آیفون SE با دو گیگابایت رم در آنتوتو رویت شد

سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
مطالعه 4 دقیقه
کمپانی اپل، شب گذشته کنفرانسی در کوپرتینو برگزار کرده و از مدل قدرتمندتر آیفون 5 اس با نام آیفون SE رونمایی کرد. دیشب از میزان حافظه رم این مدل حرفی زده نشد، اما امروز این گوشی در بنچمارک آنتوتو با دو گیگابایت رم رویت شده است.
تبلیغات

دیشب کاربران قدیمی اپل از دیدن آیفون ۵ اس با قلب قدرتمندتر و چشمان تیزبین‌تر بسیار خوشحال شدند. این گوشی جدید، آیفون SE نام گرفت و تنها تغییر ظاهری آن نسبت به آیفون ۵ اس، افزوده شدن رنگ رزگلد است. این گوشی هفته‌ی آینده به بازار عرضه خواهد شد.

ظاهرا یک نفر در چین، یک نسخه از این گوشی هوشمند را به دست آورده و توانسته است بنچمارک آنتوتو را بر روی آن نصب کرده و مشخصات دقیق سخت افزاری آن را تعیین کند. اگر مشخصات ارائه شده توسط این فرد صحت داشته باشند، با یک هیولای به تمام معنا طرف هستیم که سخت‌افزار آیفون ۶ اس را در بدنه‌ای ۴ اینچی و جمع و جور گرد هم آورده است. طبق اطلاعات ارائه شده در این گزارش، این گوشی دارای دو گیگابایت رم بوده و توانسته است امتیاز ۱۳۰ هزار را در بنچمارک آنتوتو ثبت کند.

آیفون SE

اپل هیچ گاه بر مشخصات سخت افزاری تمرکز نکرده و بیشتر تلاش خود را برای بهبود تجربه کاربری صرف کرده است. به همین دلیل است که اپل هیچ گاه در مورد ظرفیت باتری و حافظه رم دستگاه های خود حرفی نمی‌زند و بیشتر تمرکز خود را بر ارائه‌ی اطلاعاتی همچون درصد افزایش سرعت نسبت به قبل یا میزان ساعات مکالمه و پخش ویدیو می‌گذارد. خوشبختانه گروه‌ها و نرم‌افزارهایی همچون iFixit و آنتوتو همواره اطلاعات سخت‌افزاری آیفون‌ها را به ما اطلاع داده‌اند.

آیفون SE، در حقیقت همان آیفون ۶ اس در لباس آیفون ۵ اس است. البته بسیاری از ویژگی‌های آیفون ۶ اس همچون لمس سه بعدی و رزولوشن بالاتر در این آیفون وجود ندارد، اما تراکم پیکسلی آیفون SE و آیفون ۶ اس همان رقم معمول ۳۲۶ پیکسل بر اینچ بوده و با هم برابر است. تعجبی ندارد که آنتوتو میزان رم این دستگاه را دو گیگابایت نشان داده است، چرا که قرار دادن یک گیگابایت رم در کنار پردازنده‌ی بسیار قدرتمند A9 کار چندان جالبی نیست.

جزییات این گوشی در آنتوتو را در شکل‌های زیر مشاهده می‌کنید:

بنچمارک آیفون SE

قدرت بسیار بالای آیفون SE در امتیاز کلی آن در بنچمارک آنتوتو دیده می‌شود. این گوشی توانسته است با ثبت رقم ۱۳۴,۳۵۸ بالاتر از آیفون ۶ اس با امتیاز ۱۳۲,۶۲۰ بایستد. دلیل این اختلاف امتیاز نیز وجود تعداد پیکسل‌های کمتر در صفحه نمایش ۴ اینچی آیفون SE است. این گوشی هوشمند، آیفون‌های سال گذشته‌ی اپل یعنی آیفون ۶ و ۶ پلاس را به کلی از میدان به در کرده است، چرا که این گوشی‌ها امتیازی در حدود ۸۰ هزار کسب کرده و اصلا قابل مقایسه با آیفون SE نیستند. حتی گلکسی اس ۷ که دو نسخه‌ی مختلف آن موفق به کسب امتیازهای ۱۰۵,۰۰۰ و ۱۲۵,۲۸۸ شده‌اند نیز قادر به شکست دادن آیفون SE نیست.

بنچمارک آیفون SE

اپل شب گذشته با معرفی این گوشی هوشمند ۴ اینچی قدرتمند با طراحی آیفون ۵ اس و سخت افزار آیفون ۶ اس، کاری کاملا قابل پیش‌بینی و در عین حال بسیار بحث برانگیز انجام داد. این گوشی برای افرادی که طراحی و اندازه‌ی آیفون ۵ اس را دوست دارند ساخته شده است و اگر نتایج بنچمارک آن صحیح باشد، آینده‌ی درخشان و استقبال بسیار خوبی در انتظار آن است.

نظر شما در مورد آیفون SE چیست؟ آیا برای خرید آن ترغیب شده‌اید؟ نظر خود را با ما و دوستانتان در زومیت در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با گوشی جدید اپل به صفحه‌ی آیفون SE مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات