کانن دوربین EOS 80D را برای علاقمند به فیلم‌برداری معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
مطالعه 4 دقیقه
کانن به دنبال موفقیتِ دوربین 70D خود که در آن تمرکز ویژه‌ای بر روی فیلم‌برداری شده بود، امروز جایگزین آن را با نام  EOS 80D رونمایی کرد.
تبلیغات

کانن دوربین DSLR جدید خود را با نام  EOS 80D رونمایی کرد. این دوربینِ عکاسی به سنسور ۲۴.۲ مگاپیکسلی از نوع APS-C CMOS مجهز شده است و پردازنده‌ی آن نیز به DIGIC 6 ارتقاء یافته است تا پردازش تصاویر سریع‌تر و بهتر انجام شود. همچنان فوکوس ۴۵ نقطه‌ای در این دوربین وجود دارد و از سیستم Dual-Pixel نیز برای فوکوس بهتر در شرایط مختلف بهره می‌برد. این دوربین قادر است در حالت عکاسی پشت سر هم تا ۷ فریم در ثانیه ضبط کند و حساسیت ISO آن به ۱۶٫۰۰۰ (۲۵٫۰۰۰ تا ۵۲٫۰۰۰ آیسو داینامیک) می‌رسد.

Canon 80D

شاید مهم‌ترین ارتقاء در دوربین 80D مربوط به فناوری Dual Pixel AF باشد. این فناوری باعث می‌شود تا امکان فوکوس متناوب (AI Servo) حتی در حالت لایو-ویو نیز فراهم شود. 80D دومین دوربین کانن است که به این فناوری مجهز می‌شود پیش از این در دوربین EOS 760D شاهد به کار گیری آن بودیم. سنسور جدید کانن با نام Hybrid CMOS III این امکان را فراهم می‌کند تا فوکوس بسیار خوبی را در حالت فیلم‌برداری تجربه کنید. فوکوس هیبریدی این دوربین از هر دو حالت فوکوس فازی و تشخیص کنتراست پشتیبانی می‌کند. افرادی که شانس کار کردن با این دوربین را داشته‌اند از نحوه‌ی فوکوس دوربین شگفت‌زده شده‌اند و از آنجایی که صفحه نمایش آن لمسی است تنها کافی است تا بخش مورد نظر خود را روی صفحه لمس کنید تا فوکوس به سرعت بر روی آن بخش انجام شود. همچنین در حالت‌های فوکوس خودکار نیز به خوبی سوژه‌ی در حال حرکت تشخیص داده می‌شود و دوربین سوژه را در همواره در فوکوس نگاه می‌دارد.

Canon EOS 80D

نسل جدید EOS 80D همچون EOS 70D از اتصال وای-فای پشتیبانی می‌کند تا کاربر به سادگی بتواند گوشی اندرویدی یا آیفون خود را به صورت بی‌سیم به دوربین متصل کرده و نه تنها آن را کنترل کند بلکه تصاویر را به گوشی یا تبلت خود منتقل کند. اما در EOS 80D پشتیبانی از NFC نیز فراهم شده است تا جفت شدن گوشی و دوربین ساده‌تر و سریع‌تر از قبل انجام شود. کانن در EOS 80D پشتیبانی از GPS را نیز میسر کرده است و این دوربین بصورت داخلی قادر است موقعیت جغرافیایی را به عکس‌ها الصاق کند.

Canon 80D

کانن در دوربین نیمه حرفه‌ای EOS 80D از  یک نمایشگر ۳ اینچی از نوع LCD با ۱.۰۴ میلیون نقطه بهره برده است که همچون نسل قابل قابل چرخش در زاویای مختلف است. این دوربین همچون 70d قادر به فیلم‌برداری در رزولوشن 1080p است اما این بار با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه ویدیو ضبط می‌کند. باتری به کار رفته در 80D با نسل قبل هیچ تفاوتی نمی‌کند و از این بابت اگر دوربین قبلی خود را بخواهید ارتقاء دهید می‌توانید از باتری‌های بک‌آپ قبلی خود استفاده کنید.

این دوربین به یک درگاه هدفون نیز مجهز شده است تا کاربر بتواند در زمان فیلم‌برداری صدا را نیز گوش کند.

Canon EOS 80D

از نظر کیفیت ساخت و طراحی نیز EOS 80D تفاوت چندانی با نسل قبل نمی‌کند و همچنان از بدنه‌ی با کیفیت و گریپ مناسب بهره می‌برد. این دوربین با لنزهای سری EF-S سازگار است.

دوربین Canon EOS 80D با قیمت ۱۲۰۰ دلار برای بدنه‌ی تنها، از همین امروز به فروش می‌رسد. در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده‌ی مشخصات دوربین‌ و لنز دوربین از بخش محصولات زومیت استفاده کنید؛ مجموعه‌ی کاملی از دوربین‌‌ کانن، دوربین نیکون، دوربین سونی، دوربین پاناسونیک و دیگر برندهای معتبر در این بخش در برای مقایسه مشخصات و اطلاع از قیمت دوربین در اختیار شما قرار دارد. 

مشخصات دقیق فنی EOS 80D کانن:

Price

MSRP

$1199 (body only), $1799 (w/18-135 lens)

Body type

Body type

Mid-size SLR

Body material

Magnesium alloy

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات