جلوگیری از زود تمام شدن اعتبار ایرانسل

جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
در این متن روش‌های مدیریت اعتبار سیمکارت ایرانسل را توضیح می‌دهیم که با خواندن آن می‌توانید از زود تمام شدن اعتبار ایرانسل جلوگیری کنید.
تبلیغات

بسیاری از مشترکان ایرانسل که از سرعت بالای خالی شدن شارژ موبایل عذاب می‌کشند، دنبال دلیل خالی کردن بیش از حد شارژ موبایل خود هستند.

این کاربران فکر می‌کنند که این کسر سریع شارژ به خاطر استفاده از اینترنت یا مکالمه‌های خارج از شبکه‌ای است. در حالی که برای اینترنت از بسته استفاده کرده و میزان تماس‌شان بسیار کم است.

این مطلب اولین بار ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ توسط حامد قاسمی نراقی نوشته شده و در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ به‌روزرسانی شده است.

چرا اعتبار سیم‌کارت ایرانسل زود تمام می‌شود؟

دلیل اصلی کسر سریع شارژ در خطوط اعتباری ایرانسل، پیامک سرویس‌های ارزش افزوده است که به عنوان مسابقه، باشگاه بینندگان یا باشگاه مخاطبان، اطلاع از قیمت، فال، سرگرمی یا بازی مشترکان در آن عضو می‌شوند.

عضویت در این پیامک‌های ارزش افزوده که از شارژ کاربران میزان مشخصی را کم می‌کند، اکثرا بدون اطلاع دقیق کاربر انجام می‌شود. به عنوان مثال مشترک در مسابقات خندوانه یا باشگاه بینندگان سریال کیمیا عضو می‌شود و بدون اطلاع از کسر شارژ در این سامانه‌ها عضو می‌شود.

همچنین ممکن است اعتبار شما به دلیل استفاده از اینترنت آزاد زود به پایان برسد. در هر دو صورت شما می‌توانید با روش‌هایی آسان حساب خود را مدیریت کنید.

بهترین روش‌های مدیریت اعتبار سیم‌کارت ایرانسل

برای حذف پیامک‌های ارزش افزوده در ایرانسل راهکار آسانی وجود دارد.

کافی است که عبارت انگلیسی STOP را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنید. پس از ارسال این گزینه، ایرانسل نام سامانه‌هایی که در آن عضو هستید را برای‌تان می‌فرستد تا آنها را حذف کنید.

اگر در سامانه‌ای عضو نباشید، پس از ارسال عبارت انگلیسی STOP به ۸۲۸۲، عبارت «شما مشترک هیچ سرویسی نیستید.» توسط ایرانسل برای شما ارسال می‌شود.

پس برای خلاص شدن از شر پیامک‌های ارزش افزوده کافی است عبارت انگلیسی STOP را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنید.

یک روش دیگر برای مشاهده و غیرفعال کردن خدمات ارزش افزوده استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من است. در این اپلیکیشن با کلیک روی گزینه‌ی خدمات در صفحه‌ی اصلی، فهرست خدمات ارزش افزوده فعال روی حسابتان را مشاهده کنید و هر کدام را خواستید غیرفعال کنید.

علاوه بر این می‌توانید با شماره‌گیری *۸۰۰# سرویس‌های فعال ارزش افزوده را برای خود غیرفعال کنید.

اما ممکن است زود تمام شدن اعتبار شما به دلیل استفاده از اینترنت آزاد باشد. مصرف اینترنت آزاد برای مواقع ضروری طراحی شده است که فرصت فعال کردن بسته اینترنت را ندارید. وقتی بسته‌ی اینترنت شما به پایان می‌رسد به صورت خودکار اینترنت شما قطع نمی‌شود بلکه اینترنت آزاد برایتان فعال می شود. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و جلوگیری از زود تمام شدن اعتبارتان می‌توانید مصرف آزاد اینترنت را غیرفعال کنید. برای این کار کافی است #۳*۲*۳*۵۵۵* را شماره‌گیری کنید.

همچنین می‌توانید از طریق اپلیکیشن ایرانسل من در قسمت پایین صفحه با انتخاب گزینه‌‌های سایر و سپس پرونده وارد بخش تنظیمات شوید و روی گزینه‌ی طرح کنترل مصرف آزاد کلیک کنید و مصرف آزاد اینترنت را غیرفعال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات