آیفون 8 اپل از طراحی فوق باریک و تاچ بار بهره خواهد برد

جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کاربران زیادی منتظر آیفون 8 اپل با طراحی انقلابی هستند. گفته می‌شود این گوشی از طراحی فوق باریک و نوار لمسی بهره خواهد برد.
تبلیغات

با توجه به اینکه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را باید در حد یک بروزرسانی نسبت به نسخه‌ی قبلی بدانیم، کاربران زیادی منتظر آیفون‌های سال آینده‌ی اپل هستند که قرار است به مناسبت دهمین سال معرفی گوشی‌ آیفون با طراحی و امکانات انقلابی رونمایی شوند.

مدت‌ها است شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون نسل جدید پرچم‌دار اپل شروع شده و تاکنون خبرهای زیادی در این زمینه منتشر شده است. تازه‌ترین ادعا به طراحی فوق باریک و بهره‌گیری آیفون 8 از نوار لمسی تاچ‌بار مربوط می‌شود. ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که این احتمال را بررسی می‌کند.

ویدیویی از طرح مفهومی آیفون 8 توسط کاربری به نام Apple Designer در یوتیوب منتشر شده است که در آن می‌توانیم نوار تاچ‌بار را مشابه آنچه در مک‌بوک پرو 2016 دیدیم، مشاهده کنیم.

همچنین در این ویدیو به طراحی فوق باریک آیفون 8 اپل اشاره می‌شود. علاوه بر این به گفته‌ی ValuWalk، اپل از پورت تاندربولت 3 استفاده خواهد کرد که به شارژ سریع دستگاه و نرخ انتقال سریع‌تر اطلاعات تا ۴۰ گیگابایت در ثانیه کمک می‌کند.

گفته می‌شود آیفون 8 از نمایشگر اولد منحنی بهره خواهد برد و در سه نسخه‌ معرفی می‌شود. ضمن اینکه به نظر می‌رسد یک نسخه‌ی آلومینیومی در بین سه مدل مورد نظر وجود خواهد داشت.

قرار است سامسونگ نمایشگر OLED آیفون 8 را برای اپل تولید کند. سنسورهایی داخل این صفحه نمایش تعبیه خواهد شد و لبه‌های آن مانند گلکسی اس 7 اج کارایی‌های مختلفی خواهند داشت.

دکمه هوم از آیفون 8 حذف می‌شود و این گوشی اولین آیفونی خواهد بود که بدون دکمه هوم آن را می‌بینیم. علاوه بر این قرار است اپل از پردازنده‌ی A11 مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری در پرچم‌دار بعدی خود استفاده کند که این تراشه توسط TSMC تولید می‌شود. این پردازنده نسبت به نسل قبلی ۳۰ درصد قوی‌تر  و مصرف آن ۲۰ درصد کمتر است.

قرار است آیفون 8 به  قابلیت‌های امنیتی جدیدی مجهز شود که می‌تواند به رمزگذاری و اسکن چهره و عنبیه چشم اشاره کرد. به گفته‌ی International Buisness Times، این ویژگی با نام Retina Eye Scanner شناخته می‌شود.

مینگ چی کو از KGI Securities گفته است:

به نظر ما یکی از دلایل استفاده از شیشه به جای آلومینیوم در آیفون‌های جدید به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم مربوط می‌شود. برای اطمینان از حفظ عملکرد برتر، به نظر می‌رسد تولیدکنندگان EMS توسعه و ساخت شارژر بی‌سیم اپل را بر عهده خواهند داشت، چرا که باید تست‌های دقیقی روی آن صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با گوشی جدید اپل به صفحه‌ی آیفون 8 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات