شورولت کامارو ZL1 2017 با پیشرانه‌ی سوپرشارژ ۶۴۰ اسب بخاری معرفی شد

شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
مطالعه 5 دقیقه
شورولت کامارو ZL1 نیز پیش از نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۶ معرفی شد تا نوید رویداد جذابی را برای علاقه‌مندان خودرو بدهد. قدرتمند‌ترین نمونه‌ی کامارو به واسطه‌ی پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری خود توانی معادل ۶۴۰ اسب بخار را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با این خودرو با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

برای اولین بار از سال ۱۹۸۰ نسل ششم شورولت کامارو با پیشرانه‌ی چهار سیلندر رونمایی شده است. همچنین پکیج 1LE برای بهبود هندلینگ نمونه‌ی شش سیلندر این خودرو عرضه شده است. به‌ منظور رعایت استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت نیز فورد موستانگ به پیشرانه‌ی چهار سیلندر توربو مجهز شده است. اما اگر فکر می‌کنید که دوران خودرو‌های عضلانی قدرتمند با پیشرانه‌های حجیم و غرش‌های جذاب به پایان رسیده است، بهتر است با شورولت ZL1 مدل ۲۰۱۷ آشنا شوید تا به طور کامل تغییر عقیده دهید.

کوروت Z06 با صندلی عقب!

پیش از آغاز نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۶، جدیدترین نسخه‌ی کامارو با پیشرانه‌ی قدرتمند هشت سیلندر سوپرشارژ معرفی شد. البته شاید چیزی که واقعاً می‌خواهید بدانید این است که چه قدر این خودرو به خودروهای ماسل شبیه است. پیشرانه‌ی هشت سیلندر LT4 جنرال موتورز که حجمی برابر با ۶.۲ لیتر دارد، ۶۴۰ اسب بخار توان و ۶۴۰ پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه را که می‌توان در کوروت Z06 نیز یافت، تنها ۱۰ اسب بخار توان و ۱۰ پوند-فوت گشتاور کمتری نسبت به Z06 تولید کند. این اعداد همچنان نشان از پیشرفت ۶۰ اسب بخاری و ۸۴ پوند-فوتی کامارو نسبت به آخرین نمونه‌ی ZL1 با ۵۸۰ اسب بخار می‌دهد.

به کمک انتقال خط تولید کامارو به پلتفرم Alpha جنرال موتورز که با کادیلاک ATS و CTS مشترک است، آخرین مدل ZL1 به میزان ۹۰ کیلوگرم نسبت به مدل پیشین خود کاهش وزن داشته است. بدین ترتیب با بهبود نسبت توان به وزن کاهش زمان شتاب‌گیری به ارمغان آمده است. پیش از این نسل گذشته‌ی ZL1 در ۴.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید و ۴۰۰ متر را در ۱۲.۴ ثانیه طی می‌‌کرد. نسخه SS نسل ششم کامارو نیز با ۴۵۵ اسب بخار توان تولیدی، شتاب‌گیری ۳.۹ ثانیه و طی مسیر ۴۰۰ متر را در ۱۲.۳ ثانیه به ثبت رسانده است.

شش یا ده سرعته!

در ZL1 به صورت استاندارد از جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی به همراه قابلیت سازگاری فعال دور موتور استفاده شده است. با این حال نکته‌ی مهم در این خصوص استفاده از جعبه‌دنده‌ی خودکار ۱۰ سرعته برای اولین بار در بین محصولات جنرال موتورز در ZL1 است. این جعبه‌دنده که با همکاری فورد توسعه یافته است، دارای نسبت کلی ۷.۳۹ است. شرکت شورولت تصریح کرده است که اختلاف جزئی میان نسبت دنده‌ها کمک می‌کند تا انتخاب دنده برای شتابگیری و عبور از میان پیچ‌ها بهینه‌تر و مناسب‌تر انجام شود. پدال‌های تعویض دنده در پشت غربیلک نیز به شکل استاندارد در این خودرو تعبیه شده است. تجربه‌ی رانندگی با نسخه‌ی خودکار ZL1 بر این موضوع تاکید می‌کند که دنده‌ها بسیار سریع و در کمال نرمی تعویض خواهند شد. این جعبه‌دنده‌ی جدید در هفت خودروی دیگر تا سال ۲۰۱۸ نصب خواهد شد. ممکن است کوروت Z06 و کادیلاک CTS-V در آینده، مورد هدف این جعبه‌دنده‌ی ده‌سرعته شوند.

توان و گشتاور ZL1 به‌گونه‌ای استراتژیک طراحی شده است تا از کوروت Z06 پیشی نگیرد، از طرف دیگر تیم کامارو در طراحی شاسی اختیار عمل بیشتری داشتند. تقریباً تمام قطعات پیشرفته‌ی Z06 بر روی ZL1 نیز نصب شده است؛ از کمک فنرهای مگنتورئولوژیکال گرفته تا قطعات الکترونیکی مربوط به کنترل لغزش دیفرانسیل و سیستم مدیریت عملکرد نیروی ترکشن جنرال موتورز. رینگ‌های استاندارد ۲۰ اینچی با تایرهای Eagle F1 Supercar از شرکت Goodyear با مشخصات ۳۰/۲۸۵ در جلو و ۳۰/۳۰۵ در عقب این خودرو یافت می‌شوند.

کامارو ZL1 از دیسک‌های ترمز Brembo استفاده کرده است؛ با اینکه دیسک‌های مذکور سرامیکی نیستند، ولی اندازه‌ی بزرگ ۱۵.۴ اینچی دیسک‌های ترمز جلو جای هیچ‌گونه نگرانی را باقی نخواهند گذاشت. بدین ترتیب دیسک‌های ترمز جلو‌ی کامارو بزرگ‌تر از نمونه‌ی استاندارد به کار رفته از کوروت هستندو تنها ۰.۱ اینچ کوچک‌تر از نمونه‌های پیشرفته‌ی کربن سرامیک سفارشی به کار رفته در Z06 است. شورولت اعلام کرده که خودروی کامارو ZL1 به هیچ‌گونه تجهیزات اضافی برای استفاده در پیست مسابقه نیاز ندارد؛ گواه این ادعا نیز استفاده از ۱۱ مبدل حرارتی در مسیر انتقال توان است که موجب خنک‌کاری ادوات مختلف موجود در مسیر می‌شود.

از لحاظ ظاهری کامارو ZL1 2017 ظاهر بسیار جذاب‌تر نسبت به سایر نسل ششمی‌های کامارو دارد. اسپلیترهای جلو و بال‌های عقب به‌منظور بهبود آئرودینامیک و پایداری بیشتر در سرعت‌های بالاتر طراحی شده‌اند. به ارث بردن طرح Flowtie شورولت نیز منجر به خنک‌سازی بهتر پیشرانه در کامارو ZL1 شده است. طراحی جدید کاپوت، خروجی‌های حرارت و جلو پنجره‌ی پایینی خودرو باعث شده تا جریان هوا بیشتری زیر کاپوت جریان داشته باشد.

شورولت کامارو ZL1

فضای اسپرت خودرو در داخل کابین نیز با استفاده از صندلی‌های Recaro با حکاکی لوگوی ZL1 بر روی آن و دوخت‌های قرمز رنگ نیز هم‌چنان ادامه دارد. کمربند ایمنی نیز به رنگ قرمز درآمده است و دکمه‌های مسطح روی فرمان و دستگیره‌های تعویض دنده همگی از جنس میکرو جیر هستند.

قیمت کامارو ZL1 2017 از 60 هزار دلار به عنوان قیمت پایه در نظر گرفته شده است که از اواخر سال 2016 به بازار عرضه می‌شود. ZL1 بسیار قدرتمندتر از فورد ماستنگ شبلی GT350 با توان خروجی ۵۲۶ اسب بخار است؛ در حالی‌ که از لحاظ توان تولیدی دوج چلنجر ۷۰۷ اسب بخاری می‌تواند کامارو را شکست دهد، ولی برگ برنده ZL1 شاسی و بدنه‌ی پیشرفته‌ی آن است.

نظر شما در رابطه با خودروی قدرتمند کامارو ZL1 چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات