سامسونگ دلیل حذف درگاه میکرو SD از گلکسی اس 6 را توضیح داد

چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
سال گذشته سامسونگ با رونمایی از گلکسی اس ۶، یکی از ویژگی‌های سری محصولات گلکسی اس را که همان پشتیبانی از کارت حافظه‌ی میکرو SD بود، از گوشی هوشمند خود حذف کرد، اما در گلکسی اس ۷ شاهد برگرداندن این ویژگی بودیم. حال کره‌ای‌ها دلیل حذف این قابلیت در گلکسی اس ۶ را تشریح کرده‌اند. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

سال گذشته سامسونگ گلکسی اس ۶ را معرفی و روانه‌ی بازار کرد که با تحولات بسیاری همراه شده بود، اما یکی از مواردی که در تلاطم تغییرات صورت گرفته در گلکسی اس ۶ حذف شده بود، پشتیبانی از درگاه میکرو SD برای افزایش حافظه بود. از دیرباز یکی از مواردی که بسیاری را مجاب به خرید گلکسی اس‌های سامسونگ می‌کرد، پشتیبانی از میکرو اس دی و امکان خروج باتری بود که هر دو مورد به دلایلی از گلکسی اس ۶ حذف شده بودند، اما امسال سامسونگ با معرفی گلکسی اس ۷ در کنگره‌ی موبایل بارسلون امکان استفاده از میکرو اس دی را به گوشی هوشمند اضافه کرد که با استقبال بسیاری رو‌به‌رو شد. حال کره‌ای‌ها دلیل حذف این امکان از گلکسی اس ۶ را تشریح کرده‌اند.

کایلی براون، رئیس مرکز تولید محتوا و تحقیقات در سامسونگ در مورد حذف درگاه میکرو اس‌دی در گلکسی اس ۶ چنین اظهار نظر کرده است:

زمانی که ما گلکسی اس ۶ را روانه‌ی بازار کردیم، تمام مشخصات این گوشی هوشمند با تغییرات و بهبود‌های گسترده‌ای رو‌به‌رو شده بود که از جمله‌ی آن می‌توان به بهره‌گیری از UFS 2.0 و همچنین حافظه‌ی رم DDR4 اشاره کرد. ما در آن زمان اعتقاد داشتیم که استفاده از درگاه میکرو اس‌دی می‌تواند عملکرد و کارایی گلکسی اس ۶ را بصورت چشم‌گیری کاهش دهد. در گلکسی اس ۷ دوباره این قابلیت‌ها به این گوشی هوشمند بازگشت و خوشبختانه دیدیم که نسل جدید پرچم‌دار سامسونگ به خوبی از عهده‌ی مدیریت کارت حافظه‌ی جانبی برآمد.

سامسونگ برای جبران نبود درگاه میکرو اس دی در گلکسی اس ۶، این گوشی هوشمند را با حافظه‌های داخلی متفاوتی روانه‌ی بازار کرد، هرچند با بالا رفتن حافظه‌ی گوشی، قیمت آن نیز به مراتب افزایش پیدا می‌کرد که این موضوع چندان باب طبع خریداران نبود.

براون به این موضوع اشاره کرد که دلیل حذف میکرو اس‌دی تنها بنابر دلایلی فنی و بهبود عملکرد این گوشی هوشمند بوده است. وی توضیحاتی را در مورد اینکه چگونه سایر برند‌ها توانسته‌اند این موضوع را مدیریت کنند، ارائه نکرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط بروان سامسونگ تصمیم برای حذف گلکسی اس ۶ را با در نظر گرفتن مزایا و معایت این ماژول گرفته است.

وی همچنین در این خصوص گفت:

بسیاری از افراد به دلیل پشتیبانی نکردن از درگاه میکرو اس دی در گلکسی اس ۶ بسیار مایوس شده و از این‌رو ما تصمیم گرفتیم تا در گلکسی اس این قابلیت را دوباره به گوشی هوشمند خود بازگردانیم. بسیار افتخار می‌کنیم که دوباره قابلیت‌هایی را نظیر مقاومت در برابر آب و گرد و غبار و پشتیبانی از میکرو اس دی را بدون کاهش چشمگیر عملکرد به گلکسی اس ۷ بازگرداندیم.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات