پردازنده های اسنپدراگون کوالکام از ویندوز 10 پشتیبانی خواهند کرد

پنج‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
کوالکام دیروز اعلام کرد پردازنده‌های اسنپدراگون این شرکت از ویندوز 10 پشتیبانی خواهند کرد. این اولین باری است که ویندوز 10 از پردازنده‌های مبتنی بر ARM پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

کوالکام روز چهارشنبه، ۱۷ آذرماه اعلام کرد با همکاری نزدیک مایکروسافت، توانسته است پشتیبانی از ویندوز ۱۰ را برای پردازنده‌ی اسنپدراگون این شرکت به ارمغان بیاورد. این اولین باری است که ویندوز ۱۰ از پردازنده‌های مبتنی بر ARM پشتیبانی می‌کند؛ این اقدام، عرضه دستگاه‌های موبایل مجهز به نسخه‌ی کامل ویندوز ۱۰ در آینده را نوید می‌دهد.

این دو شرکت زمان به اجرا رسیدن پروژه‌ی مشترک خود را اعلام نکردند؛ اما این موضوع را بیان کرده‌اند که کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های اسنپدراگون با پشتیبانی از ویندوز ۱۰ طی سال بعد یعنی سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شوند.

نسخه‌ی قبلی ویندوز مبتنی بر پردازنده‌های ARM یعنی ویندوز RT در سال ۲۰۱۲ عرضه شد؛ اما با توجه به استقبال بسیار کم از آن، مایکروسافت این نسخه از ویندوز را منحل کرد.

کوالکام اعلام کرده است کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ با پردازنده‌های کوالکام را می‌توان با پشتیبانی از Win32 x86  و اپ‌های یونیورسال طراحی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات