قیمت گوشی هوشمند افزایش پیدا کرد

دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در پی افزایش بی سابقه‌ی قیمت ارز، قیمت گوشی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.
تبلیغات

از یکی دو هفته پیش، از یک سو تعطیلات اربعین و از سوی دیگر افزایش نرخ دلار باعث شد تا قیمت‌ها در بازارهای مختلف با افزایش چشمگیری همراه شود. بازار موبایل نیز از این موضوع مستثنی نبود و قیمت گوشی به‌شدت با افزایش همراه شده است.

برخلاف همیشه که با افزایش قیمت موبایل، مردم برای خرید به سوی بازارها روانه می‌شدند، افزایش ناگهانی قیمت گوشی این‌بار باعث کسادی آن شده است.

به‌گفته‌ی فروشندگان از اوایل سال جاری وضعیت بازار موبایل نسبت به سال‌های قبل کسادتر بوده و میزان فروش به شکل بی‌سابقه‌ای کاهش یافته است تا آنجا که بسیاری از فروشگاه‌ها تعطیل شده و کسب‌و‌کار خود را تغییر داده‌اند.

بااین‌حال بسیاری از فروشندگان، راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی را مزید بر علت می‌دانند و معتقدند که این فروشگاه‌ها به‌شدت روی کسب و کارشان تاثیر گذاشته و بیش‌ازپیش بازارشان را کساد کرده است.

براساس گزارش بازاریان، قیمت گوشی‌های موجود در بازار با افزایش زیادی همراه شده، چرا که فروشنده مجبور است جنس را به نرخ روز خریداری کرده و در اختیار مشتری قرار دهد اما قیمت‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی تغییر زیادی نداشته است. به این ترتیب بازار هر روز بیشتر مشتریانش را از دست می‌دهد.

درحالی‌که پیش‌تر فروشندگان بازار، بخش قابل توجهی از درآمد خود را از فروش لوازم جانبی کسب می‌کردند، این روزها اعتراض‌هایی نسبت به عرضه‌ی انواع لوازم جانبی در فروشگاه‌های اینترنتی دارند که به این ترتیب باتوجه‌به پرداخت مالیات، اجاره‌بهای فروشگاه‌ها و سایر هزینه‌ها، هر روز اوضاع فروش‌شان وخیم‌تر می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات