نتایج بنچمارک جی 5 ال جی و گلکسی اس 7 سامسونگ؛ قدرت بلامنازع اسنپدراگون ۸۲۰

دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
رقابت داغ جی 5 و گلکسی اس 7 تنها لحظاتی پس از معرفی رسمی آن‌ها آغاز شده است؛ قدرت سخت‌افزاری گوشی‌های نام برده یکی از شاخصه‌های اصلی برای طرفداران هر یک خواهد بود. در ادامه با زومیت جهت بررسی توان پردازشی اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰، همراه باشید.
تبلیغات

الجی G5 که ساعاتی پیش در کنگره‌ موبایل بارسلون (MWC 2016) معرفی شد، از پردازنده‌ی اسنپدراگون 820 بهره می‌برد. این پردازنده‌ی چهار هسته‌ای، اولین پردازنده‌ی ۶۴ بیت کریو کوالکام است که سرعت آن تا ۲.۱ گیگاهرتز هم می‌رسد. در کنار این پردازنده‌ی قوی، الجی از ۴ گیگابایت رم نیز برای پرچم‌دار خود در نظر گرفته است.

سامسونگ گوشی‌های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج را در دو نمونه‌ی متفاوت تولید خواهد کرد. طبق سنت این شرکت نمونه‌ی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام به بازار آمریکا و اروپا و نمونه‌ی مجهز به پردازنده‌ی اگزینوس ۸۸۹۰ سامسونگ به بازار آسیا عرضه خواهد شد. SOC اگزینوس ۸۸۹۰ از معماری ۱۴ نانومتری بهره می‌برد و به چهار هسته‌ی پردازشی قدرتمند با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز در کنار چهار هسته‌ی پردازشی کم‌مصرف با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز مجهز شده است.

اما این اعداد و ارقام در واقعیت چگونه عمل خواهند کرد؟ هنوز تا عرضه‌ی جی 5 و گلکسی اس ۷ به بازار و مشخص شدن کارایی واقعی گوشی تحت آزمایش‌های مختلف و دقیق فاصله داریم، اما در همین زمان اندکی که از معرفی آن‌ها گذشته است، عده‌ای توانسته‌اند بنچمارک انتوتو را روی گلکسی اس ۷ اجرا کنند که خبر از شکسته شدن تمامی رکوردهای ثبت شده توسط پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ جی 5 دارد. این مسئله به خوبی نشان از پیشرفت نسل جدید SOC کوالکام داشته و تأثیر منفی خود را در فروش نسخه‌ی اگزینوس اس ۷ خواهد گذاشت.

بنچمارک الجی جی 5

نظر شما راجع به پرچم‌دار جدید الجی و سامسونگ و نتایج بنچمارک آن‌ها چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات