری اضافه نیز دارد. کافی است دست خود را روی لبه‌ی گوشی بکشید تا با بخش‌های مختلفی رو‌به‌رو شوید. برای مثال می‌توانید جدیدترین اخبار یاهو را مشاهده‌ کنید و مخاطبان و اپلیکیشن‌های دلخواه خود را در ستونی که حالا دوتایی شده اضافه کنید.

قابلیت Always On نیز برای اولین‌بار در پرچمداران سامسونگ حضور پیدا کرده است. با این ویژگی می‌توانید بخشی از صفحه‌نمایش را برای نمایش ساعت و اعلانیه‌های سیستمی در حالت استندبای نیز ببینید. البته در تجربه‌ای که ما حین استفاده از گوشی داشتیم این ویژگی به غیر از نمایش ساعت و تاریخ کاربرد دیگری نداشت، چرا که اعلاینه‌ها فقط به اپلیکیشن‌های سیستمی مانند پیامک و تماس‌های از دست رفته محدود می‌شد، از طرفی از دست دادن ۲۰ تا ۲۵ درصد از باتری برای داشتن این ویژگی نیز شاید توجیه‌پذیر نباشد.

اما ویژگی جذاب دیگر، برای گیمرها ساخته شده است. کاربر با این ویژگی نرم‌افزاری که Game Launcher نام دارد در حین بازی اسکرین شات گرفته یا از صفحه ویدئو ضبط می‌کند. همچنین با فعال بودن این ویژگی می‌توان مانع نمایش اعلانیه‌‌ها شده، دکمه‌های ناوبری فیزیکی را غیرفعال کرده و همچنین بازی را مینیمایز کنید. این ویژگی‌ها هر چند کوچک، اما برای گیمرها بسیار کاربردی هستند.

اسکرین شات گلکسی اس 7

در حالت کلی باتوجه‌به تغییرات ایجاد شده و همچنین امکاناتی مانند تغییر تم گوشی رابط کاربری سامسونگ بسیار بهتر و جذاب‌تر شده و حالا مانند گذشته سنگین و کارتونی نیست. در حالت کلی باید گفت رابط کاربری سامسونگ دیگر نقطه‌ی ضعفی برای این گوشی به حساب نمی‌آید.

بازده و عملکرد

گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ همواره پرقدرت و سریع بوده و در صدر امتیازهای بنچمارک قرار می‌‌گرفتند. سامسونگ این بار نیز پرچمدارهای خود را در دو نسخه عرضه کرده است. پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ برای بازار آمریکا و پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۹۰ در بازارهای دیگر از جمله بازار ایران. هر دو نسخه دارای ۴ گیگابایت رم هستند.

مانند روال گذشته روی گلکسی اس ۷ اج نیز تست‌های بنچمارک را انجام دادیم که در ادامه می‌توانید نتایج آن‌ها را مشاهده کنید:

تلفن / تبلت

AnTutu 6

Linpack

Single / Multi

Quadrant 2.1

3DMark 

IceStorm

Vellamo

Browser / Metal

CF Bench v1.3

BaseMark

OS II / Sunspider

Galaxy S7 edge

127589

406.49

624.25

34859

24046

4789

3058

65489

1798

Huawei Mate 8

90547

350.66

480.24

310256  

 18837

5501

2835

  43598

1958

1045.36

LG V10

55014

128.589

283.524

25695

18423

3489

2189

44598

1152

1021.4

Huawei Nexus 6P

78123

85.37

254.783

29823

26644

4653

2421

 41882

1923

1061.3

Xperia Z5 Premium

 59954

245.127

480.532

22187 

22420

 2951

1286

 46757

1540

Nexus 5X

53605

80.687

241.228

19207

14438

3561

1140

31987

1230

1230

.

2ms

Xperia Z5

61206

240.900

431.373

22477

22589

3834

1386

 58865

1508

665.3ms

+Galaxy S6 Edge

82147

499.008

727.011

34064

24361

1754

1009

61538

1771

769.0ms

Galaxy Note 5

82958

610.448

778.421

36014

21404

5469

2545

54810

1820

569.0ms

LG G4

57846

349.306

537.155

26333

19494

3884

2180

64188

1722

768.7ms

همان‌طور که از نتایج بنچمارک‌ها نیز مشخص است گلکسی اس ۷ اج یک گوشی تمام عیار و قدرتمند است. در تجربه‌ی دنیای واقعی نیز این گوشی از پس هر کاری که از آن بخواهید برخواهد آمد و جدیدترین و سنگین‌ترین بازی‌ها را به‌راحتی اجرا خواهد کرد.

مدیریت رم در گذشته در پرچمداران سامسونگ خیلی خوب نبوده، اما این مشکل در سری جدید پرچمداران شرکت‌ کره‌ای بسیار بهتر شده و کمتر کاربری در این زمینه با مشکل رو‌به‌رو خواهد شد.

جمع بندی

گلکسی اس ۷ اج نه‌تنها زیباترین گوشی سامسونگ به شمار می‌رود بلکه زیباترین گوشی حال حاضر بازار است. لبه‌های خمیده‌ی صفحه‌نمایش به‌همراه حاشیه‌‌های بسیار کم آن باعث شده‌ تا در دست گرفتن گوشی حسی فوق‌العاده به کاربر بدهد. درکنار این زیبایی شاهد از بین رفتن برآمدگی دوربین و البته بازگشت امکان افزایش حافظه داخلی هستیم که باعث شده گلکسی اس ۷ اج به یک گوشی تمام عیار تبدیل شود.

Galaxy S7 Edge / گلکسی اس 7 اج

شارژدهی باتری گلکسی اس ۷ اج نیز عالی است و با هر نوع کارکردی به‌راحتی یک روز کاری را دوام خواهد آورد. از طرفی صفحه‌نمایش گوشی نیز مطابق انتظار عالی است و می‌‌تواند به‌راحتی شما را مجذوب خود کند. دوربین گلکسی اس ۷ اج هر چند با کاهش تعداد پیکسل‌ها رو‌به‌رو بوده اما همچنان یکی از بهترین‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند است.

اما این گوشی نقاط ضعفی نیز دارد. قاب پشتی گوشی همچنان از شیشه است که علاوه بر لیز بودن، اثر انگشت را جذب کرده و به زیبایی دستگاه لطمه می‌زند. 

با این همه، نکات قوت گوشی و زیبایی آن به قدری جذاب هستند که نکات ضعف کوچک را پوشش می‌دهند. اگر گوشی گلکسی اس ۶ اج یا اس ۶ اج پلاس دارید ممکن است دلیل زیادی به غیر از باتری و حذف برآمدگی دوربین برای خرید گلکسی اس ۷ اج نداشته باشید اما اگر این گوشی‌ها را نداشته و به‌دنبال خرید یک گوشی پرچم‌دار تمام عیار هستید باید گلکسی اس ۷ اج را نیز در لیست خود قرار دهید.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده مشخصات فنی کامل، قیمت گوشی گلکسی اس ۷ اج در فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه‌ی آن با دیگر محصولات از صفحه‌ی گلکسی اس 7 اج سامسونگ در دیتابیس محصولات زومیت استفاده کنید.

نکات مثبت

  • دوربین باکیفیت و عملکرد عالی
  • طراحی زیبا و کیفیت ساخت فوق‌العاده
  •  ابعاد بسیار کوچک نسبت سایز صفحه‌نمایش
  • عمر باتری بسیار خوب
  • قدرت بالای پردازشی گوشی

نکات منفی

  • لک‌پذیر و لیز بودن قاب پشتی گوشی
  • محدود بودن کاربرد لبه‌های خمیده‌ی صفحه‌نمایش
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات