مزدا MX-5 مجهز به سقف تارگا را معرفی کرد

چهارشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مزدا نسخه ی جدیدی را به مدل میاتا افزوده است که با کد MX-5 RF شناخته می‌شود و مجهز به سقف بازشوی فلزی است. برای آشنایی بیشتر با این خودروی جذاب و زیبا، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طراحی ظاهری MX-5 RF که در معرض نمایش خبرنگاران گذاشته شده بود حتی بسیار بهتر از آنچه که انتظار می‌رفت از آب درآمده است. یک مزدا میاتا با سقف بازشوی فلزی که در نهایت زیبایی به صورت تارگا طراحی شده است.

اصطلاح تارگا به خودروهایی اطلاق می‌شود که سقف آن‌ها در قسمت بالای سر راننده و سرنشین قابل باز شدن باشد اما فرق آنها با یک خودروی سقف بازشوی معمولی این است که در طرح‌های تارگا ستون عقب و یا رول بار به همراه قسمتی از سقف که بعد از صندلی ها قرار می‌گیرد سرجایشان باقی می‌مانند. برای مثال در MX-5 معمولی کل سقف باز شده و در محفظه ای در عقب خودرو جای می‌گیرد اما در مدل تارگا اینطور نیست.به طور نظری سقف‌های تارگا استحکام بیشتر و پیچیدگی فنی کمتری نسبت به طرح های دیگر دارند.

مزدا mx5 rf

مزدا mx-5 معمولی در بالا و mx-5 RF در پایین

در مزدای MX-5 RF اینطور به نظر می‌آید که با یک خودروی کوپه روبرو هستیم که بخش عقبی آن توانایی باز شدن و بلعیدن پنل سقف را دارد. در هنگام بسته بودن سقف هم سرنشینان از محافظت و عایق بندی مناسبی نسبت به عوامل بیرونی مانند شرایط جوی و سروصدا های جاده برخوردار هستند. مزدا قبلا سابقه‌ی کار روی مدل‌هایی با سقف بازشوی فلزی را داشته است اما این اولین بار است که یک مدل با سقف تارگا را می‌سازد. MX-5 RF بر خلاف MX-5 معمولی در هنگام بسته بودن سقف کاملا شبیه به یک خودروی کوپه است و از چفت وبست های سقف پارچه‌ای در آن خبری نیست، خبر خوب‌تر اینکه حتی شیشه‌ی عقبی هم قابلیت جمع شدن را دارد ضمن اینکه امکان باز و بسته کردن سقف تارگا حین حرکت هم وجود دارد به شرطی که سرعت خودرو از ۱۰ کیلومتر بر ساعت فراتر نرود.

نام تارگا درحقیقت نخستین بار در سال ۱۹۶۶ و در پورشه ۹۱۱ بکار رفت، البته ۹۱۱ از آن زمان تا به امروز همچنان مشهورترین خودروی تارگا نیز به حساب می‌آید. البته مزدا در زمینه تولید خودروهای تارگا با کمپانی هایی نظیر شورولت و فراری همکاری داشته که آخرین آنها هم مربوط به آلفارومئو 4C Spider می‌شود.

MX-5 RF با دو نوع پیشرانه که هر دو بنزینی هستند قابل سفارش است. این پیشرانه ها هر دو از سری اسکای اکتیو مزدا هستند و یکی ۲ لیتری با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و دیگری ۱.۵ لیتری با ۱۲۹ اسب بخار هستند. امکان انتخاب بین دو جعبه دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی و شش سرعته‌ی خودکار هم برای هر دو پیشرانه وجود دارد.

پیش‌فروش مزدا MX-5 RF از اواخر تابستان امسال آغاز و کمی بعد از آن هم به خریداران تحویل داده خواهد شد. قیمت آن هنوز اعلام نشده است اما قیمت مدل MX-5 با سقف بازشوی معمولی در آمریکا از ۲۵ هزار دلار تا ۳۱ هزار دلار است.    

نظر شما در رابطه با این خودروی زیبا چیست؟

Mazda-MX-5

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با نمایشگاه خودرو نیویورک به صفحه‌ی نمایشگاه خودرو نیویورک 2016 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات