طراحی آیفون 7 تغییر زیادی نسبت به نسل قبل از خود ندارد

چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
در روز‌های گذشته‌ رندر‌های مختلفی از نمونه‌ی طراحی شده‌ی آیفون 7 فاش شده است. نکته‌ی مهم این تصاویر تغییرات حداقلی نسبت به آیفون 6s است. در حقیت اپل به جای تغییرات حداکثری به دنبال بهبود‌های حداقلی در نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود می‌گردد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تصاویر منتشر شده از آیفون 7، طراحی جدید نوار‌های آنتن این گوشی را نشان می‌دهد. همچنین می‌توان به ماژول دوربین دوگانه‌ی این گوشی نیز توجه کرد که همچنان مثل نسل‌های گذشته بیرون‌زدگی از بدنه‌ی اصلی دارد. نکته‌ی طراحی آیفون 7 تغییرات کم در طراحی آن است که آن را مشابه گوشی‌ آیفون 6s می‌کند.

بر طبق یک عادت و سنت نانوشته، اپل هر دو سال به بازطراحی گوشی‌های خود روی می‌آورد. در این میان فناوری‌های انقلابی نیز به محصولات خود اضافه می‌کند که سمت و سوی بازار در آینده را مشخص می‌کند. با این حال به نظر می‌رسد آیفون 7 تغییرات حداقلی را در طراحی خود تجربه کند. این تصمیم اپل می‌تواند به طراحی موفق آیفون 6 مربوط شود. با وجود معرفی گوشی‌های ال‌جی جی 5 و سامسونگ گلکسی اس7 و اس7 اج، همچنان گوشی‌های موبایل آیفون 6 یا 6s طراحی متمایزی دارند که می‌توانند با پرچم‌داران جدید سال ۲۰۱۶ رقابت کنند. بنابراین اپل ترجیح به بهبود طراحی نسل‌های قبلی خود گرفته و طراحی جدید نوار آنتن نیز به جذاب‌تر شدن محصول نهایی کمک زیادی کرده است.

بازطراحی یک محصول که هنوز طرفداران از طراحی قدیمی آن خسته نشده‌اند، نتیجه‌ی معکوس خواهد داد و نمی‌توان نسخه‌ای کلی برای تمام محصولات پیچید و رمز موفقیت یک گوشی جدید را طراحی مجدد آن دانست. احتمالا اپل برای آیفون 7 برنامه‌های زیادی در سر داشته؛ با این حال ارائه‌ی یک محصول تکراری بهتر از ارائه‌ی یک محصول کسل‌کننده است.

اپل اعتقاد دارد که طراحی آیفون 6s هنوز بهترین در بازار گوشی‌های موبایل بوده و نیازی به تغییر نیست. با این حال تمرکز بر کاهش ضخامت با حذف درگاه ۳.۵ میلی‌متری صدا نکته‌ای مثبت در طراحی آیفون‌های جدید است که می‌تواند برگ برنده‌ی اپل در رقابت با دیگر گوشی‌های بازار باشد. استراتژی سامسونگ نیز در ارائه‌ی گوشی‌های گلکسی  اس7 و اس7 اج همین بود. سامسونگ با تمرکز بر بهبود‌های ریز و درشت در گوشی‌های جدید خود سعی در آزمون دوباره‌ی فرمول موفق سال گذشته‌ی خود را دارد.

با این حال باید تا ارائه‌ی رسمی آیفون 7 صبر کرد و دید واکنش طرفداران به آن چیست. شما نیز می‌توانید نظرهای خود در مورد تصاویر منتشر شده از آیفون 7 را با ما در میان بگذارید. آیا فکر می‌کنید که اپل باید طراحی جدیدی برای آیفون 7 درنظر می‌گرفت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات