گزارش مالی توییتر در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵: ضرردهی با وجود افزایش ۴۸ درصدی درآمد

پنج‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
توییتر نیز همچون سایر کمپانی‌‌های حوزه‌ی فناوری، گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم خود را منتشر کرد. با وجود اینکه توییتر از نظر افزایش درآمد شاهد افزایش ۴۸ درصدی بوده، اما همچنان این کمپانی در حال ضرردهی است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فصل چهارم از سال ۲۰۱۵ میلادی برای توییتر اولین سه ماهه‌‌ای بود که جک دورسی بصورت کامل در راس هرم مدیریتی این شبکه‌‌ی اجتماعی سپری کرد. براساس گزارش مالی ارائه شده توسط این کمپانی، توییتر در سه ماهه‌ی منتهی به سال نوی میلادی بیش از ۷۱۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۸ درصد افزایش پیدا کرده است؛ اما نکته‌ای که در این خصوص باید بیان کرد، عدم سوددهی توییتر علی رغم افزایش درآمد این کمپانی است. توییتر اعلام کرده که در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی ضرری ۹۰ میلیون یورویی را بر جای گذاشته است. این کمپانی در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۱۲۵ میلیون دلار ضرر داده بود. توییتر همچنین اعلام کرده که میزان کاربران فعال ماهیانه‌ی این کمپانی همچنان ثابت بوده و ۳۲۰ میلیون نفر باقی مانده است. ثابت ماندن تعداد کاربران فعال ماهیانه را نمی‌توان نشانه‌ای خوب برای این کمپانی خواند؛ چراکه توییتر قابلیت‌های جدیدی نظیر Moments را نیز به سیستم خود افزوده است.

با کسر کردن کاربران SMS توییتر که تبلیغات را در این شبکه‌ی اجتماعی مشاهده نمی‌کنند، تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی توییتر به ۳۰۵ میلیون نفر کاهش پیدا می‌کند که در مقایسه با ۳۰۷ میلیون نفر فصل سوم سال ۲۰۱۵ نشان از کاهش دارد. در آمریکا توییتر بیش از یک میلیون کاربر فعال ماهیانه را از دست داده است؛ بطوریکه تعداد کاربران آن از ۶۶ میلیون به ۶۵ میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.

دورسی در زمان اشاره به آمار و ارقام پریسکوپ، به این موضوع اشاره کرده که توییتر در نظر دارد تا بزرگ‌ترین شبکه‌ی مخاطبان متصل را ایجاد کند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط دورسی، توییتر به شبکه‌ای بسیار بزرگ برای استریم ویدیو تبدیل خواهد شد تا از طریق آن همگان بتوانند به محتوای زنده ویدیویی دسترسی داشته باشند.

همچنین دورسی به این موضوع اشاره کرده که این شبکه‌ی اجتماعی در نظر دارد تا تایم لاین توییتر را جذاب‌تر از پیش کند. همچنین هدف این شبکه‌ی اجتماعی جذابیت هر چه بیشتر توییتر و تعامل بیشتر کاربران با این سرویس است. هدف از اینکار افزایش میزان توییت‌ها و در نتیجه هدایت هر چه بیشتر کاربران به سمت توییتر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات