اپل آزمایش ماژول های دوربین مجهز به لنز دوگانه را برای استفاده در آیفون ۷ پلاس آغاز کرد

سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
اخبار منتشر شده از چرخه‌ی تولید محصولات اپل در جنوب شرق آسیا حکایت از این دارد که سه کمپانی تایوانی، چینی و ژاپنی ماژول‌های دوربین خود را که مجهز به لنز‌های دوگانه است برای تست در اختیار اپل قرار داده‌اند. اخیرا اخباری منتشر شده که گویای استفاده از دوربین با لنز دوگانه در نسل بعدی آیفون‌ها هستند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 براساس گزارش دیجی تایمز، شماری از تامین‌کنندگان ماژول‌های دوربین در شرق و جنوب شرق آسیا نمونه‌های از دوربین‌های مجهز به ماژول لنز دوگانه خود را برای تست در اختیار اپل قرار داده‌اند. از جمله‌ی این کمپانی‌ها می‌توان به Largen Technology تایوان و کمپانی‌هایی از چین و ژاپن اشاره کرد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع موجود، لارجن تکنولوژی در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از ماژول‌های دوربین مورد نیاز در آیفون‌های اپل را تامین می‌کند. شنیده‌ها حکایت از این دارد که اپل به این جهت سراغ تولیدکنندگان دیگر رفته تا ریسک‌های احتمالی را که می‌تواند منجر به عدم تامین نیاز برای دوربین‌های مجهز به لنز دوگانه شود را برطرف کند.

دیجی تایمز یکی از منابع موجود در شرق آسیا است که با توجه به نزدیک بودن به منابع در چرخه‌ی تولید محصولات اپل، همواره اطلاعات صحیحی را در مورد محصولات آینده‌ی اپل ارائه کرده است.

در هفته‌های اخیر، مینگ چی-کو، تحلیل‌گر نام آشنای موسسه‌ی تحقیقاتی KGI با انتشار گزارشی مدعی شده بود که آیفون ۷ پلاس اپل در دو نسخه روانه‌ی بازار خواهد شد. یکی از این نسخه همچنان از دوربین تک لنزه‌ استفاده خواهد کرد، در حالی که نسخه‌ی دوم از ماژول دوربین مجهز به لنز دوگانه بهره خواهد برد.

پس از آنکه اپل کمپانی LinX را مال خود کرد،‌ گمانه‌های بسیاری در خصوص استفاده از فناوری و الگوریتم این کمپانی در مورد بهره‌گیری از دوربین‌هایی مجهز به لنز دوگانه در آیفون‌های اپل را پیشنهاد داده بودند. حال آنکه این موضوع در مورد آیفون ۶ اس پلاس و آیفون ۶ اس اپل صادق نبود، اما به نظر می‌رسد در آیفون ۷ پلاس شاهد استفاده از دوربین مجهز به لنز دوگانه خواهیم بود.

گمانه‌ها حکایت از این دارند که اپل در نظر دارد تا تفاوت دو نسخه‌ی آیفون ۷ پلاس و آیفون ۷ را افزایش داده و آیفون ۷ پلاس را به یک گجت اینترپرایز با امکانات بالاتر و طبیعتا قیمت گران‌تر تبدیل کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات