فروش آیپد پرو در فصل آخر ۲۰۱۵ از سرفیس‌های مایکروسافت بیشتر بوده است

سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
مطالعه 1 دقیقه
فروش آیپد پرو در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ توانسته از سرفیس‌های مایکروسافت پیشی گرفته است که می‌تواند نشانه‌ی خوبی برای سازندگان این گونه دستگاه‌ها باشد.
تبلیغات

با اینکه اپل آیپد پروی خود را در اواسط سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۵ معرفی کرده بود، ۲ میلیون دستگاه از تبلت غول پیکر خود را به فروش رسانده که در قیاس با ۱.۶ میلیون دستگاه سرفیسی که مایکروسافت به فروش رسانده بیشتر است. موسسه‌ی IDC با اعلام این تخمین، آیپد پرو را برنده‌ی بزرگ بازار رو به افول تبلت‌ها دانسته است، بازاری که نزول ۱۰ درصدی داشته است.

 عقب افتادن از آیپد پرو به معنای شکست برای مایکروسافت نیست چرا که این شرکت توانسته فروش سرفیس‌های خود را نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش دهد. همچنین IDC اعلام کرده است که سرفیس پرو با صفحه نمایش بزرگ‌تر توانسته با اختلاف فروش بیشتری در قیاس با سرفیس ۳ داشته باشد که نشان می‌دهد بالاخره تبلت‌های بزرگ با صفحه کلید قابل جدا شدن، توانسته‌اند بازار خود را بدست آورند.

یکی از بزرگ‌ترین دلایل بالا رفتن فروش این دستگاه‌ها، اقبال کاربران به لپ‌تاپ‌ها با صفحه کلیدهای قابل جدا شدن به عنوان جایگزینی برای PC است.سرپرست بخش تحقیق در مورد تبلت‌ها در IDC می‌گوید:

این نتایج نشان می‌دهند که در خرید تبلت‌ با صفحه کلیدهای قابل جدا شدن قیمت مهم نیست و فاکتور تاثیرگذار عملکرد دستگاه است
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات