وال استریت ژورنال: شارپ پیشنهاد ۶.۲۴ میلیارد دلاری فاکس کان را قبول کرده است

پنج‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از پایان یافتن هیاهوی ناشی از برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون، حال شاهد انتشار اخباری هستیم که در هفته‌های اخیر شایعات بسیاری پیرامون آن منتشر شده بود. وال استریت ژورنال گزارشی منتشر کرده که حکایت از قبول مبلغ ۶.۲۴ میلیارد دلاری پیشنهادی توسط فاکس کان برای خرید شارپ توسط این کمپانی تایوانی دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس گزارش وال استریت ژورنال، شارپ پیشنهاد ۶.۲۴ میلیارد دلاری فاکس‌کان را برای تصاحب این کمپانی ژاپنی قبول کرده است. در ماه‌های اخیر شایعات متعددی منتشر شده بود که حکایت از مذاکرات طرفین برای رفتن شارپ به زیر پرچم فاکس‌کان داشت. البته اخبار دیگری نیز منتشر شده بود که Innovation Network Group را به عنوان رقیب فاکس‌کان برای خرید شارپ مطرح می‌کرد. این نهاد ژاپنی توسط دولت سرزمین خورشید تابان حمایت شده و گمانه‌ها شانس آن را برای تصاحب شارپ بیش از فاکس‌کان عنوان می‌کردند، چراکه بسیاری از تمایل ژاپنی‌ها برای حفظ شارپ به عنوان یک کمپانی ژاپنی حکایت داشتند.

تری گو، رئیس هیئت مدیره‌ی فاکس‌کان اعلام کرده که این کمپانی در طول ۴ سال گذشته به دنبال خرید شارپ بوده و از این‌رو مدت مدیدی است که تایوانی‌ها به دنبال این برند ژاپنی هستند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط گو، فاکس‌کان در ابتدای سال جاری میلادی پیشنهادی ۵.۱ میلیارد دلاری را به ژاپنی‌ها ارائه کرده و پس از آن این مبلغ به ۵.۴۴ میلیارد دلار و نهایتا به مبلغ توافق شده که همان ۶.۲۴ میلیارد دلار است، ارتقا پیدا کرده است. شارپ در سال‌های گذشته ضررهای مالی بزرگی را متحمل شده، اما فاکس‌کان در پی آن است تا با تزریق منابع مالی گسترده به این کمپانی ژاپنی آن را به یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان نمایشگر های نسل جدید مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند تبدیل کند. به طور حتم یکی از اهداف این کمپانی تبدیل کردن شارپ به رقیبی برای سامسونگ است که احتمالا وظیفه‌ی تامین نیاز اپل به پنل‌های OLED را در آیفون‌های نسل بعدی بر عهده خواهد داشت.

شماری از تحلیل‌‌گران حوزه‌ی فناوری تصاحب شارپ توسط فاکس‌کان را با دید منتقدانه نگریسته و عدم وجود تجربه‌ی کافی نزد تایوانی‌ها را دلیلی برای ایجاد تناقض در عملکرد شارپ می‌دانند. بخش دیگری از افراد نیز به این موضوع اشاره می‌کنند که شارپ به عنوان یک برند شناخته شده‌ی جهانی باید تحت مالکیت ژاپنی‌ها باقی بماند، هرچند به نظر می‌رسد فاکس‌کان با دست و دلبازی و ارائه‌ی پیشنهاد بالا موفق شده تا نظر هیئت مدیره‌ی این کمپانی را به سوی خود جلب کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات