تعداد مشترکان اینترنت پر سرعت موبایل در ایران به ۲۸ میلیون نفر رسید

سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس رگولاتوری اعلام کرد مشترکان اینترنت پرسرعت موبایل در ایران از ۳۶۰ هزار نفر در سال ۹۲ به ۲۸ میلیون نفر در سال ۹۵ رسیده است.
تبلیغات

علی‌اصغر عمیدیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد تعامل با بخش خصوصی گفت: «خوشبختانه این دوره، وزارت‌ ارتباطات و شخص خود وزیر باور زیادی به بخش خصوصی دارند که در دوره‌های دیگر شاهد این اعتماد نبودیم. از ابتدای شروع به کار دولت جدید در وزارت ارتباطات، آقای وزیر به دنبال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تا سه برابر دولت بودند که با استفاده از یک ماده‌واحده در مجلس این کار به سرانجام رسید.»

عمیدیان به افزایش آمار کاربران پهن‌باند (broad band) در بخش موبایل و ثابت اشاره کرد و افزود: «در ابتدای کار ما در رگولاتوری، در سال ۹۲ تنها ۳۶۰ هزار کاربر اینترنت پرسرعت موبایل در رایتل وجود داشت که امروز در کشور بیش از ۲۸ میلیون کاربر اینترنت پرسرعت موبایل داریم. در بخش ارتباطات ثابت نیز سال ۹۲ حدود ۵ میلیون مشترک اینترنت پرسرعت داشتیم که امروز به بیش از ۸ میلیون مشترک اینترنت پرسرعت رسیده‌ایم.»

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: «در بخش صدور پروانه، دوره‌ی کاری این رگولاتوری با دیگر زمان‌ها قابل مقایسه نیست و پروانه‌های مختلف با فناوری‌های نوین در کشور ارائه شده است و خدمات به‌روزی عرضه می‌شود.»

او با اشاره به پیوند ناگسستنی بخش ارتباطات و بخش فناوری اطلاعات توضیح داد: «بین ارتباطات و فناوری اطلاعات نمی‌شود خط مشخصی کشید که بخش ارتباطات را از بخش فناوری اطلاعات جدا کند. امروز در فناوری اطلاعات و ارتباطات نمی‌توان CT را جدا از IT دانست و هر دو بخش نیازمند یکدیگر هستند. امروز اگر کسی فناوری اطلاعات را نداند نمی‌تواند در رگولاتوری فعالیت کند و دیگر نمی‌توان گفت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات فقط رگولاتور بخش ارتباطات است و در فناوری اطلاعات فعالیت ندارد.»

به گفته‌ی رئیس رگولاتوری، خدمات مدرن پست در کشور در قالب دو اپراتور بخش خصوصی ارائه خواهد شد. در بخش شبکه‌های اجتماعی بومی برای حمایت وزارت ارتباطات سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی بخش خصوصی در هر شبکه مورد نیاز است.

عمیدیان تأکید کرد: «هر مقرراتی که بخش خصوصی احساس می‌کند دست و پاگیر است، به من یا همکارانم در سازمان تنظیم مقررات بگویند تا این مقررات دست و پاگیر برداشته شود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات