اجرای نسخه‌ کامل ویندوز 10 بر روی دستگاهی با پردازنده اسنپدراگون 820

پنج‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال کار با کوالکام برای کردن ساختن نسخه‌ی کامل ویندوز ۱۰ با تراشه‌های مبتنی بر معماری آرم است.
تبلیغات

روز گذشته مایکروسافت با انتشار ویدئویی، بسیار خبرساز شد؛ به نظر می‌رسد ردموندی‌ها در حال تلاش برای شکستن دیوار بین دستگاه‌های موبایل و کامپیوترهای شخصی هستند؛ چرا که این کمپانی در حال کار با کوالکام برای سازگار کردن نسخه‌ی کامل ویندوز ۱۰ با تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM است. این روند به‌ دلیل اضافه شدن امکان پشتیبانی از نرم‌افزارهای دسکتاپ کلاس X86 به تراشه‌های کم‌مصرف موبایل، در ابتدا با تراشه‌های اسنپدراگون کمپانی کوالکام آغاز خواهد شد.

هدف مایکروسافت صرفا اضافه کردن امکان اجرای نرم‌افزارهای ابتدایی دسکتاپ مانند تقویم و پلیر نیست؛ بلکه این شرکت در حال آوردن نسخه‌ی کامل ویندوز ۱۰ به دستگاه‌های موبایل مجهز به تراشه‌های ۶۴ بیتی آرم است؛ مایکروسافت این هدف را با به‌کارگیری شبیه‌سازی یکپارچه برای پشتیبانی از نرم‌افزارهای ۳۲ بیتی X86 روی چنین دستگاه‌هایی، دنبال خواهد کرد.

مایکروسافت برای آنکه به‌وضوح نتایج تلاش‌های خود را نشان دهد، ویدئویی منتشر کرده است که در آن نسخه‌ی دسکتاپ نرم‌افزارهایی مانند آفیس و ادوبی فتوشاپ روی یک دستگاه مجهز به تراشه‌ی مبتنی بر معماری آرم، اجرا می‌شود.

نکته‌ی بسیار جالب توجه در این ویدئو، آن است که دستگاهی که نسخه‌ی کامل ویندوز ۱۰ بر روی آن نصب ‌شده است، از پردازنده‌ی خاص و مرموزی استفاده نمی‌کند و مایکروسافت تمام این نرم‌افزارها را به کمک تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام اجرا می‌کند.

اسنپدارگون ۸۲۰ هم‌اکنون در دستگاه‌های ویندوزی HP Elite x3 و Alcatel IDOL 4S به کار گرفته شده است؛ با این حال تضمینی وجود ندارد که مایکروسافت پشتیبانی از نسخه‌ی کامل ویندوز ۱۰ در قالب امولیشن اپلیکیشن‌های X86 را به این دستگاه‌ها نیز اضافه کند.

در پایان می‌توانید ویدئوی یادشده را تماشا کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات