مشارکت طراح خودروهای فرمول یک ردبول در ساخت ابراتومبیل آستون مارتین

دوشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
آخرین همکاری مهندسین فرمول یک در ساخت یک خودرو به مکلارن F1 بر می‌گردد. اما حالا آستون مارتین یک ابر خودرو را با مشارکت مهندسین فرمول یک خواهد ساخت. با زومیت همراه باشید
تبلیغات

آستون مارتین در پروژه‌ی ابر اتومبیل Hyper car خود از سرطراح بخش فنی تیم فرمول یک Red Bull یعنی آدریان نوی استفاده خواهد کرد. نوی قرار است حالا یک سوپر اسپرت مجاز برای حرکت در جاده ها طراحی کند.

بیش از سه سال قبل خبرهایی با این مضمون به گوشی می‌رسید که که سرطراح فنی تیم ردبول به دنبال تولید یک خودروی سوپر اسپرت است. اما حالا مشخص شده که این خودرو قرار است با نام آستون مارتین پا به خیابان‌ها بگذارد.

در سال ۲۰۱۲ بود که کریستین هورنر مدیر ردبول گفت: "همکاری در طراحی و توسعه‌ی یک خودروی جاده‌ای می‌تواند یک قدم مهم رو به جلو برای ردبول باشد." از همان زمان بسیاری شروع به گمانه‌زنی در این مورد کردند که آدریان نوی چه چیزی را به جاده‌ها خواهد فرستاد. اکنون آقای هورنر از ابر خودرویی صحبت می‌کند که حد نهایت خودروهای جاده‌ای است. شاید منظور وی حتی چیزی فراتر از بوگاتی باشد.

در این پروژه که فعلا با نام AM-RB001 کد گذاری شده است قرار است خودرویی تولید شود که بخش های ایرودینامیکی و مهندسی آن کار آدریان نوی باشد و در بحث طراحی ظاهری نیز از زبان طراحی و المان‌های آستون مارتین بهره‌گیری کند. سرپرست بخش طراحی آستون مارتین، مارک ریچمن است، کسی که طراحی مدل افسانه‌ای One-77 را در کارنامه‌ی خود دارد.

خودروهای فرمول یک ردبول هم اکنون با برند آستون مارتین در مسابقات حضور دارند، به این دلیل که همکاری اینیفینیتی و ردبول به پایان رسیده است، اما کمپانی بر این باور است که سوپر اتومبیل جدید به شناخته تر شدن برند ردبول و آستون مارتین کمک خواهد کرد چراکه هر دو کمپانی نسبت به رقبایشان کمتر شناخته شده هستند. آخرین خودروی خاص و برجسته‌ای که آستون مارتین تولید کرد مدل One-77 بود. البته مدل ولکان Vulcan هم به تازگی تولید شده است؛ ولکان با موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی به قدرت ۸۰۰ اسب بخار، یک هیولای واقعی است؛ اما از مدل ولکان تنها قرار است به تعداد بسیار محدودی تولید شود و راندن آن هم تنها در پیست مجاز است. بنابراین ولکان در کلاسی کاملا متفاوت با دیگر خودروهای تولیدی قرار دارد. ابراتومبیل آستون مارتین خودرویی خواهد بود که ضمن مجاز بودن برای حرکت در خیابان حتی برای خریدهای روزانه نیز می‌توان از آن استفاده کنید.

redbull-astonmartin2

آدریان نوی در مورد این پروژه‌ی جدید بسیار مشتاق است و این را از سخنان وی نیز می‌توان دریافت:

"از سن شش سالگی دو آرزوی بزرگ در زندگی داشتم، یکی حضور در طراحی یک خودروی مسابقه‌ای و دیگری حضور در طراحی یک سوپر اسپرت. در حالی که آرزوی اول تبدیل به شغل من شد اما همواره در طی این سالها، آرزوی دوم هم ذهن من را با خود درگیر نگه داشته بود و نتیجه‌ی آن طرح های دستی بیشماری بود که در این مدت کشیدم."

طراح آستون مارتین از خودرویی صحبت می‌کند که تلفیقی از هنر و تکنولوژی خواهد بود. در واقع این خودرو محصولی خواهد بود که آدریان نوی با طراحی آن، تجارب ردبول در توسعه‌ی خودروهای فرمول یک را وارد عرصه‌ی جدیدی خواهد کرد. شاید محصول نهایی اتومبیلی باشد که مکلارن را نسبت به برقی کردن مدل P1 به تردید وا دارد.

هنوز اطلاعاتی در مورد بخش فنی این خودرو مشخص نیست اما احتمالاتی که وجود دارند شامل استفاده از مجموعه‌ی هیبریدی، پیشرانه‌ی V12 دو توربوی جدید آستون مارتین و یا استفاده از یکی از پیشرانه های AMG هستند. کسی چه می‌داند، شاید خودرویی را ببینیم که به جز ایرودینامیک فوق العاده و سرعت بسیار بالا، خود را به عنوان برترین برترین‌ها معرفی کند.     

redbull-astonmartin3
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات