اوپو R9 و R9 پلاس با دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل و حسگر اثر انگشت سریع‌تر از آیفون 6 اس معرفی شدند

پنج‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
مطالعه 3 دقیقه
اوپو R9 و R9 پلاس پس از یک ماه شایعات فراوان معرفی شدند. این دو گوشی دارای ۴ گیگابایت رم، دوربین‌های قدرتمند و حسگر اثر انگشت سریع‌تر از آیفون ۶ اس و برخی نوآوری دیگر همراه شده‌اند. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

اوپو از دو گوشی جدید خود پس از ماه‌ها شایعات پرده برداشت. این دو گوشی ساعاتی قبل در کنفرانسی در چین معرفی شدند. البته با توجه به این که سری فایند اوپو گوشی‌های پرچمدار این کمپانی به شمار می‌روند، احتمالا سری R خانواده‌ی میان‌رده‌ی اوپو به محسوب خواهند شد.

هر دو گوشی آر ۹ و آر ۹ پلاس دارای طراحی یکسان بوده و اوپو مدعی است که ۹۸.۰۲ درصد بدنه‌ی آن‌ها نیز از جنس فلز است. گوشی‌های جدید اوپو دارای خمید‌گی کمی در لبه‌ها یا همان پوشش 2.5D هستند تا ظاهری زیبا داشته باشند. اوپو مدعی است قرار دادن حسگر اثر انگشت در جلوی دستگاه به جای پشت آن می‌تواند به زیباتر شدن گوشی کمک کند.

ابعاد گوشی آر نه، ۱۵۱.۸ در ۷۴.۳ در ۶.۵ میلی‌متر بوده و البته حاشیه‌های کناری نمایشگر نیز تنها ۱.۶۶ میلی‌متر است. به علاوه بدنه‌ی باریک این گوشی باتری ۲۸۵۰ میلی‌آمپر ساعتی داشته و از فناوری شارژ سریع VOOC این کمپانی نیز پشتیبانی می‌کند که به صورت فوق‌سریع باتری گوشی را شارژ می‌کند.

گوشی آر ۹ پلاس دارای ابعاد ۱۶۳ در ۸۰.۸ در ۷.۴ میلی‌متر است که باتری ۴۱۲۰ میلی‌آمپر ساعتی را نیز در خود جا داده است. این باتری نیز از فناوری شارژ سریع مختص اوپو با نام VOOC پشتیبانی می‌‌کند.

آر ۹ دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچ و آر ۹ پلاس دارای صفحه نمایش ۶ اینچی هستند و رزولوشن هر دو صفحه نمایش نیز فول اچ‌دی است. اوپو آر ۹ دارای پردازنده‌ی هلیو پی ۱۰ مدیاتک است اما آر ۹ پلاس به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ مجهز شده است. هر دو گوشی اوپو دارای ۴ گیگابایت رم نیز هستند.

اوپو آر ۹ دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با فناوری self perfection technology دارد که اوپو مدعی است کنترل خوبی بر روی نویز و روشنایی دارد. همچنین دوربین سلفی اوپو آر ۹ دارای حالت پانوراما نیز هست. دوربین اصلی آر ۹ نیز ۱۳ مگاپیکسلی بوده و دارای فناوری‌های فوکوس خودکار هیبریدی و لرزشگیر نسخه‌ی ۲ است تا لرزش‌های تصاویر را با درصد بالایی حذف کند.

هر دو دوربین جلو و عقب آر ۹ پلاس دارای حسگر ۱۶ مگاپیکسلی است. دوربین اصلی مجهز به سنسور IMX298 سونی با f/2.0 است که به نظر می‌رسد دارای لرزشگیر اپتیکال نبوده و لرزشگیر دیجیتالی دارد. نسخه‌ی اندروید هر دو دستگاه اندروید ۵.۱.۱ است.

حسگر اثر انگشت گوشی‌های جدید اوپو بسیار سریع‌ بوده و در ۰.۲ ثانیه قفل گوشی را باز می‌کنند. می‌توانید عملکرد حسگر اثر انگشت این گوشی را در قیاس با آیفون ۶ اس پلاس ببینید:

دانلود ویدیو

آر ۹ اوپو از ۵ فروردین ۹۵ با قیمت ۴۳۰ دلار و گوشی آر ۹ پلاس نیز از ۲۴ فروردین با قیمت ۵۰۷ دلار به فروش خواهند رسید. در حال حاضر این دو گوشی در دو رنگ طلایی و رزگلد به فروش می‌رسند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات